slaat meteen af op lpg
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2009 15:28 #1075545
door V700 register
slaat meteen af op lpg is gemaakt door V700 register
beste ,mensen
ik heb een volvo 940 2.3 lpg van 92
de auto rijd perfect op benzine zodraik op lpg schakel valt de motor direct uit
weet iemand wat het kan zijn
ik hoor graag van jullie
mvg pzzaslice
ik heb een volvo 940 2.3 lpg van 92
de auto rijd perfect op benzine zodraik op lpg schakel valt de motor direct uit
weet iemand wat het kan zijn
ik hoor graag van jullie
mvg pzzaslice
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2009 15:39 #1242930
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic installatie
Wat is het merk en type van de installatie ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2009 15:58 #1242931
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lpg
weet niet precies wat voor installatie
tis vauit fabriek uit al zit acter in waar normaal je reserve wile zit
tis vauit fabriek uit al zit acter in waar normaal je reserve wile zit
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2009 16:11 #1242932
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic handig
Het zou wel handig zijn om te weten wat voor installatie het is. Wellicht staat er wat op de tank of zit er een boekje van bij de auto ?Weet je of de LPG installatie wel spanning krijgt ? Gaan de afsluiters op de tank wel open (even horen/voelen) ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2009 16:17 #1242934
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij mijn 940 zit de computer
Bij mijn 940 zit de computer van de LPG injectie op het linkerspatscherm, vooraan. Er staat bij mij Vialle op. Daar pal voor/onder zitten 4 zekeringen. Die zou je kunnen controleren, schoonmaken en/of vervangen. Als dat niet helpt, kan het zijn dat je pomp is overleden. Dat blijkt bij mijn auto het geval en dan moet de tank eruit omdat de pomp in de tank zit.
Die pomp schijnt te kunnen worden gereviseerd, maar dat is mij van allerlei kanten afgeraden. Bij mij komt er een nieuwe tank met pomp in, maar dat kost wel.......( ong. 850 euro incl veranderen van bedrading)
Ik neem bij dit voorgaande wél aan dat je een LPi installatie hebt en niet één met een verdamper, want dan is het een ander verhaal!
Die pomp schijnt te kunnen worden gereviseerd, maar dat is mij van allerlei kanten afgeraden. Bij mij komt er een nieuwe tank met pomp in, maar dat kost wel.......( ong. 850 euro incl veranderen van bedrading)
Ik neem bij dit voorgaande wél aan dat je een LPi installatie hebt en niet één met een verdamper, want dan is het een ander verhaal!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2009 16:17 #1242935
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic je hoort zeker geklik achter
je hoort zeker geklik achter in..
wat is de meest voorkomende oorzaak bij zoiets???? want tank krijgt gewoon spanning
misschien is het iets kleins dus wilde alle bekende problemen ff nakijken

wat is de meest voorkomende oorzaak bij zoiets???? want tank krijgt gewoon spanning
misschien is het iets kleins dus wilde alle bekende problemen ff nakijken

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2009 16:24 #1242939
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik heb ff gekeken op me
ik heb ff gekeken op me linker spatscherm voor zit niets
die verdamper waar zit die precies weet iemand dat of hoe ziet dat ding eruit
die verdamper waar zit die precies weet iemand dat of hoe ziet dat ding eruit
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2009 17:53 #1242949
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De verdamper
zit meestal ook op één van de binnenschermen gemonteerd. Als je in de auto een wipschakelaar of draaischakelaar hebt om om te schakelen van LPG naar benzine, dan kun je ervan uitgaan dat je een verdamper-installatie hebt. Je kunt de verdamper herkennen als een min of meer rond geval, waar koelslangen (eigenlijk verwarming) naartoe en vandaan lopen. Eén slang gaat in ieder geval naar het mengstuk vóór de carburateur.
Iets anders is dat je aan deze wetenschap niet veel zult hebben. je lijkt me niet zo technisch (excuus als ik je beledig!). Er zitten twee magneetkleppen bij de verdamper gemonteerd: één om de benzine af te sluiten en de ander om de LPG toevoer af te sluiten. Als je omschakelt van benzine naar LPG zou je de LPG magneetklep moeten kunnen klikken. Anders met een helper proberen.
Verder kan het zijn dat de verdamper vol sludge zit en moet worden afgetapt. Heb ik nog nooit meegemaakt, maar het schijnt voor te komen. De daarvoor bedoelde plug kan ik je natuurlijk niet aanwijzen.
Succes!
Iets anders is dat je aan deze wetenschap niet veel zult hebben. je lijkt me niet zo technisch (excuus als ik je beledig!). Er zitten twee magneetkleppen bij de verdamper gemonteerd: één om de benzine af te sluiten en de ander om de LPG toevoer af te sluiten. Als je omschakelt van benzine naar LPG zou je de LPG magneetklep moeten kunnen klikken. Anders met een helper proberen.
Verder kan het zijn dat de verdamper vol sludge zit en moet worden afgetapt. Heb ik nog nooit meegemaakt, maar het schijnt voor te komen. De daarvoor bedoelde plug kan ik je natuurlijk niet aanwijzen.
Succes!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2009 20:19 #1242967
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik heb de verdamper eraf
ik heb de verdamper eraf gehaald opgemaakt en helemaal schoongemaakt als ik de coils eraf haal van de magneet klep en op alle drie een magneet zet zodat de kleppen open gaan wat dat is wat een coil doet de coil wordt bekrachtigd wordt magnetisch en opend de klep maar doet ook niets(by the way technisch ben ik wel maar alleen met vliegtuigen)dan slaat het lpg systeem nog steeds uit heeft er iemand een schema van een vaille dat merk staat op de verdamper...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2009 20:38 #1242970
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic beste ,mensen ik ben er
beste ,mensen ik ben er achter wat vooe type het is
het is een vialle f type weet iemand hier iets meer van
het is een vialle f type weet iemand hier iets meer van
Moderators: Jerry Stam