Wetgeving

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2018 10:46 #1107903 door V700 register
Wetgeving is gemaakt door V700 register
Hallo allen,

Ik ben al een paar dagen aan het zoeken naar de juiste wetgeving en ik kom er maar niet achter wat nou is toegestaan dus misschien dat een van jullie het juiste antwoord voor mij hebben.

Het zit namelijk zo dat ik een ontzettend mooie 940 op het oog maar die rijdt op benzine wat met 700 km per week ongeveer geen leuke hobby is,
Nu weet ik dat een nieuwe g3 installatie beter is maar die prijzen lopen enorm uiteen landelijk gezien.
En zelf inbouwen is ook een leerzame klus.

Maar om nou een nieuwe installatie te kopen en te ver*****n is mij ook te kostbaar.
Dus dan bied de 2dehands markt een uitkomst.
Echter wat is de maximale leeftijd grens van een installatie om in te bouwen in een benzine auto,
Er staat mij iets bij dat dat 5 jaar is maar ik kan het werkelijk nergens terug vinden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-05-2018 13:26 #1446162 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Volgens
Mij mag de tank niet ouder dan 10 jaar zijn mits deze al is ingebouwd en voorzien is van de juiste certificaten.

Een 2e hands installatie kopen kan dus alleen als je de papieren van de tank erbij hebt. Want die heb je nodig voor de RDW keuring.

Een oude LPG is trouwens makkelijker installeren dan G3 en je moet hem in beide gevallen wel bij een erkend inbouw station laten keuren. Die staan alleen niet te popelen op de doe het zelvers. Reken maar dat ze alles nalopen of het hoort te zitten zoals het hoort. En daar rekenen ze ook wat voor.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2018 22:57 #1446171 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic RDW keuringsstation
Hallo Tom

Je moet uiteindelijk toch naar de RDW om 'm te laten keuren, dus waarom neem je niet even contact op met het RDW keuringsstation waar je voor de keuring naartoe gaat? Die zullen precies weten te vertellen wat ze goedkeuren en wat ze afkeuren. En misschien hebben ze ook nog wel een paar tips.

groetjes

Mathy

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
26-05-2018 23:43 #1446177 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Met Google vind je toch makkelijk de huidige eisen?
Jongens;
Niet gissen, niet bellen, niet denken maar gewoon lezen.

www.rdw.nl/particulier/voertuigen/auto/w...n-uw-voertuig-bouwen .

www.rdw.nl/-/media/rdw/rdw/pdf/sitecolle...ties-inbouweisen.pdf

www.lpggids.com/eisen-lpg-installatie-inbouwen/

En zo kan ik nog wel Ff doorgaan.
Certificaten etc staan op de verschillende webpagina's van de fabrikanten.
Op het forum staat ook een heel inbouw verhaal van scanair164, chris geloof ik.
Die laat je ook zien dat je in Polen nog veel goedkoper kunt inkopen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2018 11:37 #1446182 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waarom google
Als Wytze ook op het forum zit ? Haha

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2018 23:00 #1446205 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Professionele inbouw in een
Professionele inbouw in een 940 van een splinternieuwe gasinstallatie kost je ongeveer 1800 euro (bij een adres waar IK het zou laten inbouwen, en ik ben erg kritisch). Als je het zelf doet, dan krijg je 100% zeker geen G3 erkenning maar G2. Dat kost je dus 317 euro per jaar extra houderschapsbelasting (ik ga uit van een 940 die inderdaad G3 kan krijgen, dus een LPT of heel late HPT).
Zelf doen kan wel veel goedkoper: met een beetje zoeken koop je rond de 500 euro een keuringswaardige gebruikte installatie, en voor 100-200 euro het spul dat nieuw moet zijn. Of voor ca 1000 euro een complete nieuwe installatie in Polen (vraag ChrisB voor adressen).

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
28-05-2018 00:06 #1446213 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Als je alles bij elkaar zoekt,
juist inbouwt volgens de regels, met juiste documentatie en gewoon net als een APK, laat keuren door een LPG inbouwer, niet de RDW, dan krijg je 100% wel G3.
Op de goedkeuringen van de lpg inbouwers wordt, net als bij de gewone APK keuringen, steekproefsgewijs door de RDW herkeurd.
Dat weet ik en staat ook in de bovenstaande documentatie die je moet lezen!

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2018 09:32 #1446215 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Wytze zijn verhaal Is juist.
Wytze zijn verhaal Is juist.
Zat met zelfde vragen na ongeluk vorig jaar.
Ben net begonnen met ombouw.
Kan gewoon g3 gekeurd worden Is mij verzekerd.
Alles bouw ik compleet over, alleen nieuwe vulslang en slang van tank naar verdamper mag max maar een jaar oud zijn dus die moeten nieuw.
Maak er geen puinhoop van, dan idd wel gedonder maar als je het met verstand inbouwd volgens de regels dan geen probleem.
En van mij mogen ze met keuring ieder detail nakijken, zij hebben ook regels die nageleefd moeten worden.
Dan weet je zeker dat het goed in elkaar zit.
Waar ik mn auto's keur Is de keurmeester ook zeer kritisch maar kom er daarom juist graag.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2018 18:20 #1446230 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Info
@Wytze, dank voor de linkjes want ik heb op de RDW gekeken en gezocht maar kwam niet verder dan de eisen die nodig zijn om het als bedrijf zijnde de goedkeuring te krijgen...

Het is nog niet zeker want de des betreffende auto staat niet in NL en ook geen NL kenteken maar is zeker een mooi exemplaar.
Voorlopig blijft eerst den zwarte 940 op G3 maar mocht er in de tussentijd een andere hele interessante voor de ogen komen dan kan het zomaar zijn dat die er dan ook komt.
Voor nu dus eerst afwachten en jullie bedanken voor het mee denken.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2018 22:13 #1446244 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ah, dat kan natuurlijk. Ik
Ah, dat kan natuurlijk. Ik heb ooit gekeken naar zelf lpg inbouwen in combinatie met een motorombouw (naar iets dat Volvo zelf nooit heeft bedacht). Dan MOET je wel keuren bij de RDW...
Overigens krijg je dan ook nooit G3: de combinatie van motor en koets heeft geen G3 typekeur, dus krijgt nooit die erkenning. Zelfs niet als de motor in z'n oorspronkelijke toepassing, en de volvo in z'n oorspronkelijke vorm wel aan de noodzakelijke E94 keuren voldoen.
Grappig genoeg hoef je de gasinstallatie overigens niet opnieuw te laten keuren als je een motorombouw doet. Ooit overwogen om een B280E in een 940 te lepelen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC