msd blaster bobine
- Gert-Jan De Jong (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2008 23:37 #1065880
door Gert-Jan De Jong (GAST)
msd blaster bobine is gemaakt door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beste volvofanaten,

Regelmatig zie ik op getunede wagens onstekingsmodules of bobines van MSD. Vooral op Amerikanen.
Ook Europeantuning heeft een zgn Blaster Bobine op de website staan.
Zijn er mensen die ervaring hebben met MSD en kunnen zij be-amen dat MSD werkelijk een verbetering is aan hun auto?

Regelmatig zie ik op getunede wagens onstekingsmodules of bobines van MSD. Vooral op Amerikanen.
Ook Europeantuning heeft een zgn Blaster Bobine op de website staan.
Zijn er mensen die ervaring hebben met MSD en kunnen zij be-amen dat MSD werkelijk een verbetering is aan hun auto?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-07-2008 11:36 #1207925
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic msd
Beste,
Ik ken een aantal MSD-gebruikers welke deze bobine op hun 850 hebben gemonteerd. Volgens Bosch-mensen is de standaard bobine al 'geen topper'. Ze tikken, slaan snel door en willen nog wel eens voor een onregelmatig stationair zorgen als ze heet zijn. Onderstaande vergelijking is voor een goede/nieuwe bobine:
Resultaat: geen merkbaar verschil. Sterker nog, die gekke Zweden peuteren 700+ pk uit de 5-cilinder op compleet originele ontsteking.

Gr
Ik ken een aantal MSD-gebruikers welke deze bobine op hun 850 hebben gemonteerd. Volgens Bosch-mensen is de standaard bobine al 'geen topper'. Ze tikken, slaan snel door en willen nog wel eens voor een onregelmatig stationair zorgen als ze heet zijn. Onderstaande vergelijking is voor een goede/nieuwe bobine:
Resultaat: geen merkbaar verschil. Sterker nog, die gekke Zweden peuteren 700+ pk uit de 5-cilinder op compleet originele ontsteking.

Gr
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-07-2008 13:25 #1207934
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic He Thuurbo
Thuurbo nu ook hier aanwezig,
Jij hebt ze ook in alle maten he.

Groet Bas850
Jij hebt ze ook in alle maten he.

Groet Bas850
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2008 18:43 #1208017
door V700 register
Zo'n MSD is leuk als je met je Amazon of je 142 van contactpunten naar electronische ontsteking overstapt maar dan nog kan je net zo goed een 2de hands bobine van een sloop740 pakken.
Beantwoord door V700 register in topic msd
helemaal mee eens! Orgineel is goed zat. Zeker als je niet boven de 250pk uit komt. Wordt het meer dan dat dan is een standaard wasted spark setup van een Audi A4T veel interessanter: delete verdeler.thuur schreef : Beste,
Gr
Zo'n MSD is leuk als je met je Amazon of je 142 van contactpunten naar electronische ontsteking overstapt maar dan nog kan je net zo goed een 2de hands bobine van een sloop740 pakken.
Moderators: Jerry Stam