940 omzetten op LPG G3

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2008 21:00 #1065996 door V700 register
940 omzetten op LPG G3 is gemaakt door V700 register
Mijn fraaie 940 (1997) die ik sinds zaterdag bezit kan ik op LPG G3 laten omzetten. Er zit nu een Vialle LPI-gasinstallatie in met een twintank in de kast voor het reservewiel.De vorige eigenaar had het over € 650, ik heb zelf een bedrijf in Son gevonden dat het voor € 485 incl. doet.
Dat lijkt mij niet duur maar misschien kan het nog goedkoper?
Heeft de V700 Club misschien afspraken met garages, inbouwbedrijven e.d. waar leden met korting allerlei reparaties cq. aanpassingen kunnen laten uitvoeren?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2008 21:11 #1205774 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 485
is het goedkoopste waar ik van heb gehoord binnen onze vereniging. tenzij je kunt aantonen dat je gas computer (LPE) na 01-01-2002 is ingebouwd, bijv. met een factuur. lukt dat niet, dan is een andere cmputer de weg die je moet gaan (en het bedrag dat je moet ophoesten).

we hebben sleuteldagen waar je als verenigingslid zelf aan je wagen kunt sleutelen. bedoeling is dat je je onderdelen voor die dag bij het gastbedrijf (volvo dealer) betrekt. verder kun je op vertoon van je verenigings ledenpas bij een aantal bedrijven korting krijgen. geloof 15%. daar zitten voor zover ik weet geen gasinbouwers in. 

lid van de vereniging worden kun je voor rond de €42 per jaar, halverwege het jaar lid worden houdt in dat de contributie naar rato bepaald wordt. voor dat geld krijg je zoals gezegd toegang tot (gezellige !!) sleutel en poets dagen en krijg je korting bij sommige bedrijven. verder heb je meer rechten op de site waarmee je bij meer informatie kunt komen (inbouwhandleidingen, handleidingen etc).  bovendien krijg je 4x per jaar het verenigingsblad op de mat. 

kijk een rustig rond op de site, als het je aanspreekt kun je altijd lid wordt van de vereniging. ik vind het dat geld zeker waard ! 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2008 21:17 #1205776 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niet lullig bedoeld
ik wens je heel veel veilige, probleemloze en plezierige kilometers toe. en wil geenszins jouw auto afkraken.

maar misschien is het verstandig de auto eerst wat beter te leren kennen voor je de G3 investering doet. dan weet je beter wat je hebt en of je die investering wilt doen. heb zelf ook een half jaartje op G2 rondgereden voor ik de wisseltruc deed (helaas voor € 600) 

tis maar een overweging 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2008 22:27 #1206011 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic rijdt G3 anders dan G2?
hallo Henk,
ik moest effe zoeken voordat ik dit draadje weer had gevonden.
Waarom zou ik wachten met omzetten naar G3? Rijdt dat wezenlijk anders dan? Er wordt alleen een computerunit vervangen heb ik begrepen. Duurt een half uurtje tot een uur.
Is voor mij gewoon een kostenplaatje met de G3-korting van €318 per jaar.Die G3 heb ik er dan in 1,5 jaar uit en daarna is het alleen maar goedkoper.
En ik word wel lid denk ik, kun je weer eens over wat anders praten dan het weer.....Al was het alleen maar om een instructieboekje van mijn auto op de kop te kunnen tikken.... Ik kan op internet niets vinden of ik zoek gewoon verkeerd.Kan wel aan cd's met schema's/werktekeningen en electrische installatie komen maar niet aan een simpel instructieboekje.
Groet, Peter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2008 22:44 #1206014 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt.

PeterG schreef : Is voor mij gewoon een kostenplaatje met de G3-korting van €318 per jaar.Die G3 heb ik er dan in 1,5 jaar uit en daarna is het alleen maar goedkoper.

Dat klopt, dat zie je helemaal goed........
........behalve als binnen anderhalf jaar er iets met je auto blijkt te zijn, waar je nu nog geen zicht op hebt, omdat je hem net in bezit hebt.Mijn idee was er een maandje of twee mee rijden, dan ken ik hem een beetje, weet ik hoe hij rijd en kan ik daarna de andere computer aanschaffen. Als er in die 2 maanden blijkt een verbrande klep in te zitten, kon ik er tijdens gebruik denk ik wel achter, en mogelijk zou ik dan besloten hebben de auto in te ruilen voor een ander. Daaag.....485 euro. Daarom.
Natuurlijk hoop ik het beste voor je maar een maandje aan elkaar wennen kan geen kwaad. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2008 08:05 #1206030 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic overweging

Baseman schreef : ........behalve als binnen anderhalf jaar er iets met je auto blijkt te zijn, waar je nu nog geen zicht op hebt, omdat je hem net in bezit hebt.

bas, je haalt me de woorden uit de mond.

@ peter: ik wil wel even duidelijk aangeven dat het niet onze bedoeling is jouw auto af te kraken ! ik heb m niet gezien en kan er dus niets zinnigs over zeggen. uiteraard wens ik jou veel veel plezierige en probleemloze kilometers toe.
het is gewoon iets wat we ter overweging aanbieden, mocht de wagen toch niet bevallen om een of andere reden, dan heb je die investering er niet in zitten. voor de 2e hands waarbij bij verkoop maakt een net nieuwe G3 computer erg weinig tot niets uit ben ik bang. er zijn natuurlijk meer 940's met G3. doe er mee wat je wilt

verder merk je aan het rijden geen verschil tussen de computers. niet zuiniger, stiller, sterker, gewoon hetzelfde.

voor wat betreft instructieboekjes: die staan niet online op deze site voor zover ik weet. "gezocht" advertentie via de site plaatsen kan uiteraard wel. bestellen bij de dealer kan ook.  

PS: draadjes die je interessant vindt om te volgen, kun je als "favoriet" hier op de site bewaren. de link hiervoor staat onder de eerste post van elk draadje, "bewaar als favoriet"

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2008 21:26 #1206086 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Van G naar G3 (LPG)
Hallo Peter,
Welke firma in Son kan mogelijk mijn 940(1998), ombouwen van G naar G3, voor Euro.:485 incl.
Mijn garage De Beemd heeft me nooit hierop gewezen, dat de mogelijkheid bestaat.
Groeten Mart, B230FK,LPI,940 Estate, lidnr.:950

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2008 23:05 #1206098 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mesman
Oftewel, Lean Mesman, via <a href=" www.mesman.nl/ " target="_blank">deze link.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2008 07:25 #1206102 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sluit me
een beetje aan bij bovenstaande argumenten. En slecht onderhouden 7 of 900 serie kan een ware Money Pit blijken.
Er kan een aardig kostenpostje ontstaan, bv een 97er op LPG zal rond de 2,5 a 3 ton hebben gelopen waardoor de kleppen uitgesteld zijn. Zonder daadwerkelijke kennis kost het je een koprevisie (of een bezoekje bij Timen).
Kijk het eens een maand of wat aan of de auto goed genoeg is of ga er net als ons liefhebbers helemaal voor.
&#160;
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2008 20:45 #1206433 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Instructieboekje
www.autoboekenwinkel.com/product_info.php?products_id=555
Misschien heb je hier wat aan. Zit een NL vertaling bij.
&#160;
Groet, Bomad

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC