dumpvalve dv26 baileys 740 turbo
- lex Jorwerda (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2008 11:16 #1064899
door lex Jorwerda (GAST)
dumpvalve dv26 baileys 740 turbo is gemaakt door lex Jorwerda (GAST)
hallo tune liefhebbers,
heb een vraag t.a.v de dumpvalve baileys dv 26,ben in het bezit van een 740 turbo 1989 sedan wil hier een dumpvalve op monteren .
wie kan mij vertellen door ervaring waar de valve exact geplaatst moet worden en hoe de bestaande overdrukklep te weten gemonteerde naast de distributie deksel wordt afgekoppeld ben ook in het bezit van een fk10 kit met afplug dop aluminium.
moet de valve geplaatst worden op de bovenste intercooler piijp of de slang die loopt van het luchtfilter naar het koude deel van de turbo.
dank voor jullie reactie. alex jorwerda
heb een vraag t.a.v de dumpvalve baileys dv 26,ben in het bezit van een 740 turbo 1989 sedan wil hier een dumpvalve op monteren .
wie kan mij vertellen door ervaring waar de valve exact geplaatst moet worden en hoe de bestaande overdrukklep te weten gemonteerde naast de distributie deksel wordt afgekoppeld ben ook in het bezit van een fk10 kit met afplug dop aluminium.
moet de valve geplaatst worden op de bovenste intercooler piijp of de slang die loopt van het luchtfilter naar het koude deel van de turbo.
dank voor jullie reactie. alex jorwerda
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2008 16:18 #1198072
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de slang die loopt van
de slang die loopt van luchtfilter naar compressorzijde van de turbo is de luchtaanzuigkant, daar staat geen boost op...
een dumpvalve moet uiteraard in een pijp zitten waar boostdruk op staat, een goede plek is de pijp van intercooler naar gasklephuis. de dumpvalve moet worden aangesloten op de signaalleiding die normaal gesproken naar de CBV zou zijn gegaan. Hoe dichter de dumpvalve bij de gasklep zit, hoe korter de signaalleiding er naar toe kan zijn, hoe sneller deze kan reageren op het sluiten/openen van de gasklep.
de orginele CBV (compressor bypass valve) moet worden afgeblokt / dicht geklemd voor het beste resultaat
het maakt nog een beetje uit wat voor soort inspuiting de auto gebruikt. Het ene systeem reageert iets gevoeliger als het andere systeem.
jou auto heeft LH-jetronic en zal bij gas los (als de dumpvalve opent en druk aflaat) een kort moment van rijker mengsel geven, immers de gemeten lucht laat je afblazen maar de meting is al gedaan dus zal de ECU meer brandstof in laten spuiten > rijk mengsel. Zodra het gas er weer op gaat is de situatie weer normaal. Bij fors rijden kan het hierdoor soms bij overschakelen (gasklep dicht > gasklep weer open) een knal in de uitlaat geven (naverbranding)
De dumpvalve moet zo zijn afgesteld dat deze dicht blijft bij stationair draaien. Dat doe je door de pre-load op de veer in de dumpvalve te varieren of door de veersterkte te varieren (andere veer dus)
een dumpvalve moet uiteraard in een pijp zitten waar boostdruk op staat, een goede plek is de pijp van intercooler naar gasklephuis. de dumpvalve moet worden aangesloten op de signaalleiding die normaal gesproken naar de CBV zou zijn gegaan. Hoe dichter de dumpvalve bij de gasklep zit, hoe korter de signaalleiding er naar toe kan zijn, hoe sneller deze kan reageren op het sluiten/openen van de gasklep.
de orginele CBV (compressor bypass valve) moet worden afgeblokt / dicht geklemd voor het beste resultaat
het maakt nog een beetje uit wat voor soort inspuiting de auto gebruikt. Het ene systeem reageert iets gevoeliger als het andere systeem.
jou auto heeft LH-jetronic en zal bij gas los (als de dumpvalve opent en druk aflaat) een kort moment van rijker mengsel geven, immers de gemeten lucht laat je afblazen maar de meting is al gedaan dus zal de ECU meer brandstof in laten spuiten > rijk mengsel. Zodra het gas er weer op gaat is de situatie weer normaal. Bij fors rijden kan het hierdoor soms bij overschakelen (gasklep dicht > gasklep weer open) een knal in de uitlaat geven (naverbranding)
De dumpvalve moet zo zijn afgesteld dat deze dicht blijft bij stationair draaien. Dat doe je door de pre-load op de veer in de dumpvalve te varieren of door de veersterkte te varieren (andere veer dus)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- lex Jorwerda (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2008 20:59 #1198105
door lex Jorwerda (GAST)
Beantwoord door lex Jorwerda (GAST) in topic dumpvalve montage
hallo dank voor de snelle reactie,
even het volgende de 740 heeft motronic b200 et
wat is dan de juiste plek.
b.v.d groetjes lex
even het volgende de 740 heeft motronic b200 et
wat is dan de juiste plek.
b.v.d groetjes lex
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2008 21:25 #1198110
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zelfde plek! Geen
zelfde plek! Geen probleem.
suc6
Jan
suc6
Jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-11-2009 17:12 #1254412
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Even reageren op een oud
Even reageren op een oud topic.
Zit ook te denken aan een dumpvalve. Nu weet ik de plek wel waar die het beste kan zitten, maar nu vraag ik me af hoe ik hem het beste kan monteren op de buis tussen intercooler en gasklephuis. Er zit immers geen extra 'pijpje' aan om m op te monteren.
Zijn er mensen die dit al eens gedaan hebben en kunnen vertellen hoe dit het beste kan gebeuren? Zou ik een andere buis aan moeten schaffen of deze aan (laten) passen?
Zit ook te denken aan een dumpvalve. Nu weet ik de plek wel waar die het beste kan zitten, maar nu vraag ik me af hoe ik hem het beste kan monteren op de buis tussen intercooler en gasklephuis. Er zit immers geen extra 'pijpje' aan om m op te monteren.
Zijn er mensen die dit al eens gedaan hebben en kunnen vertellen hoe dit het beste kan gebeuren? Zou ik een andere buis aan moeten schaffen of deze aan (laten) passen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2009 18:20 #1254522
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hier kun je een buisje of
Hier kun je een buisje of koppeling op (laten) lassen, dat gaat het beste. Buis inkorten en een siliconen T-stuk er op kan ook. als je het mij opstuurd kan ik ook wel wat lassen.
Vergeet niet je originele cbv klep geval af te dichten.
Lh-Jetronic kan wel lastig reageren op de simpele dumpvalves, je zou een dubbel-zuiger unit (? weet nederlandse term niet) die doet het het beste met LH, na een CBV.
Vergeet niet je originele cbv klep geval af te dichten.
Lh-Jetronic kan wel lastig reageren op de simpele dumpvalves, je zou een dubbel-zuiger unit (? weet nederlandse term niet) die doet het het beste met LH, na een CBV.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam