Sticker verwijderen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-01-2007 01:40 #1057977
door V700 register
Sticker verwijderen is gemaakt door V700 register
Wie weet een truc om een (oude) smerige sticker van de achterklep te verwijderen, zonder beschadigingen?
Zelf dacht ik aan een föhn, maar hoe haal de dan de lijmresten weg?

Zelf dacht ik aan een föhn, maar hoe haal de dan de lijmresten weg?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-01-2007 07:58 #1153408
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stikker verwijderaar
Koop bij een boumarkt flesje stikker verwijderaar.
Geloof van het merk Bison,
Heb dit zelf al div malen gedaan om stikkers v/d auto af te halen.
Perfect. Alle lijmresten zijn weg.
(natuurlijk wel eerst met de fohn de stikkers eraf halen)
Geloof van het merk Bison,
Heb dit zelf al div malen gedaan om stikkers v/d auto af te halen.
Perfect. Alle lijmresten zijn weg.
(natuurlijk wel eerst met de fohn de stikkers eraf halen)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-01-2007 08:16 #1153410
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Naspoelen en duc-tape.
En goed naspoelen met water en voor de zekerheid een beetje was eroverheen.
Stickerverwijderaar is nogal aggresief spul.
Probeer het voor de zekerheid op een plek die niet zo opvalt.
Ik pak meestal na de fohn en stuk duc-tape, plak het erop en haal het eraf. Die tape plakt zo hard, dat je de lijmresten van de vorige sticker er makkelijik mee aftrekt. Net zo lang herhalen tot de alle oude lijmresten aan de duc-tape zijn blijven hangen. Met papier lukt het niet, maar de lijmlaag die erachter zit (die tevoorschijn komt na grondig reinigen met krasvrije spons en water) kun je er weer wel mee afhalen.
Stickerverwijderaar is nogal aggresief spul.
Probeer het voor de zekerheid op een plek die niet zo opvalt.
Ik pak meestal na de fohn en stuk duc-tape, plak het erop en haal het eraf. Die tape plakt zo hard, dat je de lijmresten van de vorige sticker er makkelijik mee aftrekt. Net zo lang herhalen tot de alle oude lijmresten aan de duc-tape zijn blijven hangen. Met papier lukt het niet, maar de lijmlaag die erachter zit (die tevoorschijn komt na grondig reinigen met krasvrije spons en water) kun je er weer wel mee afhalen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-01-2007 10:39 #1153417
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sticker verwijderen
Hartelijk dank voor de tips heren. Ik ga aan de slag.
- Ton Herman Melis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-01-2007 20:16 #1153474
door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic nog veiliger dan chemicalien
Wat ik meestal doe is met gewone olie. Slaolie of zonnebloemolie. Lost de lijmresten perfect op, en dan even nawassen met gewone zeep. Is allemaal niet zo aggressief. Waarschijnlijk is dieselolie ook een prima middel. Maar of dat aggressief is weet ik niet. Ik weet wel dat het zelfs spuitbuslakspetters oplost (een spuitwaas die per ongeluk op de zwarte rubber ondervloer van een theater was gekomen). En zo is dan toch de betreffende balletvloer gered door de technicus met een oude lap die die in de tank van zijn vrachtwagen heeft gehangen. Is ook wel een handige truuk voor de diesel rijders, altijd schoonmaakmiddel bij je!
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-01-2007 01:03 #1153530
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Sticker weg
De bouwlamp er een tijdje op richten, alles warmt gelijkmatig op, met een beetje geluk trek je de lijmlaag mee
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-07-2007 23:02 #1174131
door V700 register
Hoe de stickers van de ramen af te halen met fohn wordt waarschijnlijk te warm ?
De 740 is van iemand met kinderen geweest die diverse stickers op de ramen hebben geplakt.

Fred
Beantwoord door V700 register in topic Stickers van raam
Hoe de stickers van de ramen af te halen met fohn wordt waarschijnlijk te warm ?
De 740 is van iemand met kinderen geweest die diverse stickers op de ramen hebben geplakt.

Fred
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-07-2007 23:25 #1174132
door V700 register
Mijn 960 was door een goede raambeplakker achter bij alle 5 de ramen helemaal afheplakt. De folie was er redelijk snel af, de dunne lijmlaag die bleef zitten heeft me uren poetsen gekost. Met twee lapjes gaat het het beste: een natte om in te poetsen en daarna met een schone lap erachteraan. Vooral het achterraam was prettig: achterklep moet dicht en je zit met je neus in een lekker geurtje langzaam geheel stoned te worden!
Beantwoord door V700 register in topic tickers van raam = rotwerk
Mijn 960 was door een goede raambeplakker achter bij alle 5 de ramen helemaal afheplakt. De folie was er redelijk snel af, de dunne lijmlaag die bleef zitten heeft me uren poetsen gekost. Met twee lapjes gaat het het beste: een natte om in te poetsen en daarna met een schone lap erachteraan. Vooral het achterraam was prettig: achterklep moet dicht en je zit met je neus in een lekker geurtje langzaam geheel stoned te worden!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2007 15:31 #1174159
door V700 register
wat ik altijd doe in zon geval is... turtlewax in dikke laat op een zachte doek en ijverig poetsen, niet bang zijn om te drukken... Lukt met zelfs op die manier op gespoten delen van mijn motors en daar ben ik nóg zuiniger op dan op de 940...
succes!
Beantwoord door V700 register in topic wat ik altijd doe....
wat ik altijd doe in zon geval is... turtlewax in dikke laat op een zachte doek en ijverig poetsen, niet bang zijn om te drukken... Lukt met zelfs op die manier op gespoten delen van mijn motors en daar ben ik nóg zuiniger op dan op de 940...
succes!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2007 19:01 #1174169
door V700 register
Wat dacht je daar van ? (wie is er niet groot mee geworden)
Groeten ûût Epe
De (grootmoeder van de ) Dalhaussertjes.
Beantwoord door V700 register in topic Pindakaas
Wat dacht je daar van ? (wie is er niet groot mee geworden)
Groeten ûût Epe
De (grootmoeder van de ) Dalhaussertjes.
Moderators: Jerry Stam