Wie weet een goed adres voor LPG inbouwset
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
05-04-2010 14:13 #1080199
door Wytze Broerze
Wie weet een goed adres voor LPG inbouwset is gemaakt door Wytze Broerze
De set gaat in een 740.
Ik wil de LPG installatie inbouwen en hem er daarna gelijk weer uit halen.
Er komt namelijk een vialle LPI installatie in omdat de motor in de 740 ook een FT gaat worden met een automaat er achter. Dus de set heb ik alleen maar nodig om LPG op het kenteken te krijgen.
Dus dit gaat het worden:
Dus als je een installatie zoekt die slechts zeeeeeeeeeeeeer kort gebruikt is, hoor ik het wel. <u>Set is weer beschikbaar</u>.
Ik wil de LPG installatie inbouwen en hem er daarna gelijk weer uit halen.
Er komt namelijk een vialle LPI installatie in omdat de motor in de 740 ook een FT gaat worden met een automaat er achter. Dus de set heb ik alleen maar nodig om LPG op het kenteken te krijgen.
Dus dit gaat het worden:
- Vacuum LPG installatie inbouwen
- RDW laten keuren voor LPG op kenteken
- Uitbouwen Vacuum LPG installatie
- Vacuum LPG installatie gelijk weer verkopen
- Turbomotor met complete LPI Vialle installatie inbouwen.
Dus als je een installatie zoekt die slechts zeeeeeeeeeeeeer kort gebruikt is, hoor ik het wel. <u>Set is weer beschikbaar</u>.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2010 14:23 #1271771
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Domme
Domme vraag wellicht, maar waarom niet in één keer LPi inbouwen zodra het juiste blok erin zit ?
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
05-04-2010 14:29 #1271773
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Begrijpelijke vraag
Maar het antwoord is simpel
Een LPI inbouw is erg duur, denk aan 2000 a 2500. Een standaard vacuum systeempje kost een 500 euro denk ik als inbouwsysteempje en is vrij simpel in te bouwen.
Ik heb een donor wagen waar FK motor, automaat en LPI inzit als donor.
Dus nadat ie op LPG staat in het kenteken register kan ik met de wagen doen wat ik wil.
Een LPI inbouw is erg duur, denk aan 2000 a 2500. Een standaard vacuum systeempje kost een 500 euro denk ik als inbouwsysteempje en is vrij simpel in te bouwen.
Ik heb een donor wagen waar FK motor, automaat en LPI inzit als donor.
Dus nadat ie op LPG staat in het kenteken register kan ik met de wagen doen wat ik wil.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2010 14:36 #1271775
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En
En de aanmelding van G op jouw kenteken door een LPG inbouwer gaat lastig worden als je die LPi zelf inbouwt en daarmee bij m langs gaat ? In ieder geval wel als men daarbij verlangt dat je voor bepaalde delen binnen een ouderdomsgrens blijft ?
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
05-04-2010 14:57 #1271780
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Inderdaad Henk
Denk dat dit de meest eenvoudige en goedkoopste methode is.
En misschien breng ik mensen wel op een idee.
En daarom is de kort gebruikte installatie wel interessant voor anderen. Voor het zelfde grapje.
Ik weet dat er veel interesse is in vroege 740'ers omdat daar een B230 FK/T motor vrij eenvoudig in te schroeven is.
Heb text aangepast omdat het mogelijk verkeerd uitgelegd zou kunnen worden. Het is dus allemaal legaal binnen de regels die er zijn.
En misschien breng ik mensen wel op een idee.
En daarom is de kort gebruikte installatie wel interessant voor anderen. Voor het zelfde grapje.
Ik weet dat er veel interesse is in vroege 740'ers omdat daar een B230 FK/T motor vrij eenvoudig in te schroeven is.
Heb text aangepast omdat het mogelijk verkeerd uitgelegd zou kunnen worden. Het is dus allemaal legaal binnen de regels die er zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2010 17:13 #1271788
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Doornspijk
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2010 18:12 #1271791
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG
Moest PB zijn ....
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
05-04-2010 18:46 #1271796
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Jeetje wat een reacties in PB
Er is dus genoeg interesse in de net niet geheel nieuwe installatie.
Om even een paar dingen in overweging te geven:
Mij is het om het even welke installatie er in geschroefd wordt of door wie geleverd. Dat bepaald de tweede eigenaar die hem er natuurlijk samen met mij uit zal schroeven na de RDW keuring. Dus ik wil gewoon een afschrijving voor mijn rekening nemen. De nieuwprijs voor de installatie kan bepaald worden door de tweede eigenaar als ie kwaliteit wil. Ik gebruik het maar eventjes een weekje of twee incl inbouwtijd. Moet er denk ik in twee dagen wel in zitten.
Houdt er dus ook rekening mee dat je het er zelf ook weer in moet schroeven in je eigen wagen. Dat is onderdeel van het plan. Maar je kunt bij mij alles vers ingebouwd nakijken natuurlijk. Foto's maken tot je een ons weegt etc.
Ook de tank is mij om het even. Als ik hem er maar in kan zetten op de vereiste wijze in mijn 745. Dat zal geen probleem zijn. Ik kijk niet op een gaatje meer of minder voor deze actie. Er komt daarna ook weer een installatie in.
Misschien is het leuk om meerdere mensen mee te laten kijken bij demontage om er een soort herhaalbare actie van te maken. Of een groupbuy.....

Om even een paar dingen in overweging te geven:
Mij is het om het even welke installatie er in geschroefd wordt of door wie geleverd. Dat bepaald de tweede eigenaar die hem er natuurlijk samen met mij uit zal schroeven na de RDW keuring. Dus ik wil gewoon een afschrijving voor mijn rekening nemen. De nieuwprijs voor de installatie kan bepaald worden door de tweede eigenaar als ie kwaliteit wil. Ik gebruik het maar eventjes een weekje of twee incl inbouwtijd. Moet er denk ik in twee dagen wel in zitten.
Houdt er dus ook rekening mee dat je het er zelf ook weer in moet schroeven in je eigen wagen. Dat is onderdeel van het plan. Maar je kunt bij mij alles vers ingebouwd nakijken natuurlijk. Foto's maken tot je een ons weegt etc.
Ook de tank is mij om het even. Als ik hem er maar in kan zetten op de vereiste wijze in mijn 745. Dat zal geen probleem zijn. Ik kijk niet op een gaatje meer of minder voor deze actie. Er komt daarna ook weer een installatie in.
Misschien is het leuk om meerdere mensen mee te laten kijken bij demontage om er een soort herhaalbare actie van te maken. Of een groupbuy.....

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2010 22:19 #1271826
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic welke motor zit er nu in de 740?
Als dat wellicht een 230k 2b5 is dan heb ik belangstelling.
Rob
Rob
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
05-04-2010 22:22 #1271828
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Hoi Rob
Is dat een pierburg?Maar het mengstuk is maar een klein en relatief goedkoop onderdeel van de gehele installatie.
Is er trouwens iemand die recent iets heeft ingebouwd in een carburatie motor?
Ben wel benieuwd wat er in is gekomen en wat de ervaring is.
Is er trouwens iemand die recent iets heeft ingebouwd in een carburatie motor?
Ben wel benieuwd wat er in is gekomen en wat de ervaring is.
Moderators: Jerry Stam