Plof, en hij hield er mee op

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2010 12:26 #1081629 door V700 register
Plof, en hij hield er mee op is gemaakt door V700 register
Hallo,
ik ben eigenaar van een volvo 740 '88 met een B230 motor op gas.  
Hij stotterde de laatste tijd af en toe al is als ik door de bochten ging, en s'ochtends als het vochtig weer was hield hij ook in. Als ik dan zo'n 500 tot 1 km gereden had was er niks meer aan de hand.   Vandaag was het helemaal raak. Ik reed naar huis en hij plofte een keer uit de uitlaat en heeft er nu geen zin meer aan. 
Startmotor gaat gewoon rond, heb voor een poosje terug ook al is de Hall sensor vervangen. Kan dit het nu weer zijn of heeft iemand soms nog andere ideeen?

Wie kan me helpen? 

Gr. Rene

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2010 12:32 #1280812 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Los kabeltje
Is het niet gewoon een los kabeltje ergens? bijvoorbeeld bij je accu?
Je zegt namelijk dat hij stotterde in de bochten, door de rotatie kracht gaat het kabeltje los: motor slaat af.Ga je weer recht, kabeltje maakt weer contact, je kan rustig doorrijden.
Misshcien trouwens ook een slechte massa bij je kleppendeksel naar het schutbord, of vanaf je accu naar het chassis/blok
Ik had ooit het massa kabeltje bij het kleppendeksel naar het schutbord los zitten, zelfde dingenPruttelen bij het overgaan van een drempel of in de bochten.En lichten die spontaan aan en uit gingen, net als een radio die iedere keer aan-en-uitging als ik over een drempel ging.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2010 12:42 #1280813 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmm...
....op gas, plof en daarna niet meer aanslaan.
Lijkt me een gat in je inlaattraject en/of een defecte LMM.Inlaattraject al nagezien op scheuren?
Als je niets kunt vinden, zet hem dan op benzine en start, desnoods met je gaspedaal ingetrapt.Slaat ie aan, maar weer af als je je gaspedaal los laat, zou ik de LMM verdenken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2010 13:14 #1280815 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het probleem met benzine is
Het probleem met benzine is dat mijn benzinepomp al een hele tijd kapot is en ik hem dus altijd gewoon op gas start, kan het dus niet zo nakijken, zoals jij beschrijft. 
Heb er net in de gauwigheid al een andere LMM opgezet maar hij doet het nog steeds niet, hij vonkt gewoon niet. 
Andere bobine heb ik ook al geprobeerd.....
Massakabels heb ik ook nagekeken en is niks mis mee.
Bedankt al voor de reacties, meerder suggesties zijn welkom , moet toch niet een ingewikkeld probleem zijn lijkt me
Het is trouwens een carburateur motor. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2010 20:14 #1280843 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog een vraagje
Zit de hall sensor achter op de ontsteking of zit die in bij in het ontstekingsmodule bij het voorspatbord? (BOSCH 0227 100 124) 
Kan iemand mij aan een elektrisch schema helpen zodat ik stap voor stap door kan meten? 
Dacht dat ik een 230K motor heb, maar waar staat deze type aanduiding?
vrgr. Rene

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2010 22:57 #1280859 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Antwoord,

RMT schreef : Zit de hall sensor achter op de ontsteking of zit die in bij in het ontstekingsmodule bij het voorspatbord? (BOSCH 0227 100 124)

Hallsensor zit op het ontstekingshuis, zoek maar eens op TurboCoos, of turbo Coos, die head ook last van een overleden Hall-sensor.

RMT schreef : Kan iemand mij aan een elektrisch schema helpen zodat ik stap voor stap door kan meten?

Welk modeljaar?

RMT schreef : Dacht dat ik een 230K motor heb, maar waar staat deze type aanduiding?

Op de deksel van je distributieriem, of via je VIN te achterhalen, via de VIN-decoder, ook te vinden met de zoekfunctie.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2010 05:34 #1280873 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Modeljaar

RMT schreef : Kan iemand mij aan een elektrisch schema helpen zodat ik stap voor stap door kan meten?

Welk modeljaar?Modeljaar 88, carburateur versie.  Zou heel mooi zijn als ik die van iemand zou kunnen krijgen

• K. Lelievre
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2010 11:25 #1280901 door K. Lelievre
Beantwoord door K. Lelievre in topic Kijk maar eens of er nergens
Kijk maar eens of er nergens een leiding van je gas losgeklapt is.  Had ik ook een keer met mijn B230F op gas.  Lekker rijden en plots een plof.  En dan niks meer.  Bleek een leiding van het mengstuk losgesprongen te zijn.  Gewoon weer opgeschoven en hij sloeg meteen aan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2010 16:34 #1280932 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vonkt niet
Maar daardoor zouden de bougies nog wel vonken.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2010 17:42 #1280933 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Plof
De plof die je omschrijft lijkt erg op een backfire, het inlaattraject in. De kans is dus groot dat ergens in dat traject, of iets dat daarmee verbonden is, iets losgeschoten is. Ik ben absoluut niet thuis in de carburateurversies, maar misschien een vacuumslang naar de ontsteking voor de vervroeging waardoor de ontsteking nu niet meer op tijd staat ? Als dat het niet is, dan is het toch bobine, kabels, verdelerkap en rotor. Hallsensor zou ook kunnen maar die was onlangs vervangen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC