Verbruik 960
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2013 16:48 #1099786
door V700 register
Verbruik 960 is gemaakt door V700 register
Beste mensen,
Na jaren plezier van mijn 940 heb ik sinds enkele weken een 960 Estate met een 3 liter. De auto rijdt op gas (een redelijk recent ingebouwde G3-installatie). Rijdt heerlijk! Naar mijn idee - en ook gebaseerd op gegevens van de vorige eigenaar en enkele anderen - is het verbruik echter erg hoog. Normaal rijdend en met weinig korte afstanden haal ik geen 1 op 7. Ik kan me niet zo goed voorstellen dat dit een normaal verbruik is. Kan iemand mij een indicatie geven of dit inderdaad voor deze auto zo'n beetje het maximaal haalbare is of wat ik als redelijk verbruik zou mogen verwachten. En als dit duidelijk minder is, wat dan de oorzaak kan zijn. Luchtfilter e.d. zijn inmiddels allemaal schoon gemaakt of vervangen.
Benieuwd naar reacties.
Gert
Na jaren plezier van mijn 940 heb ik sinds enkele weken een 960 Estate met een 3 liter. De auto rijdt op gas (een redelijk recent ingebouwde G3-installatie). Rijdt heerlijk! Naar mijn idee - en ook gebaseerd op gegevens van de vorige eigenaar en enkele anderen - is het verbruik echter erg hoog. Normaal rijdend en met weinig korte afstanden haal ik geen 1 op 7. Ik kan me niet zo goed voorstellen dat dit een normaal verbruik is. Kan iemand mij een indicatie geven of dit inderdaad voor deze auto zo'n beetje het maximaal haalbare is of wat ik als redelijk verbruik zou mogen verwachten. En als dit duidelijk minder is, wat dan de oorzaak kan zijn. Luchtfilter e.d. zijn inmiddels allemaal schoon gemaakt of vervangen.
Benieuwd naar reacties.
Gert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2013 17:11 #1398573
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ben al blij met 1 op 7!
Hai Gert,
Ik ben al blij met 1 op 7, onze V90 rijdt gemiddeld in de stad en op 80 km wegen 1 op 6 met een Vialle Lpi G3 installatie. Op de snelweg, en vooral tijdens vakanties in landen waar lpg niet overal voorhanden is, rijden we ongeveer 1 op 9 op benzine. Het is een 3 liter met automaat, dat kan behoorlijk zuipen. Maar onze Volvo is mijn hobbie, dat mag wat kosten mits het niet te gek wordt. (Als mijn lieve eega rijdt, dan is het verbruik ongeveer 1 op 5. Zij heeft een iets sportievere rijstijl dan ikzelf)
Helaas zijn onze heerlijk rijdende auto's geen zuinigheidswonderen.
Groet,
Marcel
Ik ben al blij met 1 op 7, onze V90 rijdt gemiddeld in de stad en op 80 km wegen 1 op 6 met een Vialle Lpi G3 installatie. Op de snelweg, en vooral tijdens vakanties in landen waar lpg niet overal voorhanden is, rijden we ongeveer 1 op 9 op benzine. Het is een 3 liter met automaat, dat kan behoorlijk zuipen. Maar onze Volvo is mijn hobbie, dat mag wat kosten mits het niet te gek wordt. (Als mijn lieve eega rijdt, dan is het verbruik ongeveer 1 op 5. Zij heeft een iets sportievere rijstijl dan ikzelf)
Helaas zijn onze heerlijk rijdende auto's geen zuinigheidswonderen.
Groet,
Marcel
- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2013 17:36 #1398575
door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Maar het kan wel zuiniger
Ik rij met mijn S90 Executive op benzine in de zomer rond de 1:10, stad en 80km wegen. In de winter gaat dit naar 1:9. Wel enkeltje van een kleine 40km, dus geen al te korte stukjes. In de winter wordt de standkachel op benzine regelmatig gebruikt.
In Zweden tijdens een zomervakantie heb ik nog wel eens een stuk zuiniger gereden en ook andere vakanties, lange snelwegritten, scheelt in verbruik.
Geen zuinigheidswonder, maar 1600kg auto met een matige stroomlijn voortbewegen kost u eenmaal wat energie.
Gelukkig loopt mijn ligfiets een stuk zuiniger. Door meer dan de helft van de woon werk ritten op de fiets te doen, vallen de brandofkosten per maand best mee.
In Zweden tijdens een zomervakantie heb ik nog wel eens een stuk zuiniger gereden en ook andere vakanties, lange snelwegritten, scheelt in verbruik.
Geen zuinigheidswonder, maar 1600kg auto met een matige stroomlijn voortbewegen kost u eenmaal wat energie.
Gelukkig loopt mijn ligfiets een stuk zuiniger. Door meer dan de helft van de woon werk ritten op de fiets te doen, vallen de brandofkosten per maand best mee.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2013 18:47 #1398579
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1 op 8
iets onder (slechter dus) dan 1 op 8 klopt bij ons als totaalgemiddelde wel. Zomer en winter maakt niet zoveel uit op LPG. In de winter schakelt gas iets later in en in de zomer heb je de airco als grootverbruiker... Van Utrecht naar Assen met 100 tegen 130 scheelt een berg. Maar goed, daar ga ik dan ook volbeladen heen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2013 18:48 #1398578
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn verbruik..
Mijn verbruik met de 3liter (LPG G2 of is het G1?) en 2,5 liter (LPG G3) zijn gelijk. Beide automaat. Stads en 80km/u binnenwegen ongeveer 1 op 6,5. Meer niet!
Louter grote ritten, snelweg dus en ca 250km aan een stuk: 1 op 9,5.
Ik heb totaal geen verschil in verbruik gemerkt tussen de 2,5 en 3 liter. Let op: het is het gewicht dat je elke keer moet verplaatsen in de stad en binnenwegen..
Robert
Louter grote ritten, snelweg dus en ca 250km aan een stuk: 1 op 9,5.
Ik heb totaal geen verschil in verbruik gemerkt tussen de 2,5 en 3 liter. Let op: het is het gewicht dat je elke keer moet verplaatsen in de stad en binnenwegen..
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2013 20:38 #1398589
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klinkt normaal
Ik heb nu 2 keer met een 960 gereden, beide keren ongeveer 200 km.
Eerste 960 1 op 6 op benzine en 2e 1 op 5 ook op benzine.
Eerste 2.5 handbak en 2e 2.5 automaat op sportstand.
Auto 1 de laatste 80 km 180 ongeveer en auto 2 200 plus voor de laatste 80 km.
Met mijn 940 rij ik 1 op 7 maar soms ook 1 op 8. Lpg
Eerste 960 1 op 6 op benzine en 2e 1 op 5 ook op benzine.
Eerste 2.5 handbak en 2e 2.5 automaat op sportstand.
Auto 1 de laatste 80 km 180 ongeveer en auto 2 200 plus voor de laatste 80 km.
Met mijn 940 rij ik 1 op 7 maar soms ook 1 op 8. Lpg
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2013 02:39 #1398604
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Voet
Hallo Arjan
Je vergeet er wel bij te zeggen, dat je een redelijk zware rechter voet hebt.
groetjes
Mathy
Je vergeet er wel bij te zeggen, dat je een redelijk zware rechter voet hebt.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2013 07:34 #1398605
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1:10
Met mijn wintersloffen Dunlop Wintersport 4D haal ik 1:10 met redelijke zware voet. Met lichte voet 1:11 max. 140 km per dag.
Zomersloffen 1:12 Michelin Primacy ook lange stukken.
In de stad 1:8 zomer / winter.
Zomersloffen 1:12 Michelin Primacy ook lange stukken.
In de stad 1:8 zomer / winter.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2013 07:47 #1398607
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Met
alle respect voor de overige antwoorden;
Wat is je AFR waarde en wat zijn de getallen bij een 4-gas test (hier kun je ook het verbruik uit afleiden) ? Zonder deze getallen kun je eigenlijk geen zinnig antwoord geven over de oorzaak van het verbruik.
Daarbij; het verbruik wat je nu opnoemt is voor een 6 cilinder heel normaal in mijn ogen. Sterker nog, ken zat 5 cilinders die het net halen (en zijn allen ongetuned)
Wat is je AFR waarde en wat zijn de getallen bij een 4-gas test (hier kun je ook het verbruik uit afleiden) ? Zonder deze getallen kun je eigenlijk geen zinnig antwoord geven over de oorzaak van het verbruik.
Daarbij; het verbruik wat je nu opnoemt is voor een 6 cilinder heel normaal in mijn ogen. Sterker nog, ken zat 5 cilinders die het net halen (en zijn allen ongetuned)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2013 15:50 #1398626
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verbruik
Dank voor alle bemoedigende reacties. Ik zal een en ander nog eens na laten meten, want misschien zit er nog wel wat verbetering in. Maar ziet er al met al dus redelijk normaal uit. Maak me wel wat 'zorgen' als mijn vrouw er in gaat rijden, want die houdt ook van sportief rijden.
Gert
Gert
Moderators: Jerry Stam