Gasbougies
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
www.lpgonderdelen.com/epages/61481037.sf...cts/%22FE65prs%2002g
Tevens een uitgebreide catalogus voor elke auto. De overeenkomst met de type aanduidingen vind ik ook frappant.
shop.strato.com/WebRoot/StoreNL/Shops/61...ry/catalogue_net.pdf
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wellicht een goeie tip, goedkoper dan NGK, klopt, maar wat zijn hier de ervaringen mee?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar de rest van de dingen lijken me welop elkaar lijken. Behalve de prijs, maar daar wordt aan gewerkt, toch?
Timen, heb jij er al ervaringen mee? Ook hoe die dingen werken als je op benzine rijdt ipv gas?
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Timen, Lidno 940 !!! Smit VaassenBaseman schreef : Ik heb verder geen ervaring met deze site, nog met de spullen die ze verkopen, maar vind het toch merkwaardig dat er geen melding gemaakt wordt over garantietermijn en dat men daar denkt, dat mijn B230FK 5 cilinders heeft.
Wellicht een goeie tip, goedkoper dan NGK, klopt, maar wat zijn hier de ervaringen mee?
Wie heeft dan ervaring met NGK, anders dan dat de prijs zomaar van 30 naar 15€ kan gaan?
Die vijfde cilinder? Simpel, met deze bougie krijg je het idee dat je in een 5 cilinder rijdt.
In ieder geval ga ik een setje van deze bougies aanschaffen.
Als ik de stand van 500.000km bereik zal ik ze in mijn auto monteren. Noch meer liefhebbers? Bij besteding van 100€ krijg je 10% korting.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar serieus, ik dacht dat NGK een bougie fabrikant was, geen handelaar? En dan heb je al gauw te maken met een keten van tussenhandelaars en grijze import. Als we ons als club melden zitten ze direct in de doelgroep en hebben ze een mooie testcase. Kortom, zij geven mij die dingen, jij en ik zetten ze erin en ik houdt het verbuik bij. Lijkt me zo....
Maar dat verbruik zal dan wel 20% omhoog gaan!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb er ervaring mee en met mij vele andere forummers die op vragen welke bougies er in het blok moesten voor een NGK kozen.Niet dit type, maar wel het merk.wp001 schreef : Wie heeft dan ervaring met NGK, anders dan dat de prijs zomaar van 30 naar 15€ kan gaan?
Dat de prijs halveert is gewoon een kwestie van domweg zoeken.Noem mij een onderdeel en ik vind het goedkoper voor je, zou ik bijna willen zeggen.
Daarnaast is het volgens mij bekend, dat Brezan achterlijk duur is, niet? Viel me met die dopsleutelset al op, die daar voor 125 euro ligt en ik had hem in die groupbuy voor, net onder de 50?Identike set?
Maar enfin, terug naar het onderwerp, zijn er ergens ervaringsuitwisselingen geweest, op fora of zo?Heeft iemand ze hier?Ik neem aan dat jij ze standaard monteert in een gasbak?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Nu is NGK net die bougie die mij helemaal niet bevalt.Hij brandt veel sneller weg vind ik De vlakke electrode is snel rond en scheef weggebrand.Dat is een bougie die ik er direct uitgooi om maar eens een statement te gebruiken. Ik ga gewoon voor Bosch W7DC en/of het juiste Volvo type.scaniar164 schreef : Heb zelf beste ervaring met standaart bougie;s van ngk op 0.7 mm enkel pootje.
- V700 register
- Nieuw lid
-
dat is grappig, ik ben de vorige keer (40.000 km geleden:-) van Bosch overgestapt op NGK omdat ik geen merkbaar beter resultaat van de Iridium types had en ik bijna voor elke bougie de massaelectrode uit moest richten. Nu is dat een grapje die ik bijna niemand zie doen of benoemen. Er wordt alleen gerept over de speling wel/niet op de voorgeschreven waarde als je op lpg rijdt. Omdat ik er van uitga dat jij dat wel doet, verbaast het me van het scheef wegbranden van de masselektrodes. Misschien heb ik een mazzelsetje gebruikt van een betrokken NGK-medewerker?
Enfin, in ieder geval heb ik de beste set gekocht want die was de duurste . Ik ben natuurlijk enorm geinteresserd naar het resultaat en omdat ik vind dat de mooiste gemiddelden bij de grootste aantallen en laagste aantal gemene delers plaatsvinden, tot over 100.000km....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Verder zijn die van bosch ook prima.