Bye-bye
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2018 16:03 #1107775
door V700 register
Bye-bye is gemaakt door V700 register
Hallo baksteen-liefhebbers,
Negen jaar geleden vond ik als verse 940 eigenaar deze site, daarmee de V700 vereniging, en heb ik na wat rondsnuffelen een topic geopend om me netjes voor te stellen. Ik heb hier in de tussentijd veel opgestoken en geprobeerd waar mogelijk zelf ook wat kennis bij te dragen. Nu is het tijd om weer afscheid te nemen, want gisteren is (in elk geval voorlopig) voor mij een einde aan het baksteen-tijdperk gekomen. Eigenlijk heb ik meer projecten dan tijd en daarom was ik de laatste tijd al niet zo vaak meer hier. We waren ook al even aan het dubben of we de Volvo überhaupt nog wel konden houden. De beslissing daarover is een paar weken geleden min of meer letterlijk geforceerd door een onhandige manoeuvre in een parkeergarage waardoor de rechter zijkant vanaf het voorportier t/m het achterscherm in elkaar zit. Ik wijd er verder niet over uit, maar het was in elk geval geheel mijn eigen schuld. Pijnlijk...
Gelukkig was de Volvo all-risk verzekerd en zag de schadetaxateur dat het een mooi exemplaar betrof. Desalniettemin heeft hij hem toch economisch total loss verklaard. We hebben nog een best redelijk bedrag teruggekregen, maar besloten hem niet zelf op te knappen van dat geld.
Ik heb hem hier op de site te koop gezet en gelukkig meldde zich (via via) al binnen een paar uur een koper die hem een beetje op gaat (laten) lappen en er verder lekker mee door blijft rijden. Ze woont in hartje Amsterdam en kijkt niet op een deukje meer of minder, begrijpelijk gezien de locatie.
Ondanks dat ik hem een waardiger afscheid gegund had, vind ik het wel erg leuk dat de Volvo nog wat kilometers voor de boeg heeft met een ander baasje. Gisteren hebben we hem met gemengde gevoelens uitgezwaaid. Vanaf nu te spotten in Amsterdam dus. De V700 kentekenplaathouder zit er nog op, maar de nieuwe eigenaar is geen lid van de club of het forum.
De opvolger is een nieuw Japannertje dat naar de dealer gaat voor onderhoud, waarvan de MRB minder dan een derde en het verbruik ongeveer de helft van de 940 doet. Verder merk je wel dat de techniek niet stil heeft gestaan de afgelopen twintig jaar. Alle luxe van de 940 is aan boord, inclusief verwarmde stoelen en buitenspiegels. Ik dacht altijd dat dat exclusief aan de Zweden voorbehouden was, maar inmiddels dus duidelijk niet meer... Het comfort en het rijden is natuurlijk niet te vergelijken met een baksteen, maar wel lekker strak en modern. Voor de vakanties, IKEA-missies en de (sleutel)hobby hebben we ons 26 jaar oude VW Westfalia kampeerbusje nog. Dat is één van de projecten die ik hierboven noemde; tot nu toe (over de afgelopen twee jaar) zitten daar schat ik meer sleutel- en opknap-uren dan vakantie-uren in.
Met de tijd ga ik de schuur uitpuinen en er zullen hier dus nog wel wat advertenties van onderdelen en mogelijk wat Volvo gereedschap verschijnen. En oh ja: <a href=" sites.google.com/site/ppvolvo940/ " target="_blank">mijn eigen site blijft nog gewoon in de lucht zolang het gratis is en Google het wil.
Bye-bye!
Negen jaar geleden vond ik als verse 940 eigenaar deze site, daarmee de V700 vereniging, en heb ik na wat rondsnuffelen een topic geopend om me netjes voor te stellen. Ik heb hier in de tussentijd veel opgestoken en geprobeerd waar mogelijk zelf ook wat kennis bij te dragen. Nu is het tijd om weer afscheid te nemen, want gisteren is (in elk geval voorlopig) voor mij een einde aan het baksteen-tijdperk gekomen. Eigenlijk heb ik meer projecten dan tijd en daarom was ik de laatste tijd al niet zo vaak meer hier. We waren ook al even aan het dubben of we de Volvo überhaupt nog wel konden houden. De beslissing daarover is een paar weken geleden min of meer letterlijk geforceerd door een onhandige manoeuvre in een parkeergarage waardoor de rechter zijkant vanaf het voorportier t/m het achterscherm in elkaar zit. Ik wijd er verder niet over uit, maar het was in elk geval geheel mijn eigen schuld. Pijnlijk...
Gelukkig was de Volvo all-risk verzekerd en zag de schadetaxateur dat het een mooi exemplaar betrof. Desalniettemin heeft hij hem toch economisch total loss verklaard. We hebben nog een best redelijk bedrag teruggekregen, maar besloten hem niet zelf op te knappen van dat geld.
Ik heb hem hier op de site te koop gezet en gelukkig meldde zich (via via) al binnen een paar uur een koper die hem een beetje op gaat (laten) lappen en er verder lekker mee door blijft rijden. Ze woont in hartje Amsterdam en kijkt niet op een deukje meer of minder, begrijpelijk gezien de locatie.
Ondanks dat ik hem een waardiger afscheid gegund had, vind ik het wel erg leuk dat de Volvo nog wat kilometers voor de boeg heeft met een ander baasje. Gisteren hebben we hem met gemengde gevoelens uitgezwaaid. Vanaf nu te spotten in Amsterdam dus. De V700 kentekenplaathouder zit er nog op, maar de nieuwe eigenaar is geen lid van de club of het forum.
De opvolger is een nieuw Japannertje dat naar de dealer gaat voor onderhoud, waarvan de MRB minder dan een derde en het verbruik ongeveer de helft van de 940 doet. Verder merk je wel dat de techniek niet stil heeft gestaan de afgelopen twintig jaar. Alle luxe van de 940 is aan boord, inclusief verwarmde stoelen en buitenspiegels. Ik dacht altijd dat dat exclusief aan de Zweden voorbehouden was, maar inmiddels dus duidelijk niet meer... Het comfort en het rijden is natuurlijk niet te vergelijken met een baksteen, maar wel lekker strak en modern. Voor de vakanties, IKEA-missies en de (sleutel)hobby hebben we ons 26 jaar oude VW Westfalia kampeerbusje nog. Dat is één van de projecten die ik hierboven noemde; tot nu toe (over de afgelopen twee jaar) zitten daar schat ik meer sleutel- en opknap-uren dan vakantie-uren in.
Met de tijd ga ik de schuur uitpuinen en er zullen hier dus nog wel wat advertenties van onderdelen en mogelijk wat Volvo gereedschap verschijnen. En oh ja: <a href=" sites.google.com/site/ppvolvo940/ " target="_blank">mijn eigen site blijft nog gewoon in de lucht zolang het gratis is en Google het wil.
Bye-bye!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2018 16:15 #1445432
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jammer maar zo gaat het !
En zo gaat het dan, je kunt met veel plezier terug kijken op de 940. Ik ga zeker kijken of je wat aan te bieden hebt waar ik iets aan heb. Na ruim 1 jaar 940 ben ik nog lang niet aan iets nieuws toe. Veel veilige japanner kilometers toegewenst ! Oh ja, wat heb je nu afgeschreven aan je baksteen ?
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
22-04-2018 21:50 #1445441
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Idd
Volvo was toen al ver vooruit met zijn techniek en opties. Maar toen betaalde je €35.000 voor de 945 dacht ik en daar heb je nu 2 of 3 van die jappaners voor met al die opties. Tijden zijn echt verandert. Ik ga tzt ook van merk veranderen omdat mijn vrouw de 945 niet lekker vind rijden, ze is d’r ford kuga leswagen gewend. Wij gaan voor een outlander uit 2012.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-04-2018 02:03 #1445449
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hallo Volvisti
Hallo Volvisti
M'n vader rijdt al decennia lang Toyota (Corolla, Carina, Tercel). En daar zaten al standaard elektrische bediende ramen op, toen dat op duurdere Europese auto's nog een optie was.
groetjes
Mathy
M'n vader rijdt al decennia lang Toyota (Corolla, Carina, Tercel). En daar zaten al standaard elektrische bediende ramen op, toen dat op duurdere Europese auto's nog een optie was.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-04-2018 10:22 #1445453
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bal gehakt
Je gaat wel in de bal gehakt onder de auto's rijden; onopvallend, onopgemerkt en gewoon!
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-04-2018 10:46 #1445454
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Bal gehakt
Of niet als ik zie hoeveel van die gehakt ballen er bij ons op de parkeerplaats staan en ik kom is met de grote baksteen dan zie ik die kont en neus van de 945. Maar als ik een week met mijn 945 naar mijn werk rijd heb ik 30% van mijn EV kosten al verbruikt en dan moet ik nog 3 weken. Zij die in die gehakt ballen rijden misschien 15% en dan de MRB of ik nu €18,75 per maand betaal of 61 dat scheelt wel even.
Met mijn huidige EV vergoeding red ik het niet om met de 945 naar mijn werk te gaan met zo een gehaktbal wel. Het is dat ik de ruimte moet hebben en dat ik bij tijd en wijle ook een aanhanger moet trekken en dat ik het met de vakantie we fijn vind dat ik ruimte heb voor de spullen.
Maar ik had het wel geweten, al is het alleen maar voor de centen.
Met mijn huidige EV vergoeding red ik het niet om met de 945 naar mijn werk te gaan met zo een gehaktbal wel. Het is dat ik de ruimte moet hebben en dat ik bij tijd en wijle ook een aanhanger moet trekken en dat ik het met de vakantie we fijn vind dat ik ruimte heb voor de spullen.
Maar ik had het wel geweten, al is het alleen maar voor de centen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-04-2018 12:28 #1445458
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vergeet de afschrijving niet
We moeten de afschrijving niet vergeten. Met de baksteen is die er nauwelijks, of is er zelfs bijschrijving. Deze week nog een voorbeeld gehoord. Volvo V60 AWD6 hybrid. Nieuwwaarde € 73.000, nu bijna 5 jaar oud en aan het einde van zijn bijtelling, bij de 1ste aanvraag slechts een inruil voorstel van.........€12.000. Tel ff uit, 60 maanden oud, nog geen 2ton gereden, € 60.000 verder, das iedere maand € 1000 !!!!!!!!! afgeschreven..... pff zou der bijna van hyperventileren. Motivatie ? Die hybride dingen raak ik gebruikt aan de straatstenen niet meer kwijt..
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-04-2018 18:21 #1445463
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Dat
Klopt Ronald, maar neem nou een klein gebakkie waar we het over hebben van tussen de 10 en de 15K die zijn ook na 5 jaar best wel gewild. En hebben dus een mindere afschrijving dan een V60. Daarom koop ik dus ook geen nieuwe grote auto want die gaan als een raket naar beneden qua waarde. Als ik specifiek nieuw wil rijden zal ik ook kleiner moeten rijden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-04-2018 21:34 #1445467
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ieder maakt zijn eigen keuze
Het was niet mijn bedoeling om hier een discussie te starten over wat wel en niet verstandig is om in te rijden. Die motivatie is voor iedereen verschillend en van veel factoren afhankelijk, emotie vaak niet in de laatste plaats.
Destijds hebben we niet voor de 940 gekozen om opgemerkt te worden, of op te vallen, of ongewoon te zijn, maar vanwege zijn ruimte, comfort en eenvoudige degelijkheid. We hebben er enorm veel plezier en gemak van gehad, maar het past ons nu gewoon beter om een klein en zuinig autootje te rijden naast de oude VW-bus op diesel die we als tweede auto hebben.
Ik zal de Volvo zonder twijfel gaan missen (nu eigenlijk al), maar dat doet niets af aan de keuze om er afscheid van te nemen. Je kunt nu eenmaal niet altijd alles houden zoals het is.
Destijds hebben we niet voor de 940 gekozen om opgemerkt te worden, of op te vallen, of ongewoon te zijn, maar vanwege zijn ruimte, comfort en eenvoudige degelijkheid. We hebben er enorm veel plezier en gemak van gehad, maar het past ons nu gewoon beter om een klein en zuinig autootje te rijden naast de oude VW-bus op diesel die we als tweede auto hebben.
Ik zal de Volvo zonder twijfel gaan missen (nu eigenlijk al), maar dat doet niets af aan de keuze om er afscheid van te nemen. Je kunt nu eenmaal niet altijd alles houden zoals het is.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-04-2018 08:13 #1445475
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Er
Is geen discussie hoor, hier zijn liefhebbers die een groot hart hebben voor de 7 en 9 serie. Ook mijn 945 heb ik puur gekocht zoals jij beschrijft maar ben ik de 945 wel gaan waarderen. Maar als ik echt afhankelijk ga worden van de auto zoals naar mijn werk gaan kies ik voor een klein licht autootje alleen maar om de kosten te drukken. Want een baksteen is nu eenmaal niet goedkoop in gebruik dat is iets wat zeker is.
Moderators: Jerry Stam