Wat de apk mij heeft gebracht.

• Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2011 14:07 #1089214 door Peter van Luijk
Wat de apk mij heeft gebracht. is gemaakt door Peter van Luijk
Gisteren nog een en ander nagekeken. Handrem niet goed op spanning te krijgen.
Verder dacht ik eigenlijk vrij goed op orde te zijn. Rijdt goed, remt goed. Alle lampen doen het. Blok loopt soepen en zuiver. Geen olielekkage of ander vloeistofverbruik op het moment.
Blijkt de handremvoering slecht en dus ter vervanging.
De rubbers van mijn reactiestangen voor gaven speling, moeten nu ook vervangen worden. Uren de grootste kostenpost waarschijnlijk. Iemand wees me er laatst al op het feit dat ze erg droog waren. Hein, was jij dat niet?
En twee lampjes van mijn kentekenverlichting bleken stuk te zijn. @$*% Die was natuurlijk gewoon stom.
Kost het geintje me dus wel een kleine 400 euro nu.
En natuurlijk verloopt mijn APK overmorgen, heb ik de komende weken geen tijd en de achtste zit in Friesland op het water. Anders gezegd, geen mogelijkheid tot zelf te repareren. Dus de kostenpost morgen maar pakken en van het gemak genieten dan maar. Das de enige positieve ervaring die ik hier uit kan halen geloof ik.
Dat ter info na dit fijne telefoontje van mijn garagist. Geen kwaad woord over de man zelf overigens, vragen en overleggen alles en zijn zeker niet de duurste.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2011 14:22 #1331768 door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Kan voor de deur voor minder
Peter,
Reactiestangrubbers zijn voor de deur (of in de garage) redelijk eenvoudig zelf te vervangen, idem dito voor de handremvoeringen.
Gaan we het niet hebben over de lampjes van de kentekenverlichting.
Kosten: enkele tientjes.  Eventueel heb ik nog wel PU bussen liggen die ik eigenlijk nog steeds moet inbouwen maar dat kan nog wel even wachten. Hoef je alleen nog handremschoenen aan te schaffen via één van de bekende adressen of de AMH.
Kom ik helpen voor €400-enkele tientjes
PS
Verlopen APK is voor enkele weken niet echt een problem tenzij je aangehouden wordt door de hermandad, of gefotografeerd door de RDW.  Pas na een een week of 6 kan je een automatische boete krijgen.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2011 15:37 #1331776 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Champagne
Champignonrubbers mogen speling hebben en is geen afkeur tenzij er metaliek contact is. Dat is als er stalen delen tegen elkaar aan komen. Dit geldt trouwens voor alle rubberbussen metaalcontact is pas afkeur.

• Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2011 16:55 #1331781 door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Interessant
Dus speling is geen afkeur?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2011 17:42 #1331788 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2 maand
Ik was 2 maanden te laat voor de APK dit jaar. Geen boete gehad. Als je over een week pas tijd hebt, zou ik me dus niet laten beroven van 400 euro.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2011 20:11 #1331797 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sleutelen?
Als je zelf voor de spullen zorgt, kunnen we ze er hier samen op zetten, als je wil.Rubbers kosten nog geen tientje, de stangetjes 15 geloof ik, handremvoering kost je denk ik ook een tientje of twee.
Qua kosten aan arbeid, ach, je kent me...;-)Reactiestangetjes is een eitje, als championrubbers ook op zijn, staat de beschrijving hier op de site.
Stuur maar een PB als je er iets mee wil.

• Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2011 21:18 #1331813 door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic precies!
petertje kan zonder zorgen 350 euris gaan "verdienen" of, beter nog, gaan verdrinken tijdens de 3 oktober feesten in leiden

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2011 21:23 #1331815 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Good busy.
Geweldig om te zien dit: Clubleden die over elkaar heen buitelen om een ander te helpen. Ik word helemaal warm vanbinnen (kan ook een restantje koorts zijn, herstellend van een buikgriepje).
(min of meer) On-topic: Peter succes ermee. Even balen en dan weer door!

• Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2011 07:25 #1331845 door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Noem het zwakte
Maar gisterenavond besloten de garagist het er maar op te laten zetten.Heel hartlijk dank heren voor hulpaanbiedingen! Dat wordt zeker zeer gewaardeerd.
Niet dat het geld me op de rug groeit, maar ik neem het maar als een tegenslag/leerpunt waarna ik nu mijn auto eens op techtnisch niveau goed in kaart ga brengen als ik over een paar weekjes wat meer tijd heb.
Waarschijnlijk met de hulp van de hierboven goede lui en een sleuteldag.
Wat waar zit weet ik ondertussen vrij aardig, maar of het dan ook goed is en of daar iets onder zit wat over de termijn is, weet ik nog steeds niet.
Nu maar aan het werk.
Groet

• Henk Huisman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2011 07:50 #1331847 door Henk Huisman
Beantwoord door Henk Huisman in topic Sleuteldag Bosscha
Hoi, Peter

Als je toch in friesland zit kom je toch even op de 8e oktober naar
Bosscha op de sleuteldag.
En is een behoorlijk stuk goedkoper door het zelf te doen, of met hulp als dat nodig is.

Groeten Henk

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC