Een revolutie op Vialle LPI gebied.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
In dit onderstaande draadje lees ik dat we de LPI computer mogelijk kunnen gaan aanpassen.
<a href="/node/32807#comment-166216"> www.volvo700vereniging.nl/node/32807#comment-166216
Ik ben erg geinteresserd. Mijn "nieuwe wagen" had een LPI computer die wel erg lang op benzine reed voordat ie overschakelde. Ik heb er na een week een andere ingezet en nu doet ie dat weer als bij mijn vorige 945 LPI.
Mijn conclusie is dus dat het aan te passen is. Er is immers niets anders veranderd.
Mijn bijzondere aandacht gaat uit naar die potentiele mogelijkheid om waarden aan te passen. Nu zijn er dacht ik 4 waarden die allemaal op groen moeten staan om van Benzine naar LPI om te schakelen.
Wie heeft er nog meer info ideen of ervaringen? Zijn die waarden te sturen voor ze de LPI rekenmachine in gaan misschien.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Denk wel dat de waarden zijn te foppen voor ze de LPI rekmachine in gaan.Zijn waarschijnlijk gewoon aangesloten op bepaalde sensoren.
Als die sensoren een bepaalde weerstand bereiken, hoppa.Moet je denk ik dus wel kunnen foppen.
Weerstandje op die kabel..klaar.Dan staat die altijd groen..
Ben trouwens wel heeel benieuwd naar die 4 waarden, wat die zijn?Waarschijnlijk temp, die je dus kan foppen, dat is gewoon een weerstand [NTC/PTC]
Je hebt wel een probleem als het timer gebasseerd is..Dan gaat het denk ik niet lukken met het foppen van waardes.Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dag Wytze, de LPI computer neemt gewoon de waarden van je ECU over. Wat zou je dan aan willen passen in je LPI comp? Met LPI chips wordt (denk ik) bedoeld de chip op je ECU maar dan geoptimaliseerd voor LPI inspuiting, dus andere inspuittijden en standwaardes. Je LPI computer is nogmaals puur adaptief.Wytze schreef : Beste Vialle LPI rijders.
In dit onderstaande draadje lees ik dat we de LPI computer mogelijk kunnen gaan aanpassen.
<a href="/node/32807#comment-166216"> www.volvo700vereniging.nl/node/32807#comment-166216
Ik ben erg geinteresserd. Mijn "nieuwe wagen" had een LPI computer die wel erg lang op benzine reed voordat ie overschakelde. Ik heb er na een week een andere ingezet en nu doet ie dat weer als bij mijn vorige 945 LPI.
Mijn conclusie is dus dat het aan te passen is. Er is immers niets anders veranderd.
Mijn bijzondere aandacht gaat uit naar die potentiele mogelijkheid om waarden aan te passen. Nu zijn er dacht ik 4 waarden die allemaal op groen moeten staan om van Benzine naar LPI om te schakelen.
Wie heeft er nog meer info ideen of ervaringen? Zijn die waarden te sturen voor ze de LPI rekenmachine in gaan misschien.
Groet
Wytze

- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Qua groen: Sommige LPE's laten het LED-je groen knipperen bij de overgang van benzine-LPG terwijl andere het LED-je groen laten branden nadat de overgang is gestart (maar nog niet afgerond is en de motor dus nog niet op LPG draait). In het laatste geval brandt het LED-je dus al een aantal seconden groen terwijl je dus nog wel op benzine rijdt. Dit is een softwareverschil, dus tussen groen knipperen en niet groen knipperen (uit of continu branden). Heb inderdaad ook gemerkt dat je bij hetzelfde groen gedrag (dus wel knipperen of niet knipperen) toch met verschillende LPE's met verschillende "opwarmtijden" zit. In dezelfde auto, waar tussendien niets veranderd is behalve de LPE wisseling. Waar het in zit durf ik niet te zeggen. Verder krijgt de LPE niet zoveel signalen binnen. Benzine injectoren signaal en lambadasignaal dacht ik.Wytze schreef : Want anders zou ik met twee verschillende LPI-computers geen geheel ander gedrag krijgen tav omschakelen naar LPG, of groen zoals visueel waar te nemen is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vialle LPI is programmeerbaar en aan te passen. Kijk eens op <a href=" www.s-tech.pl/ "> www.s-tech.pl
die levert een module zodat je de vialle installatie kan uitlezen.
Ben er zelf ook naar aan het kijken. succes!
Gr A-J
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Ik ben geen elektronicus. mechaniek en elektronia analyseren durf ik wel aan maar programmeren is niets voor mij.
Kwil best meedoen als we die gezamenlijk willen aanschaffen om te experimenteren maar ik ben investereerder maar daarna waarschijnlijk pas weer deelnemer aan het project als de oplossingen en resultaten en het tussentraject voor inzet gereed zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Excellent, dank voor je link, ik heb een bericht gestuurd wat dat grapje inclusief de juiste kabel en verzending kost.Lijkt me, voor mij, de laatste missing link in mijn diagnose kabinet....Aaldert-Jan schreef : Vialle LPI is programmeerbaar en aan te passen. Kijk eens op <a href=" www.s-tech.pl/ "> www.s-tech.pl
die levert een module zodat je de vialle installatie kan uitlezen.

(nou ja, bijna dan.)
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb ook eens geinformeerd de kabel is niet meer leverbaar maar het kastje wel incl. een beschrijving hoe aan te sluiten.Ik weet alleen niet meer wat het moest kosten maar dat viel ook nogal mee.Hou me op de hoogte als je wil.Groeten,A-JBaseman schreef : Excellent, dank voor je link, ik heb een bericht gestuurd wat dat grapje inclusief de juiste kabel en verzending kost.Lijkt me, voor mij, de laatste missing link in mijn diagnose kabinet....
)