Sneeuw maakt door en door schoon?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik heb een schade aan de auto die nog gerepareerd moet worden. En bijgespoten. Voor dat bijspuiten kijken ze naar de kleur die de auto daadwerkelijk heeft (weersomstandigheden beinvloeden de kleur). Dus zou de auto eigenlijks een goed gepoets moeten worden (m.a.w. het vuil dus diep uit de lak gehaald moeten worden). Nu ben ik niet zo'n poetser. Het toeval wil, dat het de afgelopen tijd behoorlijk gesneeuwd heeft. En sneeuw een reinigende werking op vanalles en nog wat heeft. Vraag aan de kenners is dus: Haalt sneeuw het vuil diep uit de lak of moet ik de auto toch poetsen? En als dat laatste zo is, wat heb ik daar dan voor nodig? BTW graag de moderne methode met klei beschrijven en niet de oude met cleaner!
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Sneeuw neemt wel vuil op.
M'n moeder gooide de Perziese tapijten ook, wanneer er sneeuw lag, een nachtje in de tuin.
Je wilt niet weten hoe die sneeuw eruit zag na zo'n nachtje.
Vervolgens stonk het weer een paar dagen naar de kamelen in huis (die kleden moesten nl weer opdrogen)
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
Sorry Mathy, je auto poetsen met sneeuw en klei: echt nooit van gehoord! Maar Commandant Cleaner 'does the job' is mijn ervaring.Mathy schreef : BTW graag de moderne methode met klei beschrijven
Maar ze kunnen met een speciaal apparaat toch de juiste kleur meten? Dit doen ze speciaal omdat het kleurnummer van de lak niet meer overeenkomt met de feitelijke kleur die door verwering is veranderd.
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
De sneeuw wrijf ik er ook echt niet op, die schuif ik er alleen af. Maar het is al voor gekomen, dat er een weekend een dikke laag sneeuw op lag. En die kan in die tijd uiteraard mooi z'n werk doen. Tapijtjes heeft mijn moeder ook vaak genoeg in de sneeuw gelegd.
Maar vraag is of die sneeuwlaag op motorkap en dak etc. ervoor zorgt dat de lak echt ontdaan wordt van vuil of dat er toch nog gepoetst moet worden.
groetjes
Mathy
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Commandant maakt niet schoon, die verwijdert een laagje lak. En dat was niet de bedoeling.
(o.a.) Onze voorzitter zweert bij kleien.
Ja, ze kunnen met zo'n apparaat de kleur meten. Maar als de lak vuil is, meet je de kleur van de vervuilde lak. En dat is niet de bedoeling. Stel dat de auto dan een keer goed gepoetst wordt, dan zie je kleurverschil, omdat de delen die bijgespoten zijn dan veel donkerder en helderder zijn dan de delen die niet bijgespoten zijn.
groetjes
Mathy
- André Struis
- Nieuw lid
-
Schoonspuiten met HD reiniger met flinke water opbrengst, water ca 35 Graden C, wassen met prof shampoo.
Behandel vlak voor vlak, spuit de vlakken kort hierna schoon.
Ik krijg eerder de indruk dat de sneeuw m'n auto vuiler maakt...............of ligt dit aan m'n postcode gebied??
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-

Om echt de auto goed schoon te krijgen is kleien inderdaad de beste methode. Kijk eens op de site van Meguiars en je vragen worden beantwoord.
Is niet goedkoop maar dan heb je wat...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mathy,Mathy schreef : Hallo Hendrik
Commandant maakt niet schoon, die verwijdert een laagje lak. En dat was niet de bedoeling.
(o.a.) Onze voorzitter zweert bij kleien.
Ja, ze kunnen met zo'n apparaat de kleur meten. Maar als de lak vuil is, meet je de kleur van de vervuilde lak. En dat is niet de bedoeling. Stel dat de auto dan een keer goed gepoetst wordt, dan zie je kleurverschil, omdat de delen die bijgespoten zijn dan veel donkerder en helderder zijn dan de delen die niet bijgespoten zijn.
groetjes
Mathy
je maakt je veel te druk joh. De kleur van mijn auto is opgemeten vanaf een vuil tankklepje, en de kleur klopt gewoon hoor.
Verder, sneeuw maakt je auto niet schoon.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mathy,struis schreef : Sneeuw neemt wel vuil op.
M'n moeder gooide de Perziese tapijten ook, wanneer er sneeuw lag, een nachtje in de tuin.
Je wilt niet weten hoe die sneeuw eruit zag na zo'n nachtje.
Misschien moet je je auto dus ook op een nachtje z'n kop in de sneeuw leggen
Ik houd mijn auto in showroomstaat met FLON 400 Shampoo Glans. Geweldig spul, een keer gekocht op de poetsdag in Alblasserdam en sindsdien altijd gebruikt.
Groet,
Rob K.