LPG tank erin, maar wat doen we met het reservewiel?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mocht iemand nog een andere aantrekkelijke oplossing kennen dan hoor ik dat ook graag. Er zijn tenslotte genoeg LPG rijders hier dacht ik, dus ben benieuwd welke slimme oplossingen jullie al bedacht hebben.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kwestie van risico inventarisatie denk ik

Spuitbus zal beperkt nut hebben gok ik zo.
Veel estates hebben het reserve wiel op zijn kant staan tegen de zijkant.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- André Struis
- Nieuw lid
-
Hele volks-stammen rijden met het reservewiel rechts achterin, vastgezet met een draadeind of spanband.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Momenteel heb ik een thuiskomertje maar die wordt tzt vervangen door een normale band. Als ik 4 banden vervang zit er meestal wel een "beste" bij die ik dan weer als reserve wiel ga gebruiken. Dan is mijn reserve wiel een Adhara (geloof ik) maar daar kan ik wel even mee leven. Licht-metaal dus minder zwaar dan een ijzeren velg ;?
Het spuitbusje blijft een eeuwig dilemma. In de bijna 1,5 miljoen kilometers die ik gereden heb zal ik zo'n 6 of 7 keer onderweg een lekke band gehad hebben. In minstens een geval weet ik dat een spuitbus nul waarde zou hebben (en een goede sleutel wel heel handig zou zijn geweest) Want laten we eerlijk zijn: wie rijdt er nu rond met een reserve benzinepomp, een multi-snaar, dynamo, regulator, massakabel of een gevulde jerrycan (in de eerste rit een net aangeschafte twingo...)
(En ja, ik weet, de meesten van hier hebben het juiste gereedschap, kennis en kunde om onderweg even een koppakking te vervangen maar heb je die ook in de auto liggen?)
Kortom, het blijft behelpen.
Mooiste oplossing bood ondermeer Bristol (met een apart luik naast de voorwielen) en o.m. Citroen, VW en Porsche, in het motor compartiment. Maar ja, dat waren andere tijden..
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb zelf het 'probleem' niet, want geen LPG, maar ik heb hier wel eens gelezen dat je hierbij wel even op de achter-zijruit moet letten. Als je het wiel n.l. (te hard) tegen die zijruit trekt zet je hem onder spanning en kan hij op den duur barsten of kan er lekkage onstaan doordat de ruit uit zijn sponning wordt gedrukt. Balkje of andere afstandhouder ertussen dus.struis schreef : Hele volks-stammen rijden met het reservewiel rechts achterin, vastgezet met een draadeind of spanband.