Plof, en hij hield er mee op
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik ben eigenaar van een volvo 740 '88 met een B230 motor op gas.
Hij stotterde de laatste tijd af en toe al is als ik door de bochten ging, en s'ochtends als het vochtig weer was hield hij ook in. Als ik dan zo'n 500 tot 1 km gereden had was er niks meer aan de hand. Vandaag was het helemaal raak. Ik reed naar huis en hij plofte een keer uit de uitlaat en heeft er nu geen zin meer aan.
Startmotor gaat gewoon rond, heb voor een poosje terug ook al is de Hall sensor vervangen. Kan dit het nu weer zijn of heeft iemand soms nog andere ideeen?
Wie kan me helpen?
Gr. Rene
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Je zegt namelijk dat hij stotterde in de bochten, door de rotatie kracht gaat het kabeltje los: motor slaat af.Ga je weer recht, kabeltje maakt weer contact, je kan rustig doorrijden.
Misshcien trouwens ook een slechte massa bij je kleppendeksel naar het schutbord, of vanaf je accu naar het chassis/blok
Ik had ooit het massa kabeltje bij het kleppendeksel naar het schutbord los zitten, zelfde dingenPruttelen bij het overgaan van een drempel of in de bochten.En lichten die spontaan aan en uit gingen, net als een radio die iedere keer aan-en-uitging als ik over een drempel ging.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Lijkt me een gat in je inlaattraject en/of een defecte LMM.Inlaattraject al nagezien op scheuren?
Als je niets kunt vinden, zet hem dan op benzine en start, desnoods met je gaspedaal ingetrapt.Slaat ie aan, maar weer af als je je gaspedaal los laat, zou ik de LMM verdenken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb er net in de gauwigheid al een andere LMM opgezet maar hij doet het nog steeds niet, hij vonkt gewoon niet.
Andere bobine heb ik ook al geprobeerd.....
Massakabels heb ik ook nagekeken en is niks mis mee.
Bedankt al voor de reacties, meerder suggesties zijn welkom , moet toch niet een ingewikkeld probleem zijn lijkt me .
Het is trouwens een carburateur motor.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kan iemand mij aan een elektrisch schema helpen zodat ik stap voor stap door kan meten?
Dacht dat ik een 230K motor heb, maar waar staat deze type aanduiding?
vrgr. Rene
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hallsensor zit op het ontstekingshuis, zoek maar eens op TurboCoos, of turbo Coos, die head ook last van een overleden Hall-sensor.RMT schreef : Zit de hall sensor achter op de ontsteking of zit die in bij in het ontstekingsmodule bij het voorspatbord? (BOSCH 0227 100 124)
Welk modeljaar?RMT schreef : Kan iemand mij aan een elektrisch schema helpen zodat ik stap voor stap door kan meten?
Op de deksel van je distributieriem, of via je VIN te achterhalen, via de VIN-decoder, ook te vinden met de zoekfunctie.RMT schreef : Dacht dat ik een 230K motor heb, maar waar staat deze type aanduiding?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- K. Lelievre
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-