Volvo 940 limited van benzine naar LPG
- V700 register
- Nieuw lid
-

Fijn dat ik onderdeel uit mag maken van dit forum. Naar alle waarschijnlijkheid gaat naar jaren sluimeren toch de droom in vervulling.

Na zorgvuldig overwegen heb ik besloten om in de nabije toekomst een volvo 940 estate aan te schaffen. Ik rij nu al weer een paar jaar een Skoda Fabia op diesel..... maar die redt het bij lange na niet bij het het comfort, de wegligging, elegante verschijning etc.... van een 940 estate.

Nu ben ik zelf op het www al flink op zoek geweest naar een betaalbaar exemplaar.... er zijn er genoeg te koop met een km van over de 350.000 km.... dat was nu ook weer niet de bedoeling. Ik heb er inmiddels een gevonden met 200.000 op de teller.... alleen een vervelend detail: hij rijdt op benzine en met een kmtrage van 30.000 per jaar wordt mijn pinpas daar een beetje moe van!!!!

Mijn vraag is eigenlijk tweeledig:

1. Heeft er iemand ervaring met het inbouwen van gas na zulke km.standen en zo ja wat kost dat en waar kan ik dit het beste laten doen??
2. Hebben mensen nog bruikbare tips bij de aanschaf.Specifieke dingen waar ik op moet letten!!! Ik weet hoe dat ie moet rijden, we hebben er thuis 7 gehad!!

Alvast super bedankt voor evt. reacties en ik zal hier zeker nog vaker te vinden zijn!!

Groetjes Joost
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Na wat dubben heb ik ervoor gekozen geen G3 te nemen. Gezien 'de verhalen' die ik erover hoor toch wat vaker en duurdere problemen als met een conventioneel systeem. En bovendien toch weer 600 Euro duurder bij inbouw. De keerzijde is natuurlijk een wat hogere HSB. Maar ja, hoe gaat dat er in 2012 met rekeningrijden uitzien??
Ik heb dus een G2 installatie (met verdamper), inclusief 77 liter ringtank op de plaats van het reservewiel. Kostte me 1600 Euro (2 jaar terug). Inbouw heb ik laten doen bij van Orsouw in Eindhoven.

- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
G3 is slechts een emissieaanduiding.Zegt iets over de kwaliteit van de installatie, ongeacht het merk, zoals Henk al zegt, dus niet merkgebonden.henk 940LPT schreef : Overigens is G3 een code op het kenteken en een wat vage aanduiding van generaties gassystemen, en geen soort, merk of type gasinstallatie.
Overigens, staat er hier op de site een aankoopgids, met zaken waar je op kunt letten bij aanschaf.Lees hem eens door (flinke lel tekst, maar zeker handig) te vinden door op het onderstreepte woord aankoopgids te klikken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Om nu te gaan muggenziftenBaseman schreef : Zegt iets over de kwaliteit van de installatie, ongeacht het merk, zoals Henk al zegt, dus niet merkgebonden.

- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
is dan een 960/V90 ook nog een optie?
Bijvoorbeeld deze 960 uit 1995 met 280.000km met onderhoudsboekjes voor Euro 2750,-:
<a href=" link.marktplaats.nl/194158183 "> link.marktplaats.nl/194158183
(als de link het niet doet is hij verkocht)
De 6-cylinders kunnen ook prima op gas.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nee hoorm, was niet mijn bedoeling, excuus als het zo over kwam.henk 940LPT schreef : Om nu te gaan muggenziften
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ze hebben het momenteel heel erg druk maar:
Afwerking onder de kap is zeer goed te noemen.
Inbouw van de 77 liter ringtank ook.
Als er een trekhaak onder zit dan monteert Pouls de vulaansluiting aan de trekhaak. Helemaal goed! Geen gaten in je blik of bumper.
In verband met de turbo wordt ook een turbodruksensor ingebouwt.
Ik kan je zeggen dat de motor zeer netjes loopt en nog geen misslag heeft gegeven.
Vermogensverlies is er niet maar wel het meerverbruik van ca. 10% i.v.m. verbrandingswaarde van lpg t.o.v. benzine.
Compleet met vulnippels etc kost dit ca 2500 euro.
Niet weinig maar wel een goed systeem met hoogwaardige componenten en 2 jaar garantie.
Suc6 met je afweging.
Erik