Volvo 940 limited van benzine naar LPG
- V700 register
- Nieuw lid
-

Fijn dat ik onderdeel uit mag maken van dit forum. Naar alle waarschijnlijkheid gaat naar jaren sluimeren toch de droom in vervulling.

Na zorgvuldig overwegen heb ik besloten om in de nabije toekomst een volvo 940 estate aan te schaffen. Ik rij nu al weer een paar jaar een Skoda Fabia op diesel..... maar die redt het bij lange na niet bij het het comfort, de wegligging, elegante verschijning etc.... van een 940 estate.

Nu ben ik zelf op het www al flink op zoek geweest naar een betaalbaar exemplaar.... er zijn er genoeg te koop met een km van over de 350.000 km.... dat was nu ook weer niet de bedoeling. Ik heb er inmiddels een gevonden met 200.000 op de teller.... alleen een vervelend detail: hij rijdt op benzine en met een kmtrage van 30.000 per jaar wordt mijn pinpas daar een beetje moe van!!!!

Mijn vraag is eigenlijk tweeledig:

1. Heeft er iemand ervaring met het inbouwen van gas na zulke km.standen en zo ja wat kost dat en waar kan ik dit het beste laten doen??
2. Hebben mensen nog bruikbare tips bij de aanschaf.Specifieke dingen waar ik op moet letten!!! Ik weet hoe dat ie moet rijden, we hebben er thuis 7 gehad!!

Alvast super bedankt voor evt. reacties en ik zal hier zeker nog vaker te vinden zijn!!

Groetjes Joost
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Na wat dubben heb ik ervoor gekozen geen G3 te nemen. Gezien 'de verhalen' die ik erover hoor toch wat vaker en duurdere problemen als met een conventioneel systeem. En bovendien toch weer 600 Euro duurder bij inbouw. De keerzijde is natuurlijk een wat hogere HSB. Maar ja, hoe gaat dat er in 2012 met rekeningrijden uitzien??
Ik heb dus een G2 installatie (met verdamper), inclusief 77 liter ringtank op de plaats van het reservewiel. Kostte me 1600 Euro (2 jaar terug). Inbouw heb ik laten doen bij van Orsouw in Eindhoven.

- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-