Auto importeren in Zweden
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-05-2016 17:10 #1105355
door V700 register
Auto importeren in Zweden is gemaakt door V700 register
Wie heeft er ervaring met het importeren van een auto in Zweden?
Waar ik vooral benieuwd over ben, of je het beter vanuit Zweden kan doen of vanuit Nederland. ( kan beide )
Groeten uit Sint Jansklooster,
Wilfred
Waar ik vooral benieuwd over ben, of je het beter vanuit Zweden kan doen of vanuit Nederland. ( kan beide )
Wilfred
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-05-2016 18:20 #1428000
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik ken wel iemand die dat
Ik ken wel iemand die dat heeft gedaan (een Citroen GS en een motorfiets), maar dat was vanuit een landsverhuizing. Ik kan eens vragen naar de ervaringen. Hij heeft het vanuit Zweden gedaan in elk geval.
Maar is het verstandig? Ik weet ook, dat je in Zweden duurder uit bent met verzekering bij een import dan bij een origineel zweedse auto. Het lijkt me dus alleen zinvol om iets te importeren dat sentimentele waarde heeft, of in Zweden niet of nauwelijks nog bestaat.
Maar is het verstandig? Ik weet ook, dat je in Zweden duurder uit bent met verzekering bij een import dan bij een origineel zweedse auto. Het lijkt me dus alleen zinvol om iets te importeren dat sentimentele waarde heeft, of in Zweden niet of nauwelijks nog bestaat.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-05-2016 19:10 #1428010
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Er in of er uit?
Het is mij niet helemaal duidelijk welke kant op er hier bedoeld wordt.
Wat ik wel weet dat als je in Zweden gaat wonen je een auto die al langere tijd in jouw bezit is veel beter als verhuisgoed mee kan nemen dan gaan importeren.
En die opmerking van Willem heb ik ook mijn vraagtekens bij, wat eenmaal op Zweeds kenteken staat is ook voor de Zweedse verzekering gewoon Zweeds.
Maar leg eens precies uit wat je bedoelt Wilfred, ik spreek Zweeds en kan eventueel wel het een en ander voor je navragen.
Groeten,
Wat ik wel weet dat als je in Zweden gaat wonen je een auto die al langere tijd in jouw bezit is veel beter als verhuisgoed mee kan nemen dan gaan importeren.
En die opmerking van Willem heb ik ook mijn vraagtekens bij, wat eenmaal op Zweeds kenteken staat is ook voor de Zweedse verzekering gewoon Zweeds.
Maar leg eens precies uit wat je bedoelt Wilfred, ik spreek Zweeds en kan eventueel wel het een en ander voor je navragen.
Groeten,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-05-2016 19:24 #1428013
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wij hebben een aantal jaar in
Wij hebben een aantal jaar in Zweden gewoont. Zweden is net als Nederland nogal een bureaucratisch land. Als er aan de in te voeren auto iets is wat volgens de Zweedse regels anders zou moeten zijn, dan kun je aardig wat problemen krijgen om deze auto in te voeren.( lees zelfs onmogelijk)
Heb je een moderne auto die ook in Zweden gewoon rondrijdt en dus een typegoedkeuring heeft dan zal invoeren geen probleem zijn.
Het invoeren op zich stelt niet veel voor, en de keuringsstations (bilprövningen) zitten werkelijk overal (zij doen ook de jaarlijks verplichte keuring)
Zo hadden vrienden van ons een zeer degelijke Hapert aanhanger die ze niet konden importeren omdat er bij de lastogen geen documentatie aanwezig was over de maximale belasting.
De verzekeringspremie is voor ingevoerde auto's hetzelfde alleen de eventuele verkoopprijs in de toekomst ligt wel lager. En auto zijn in aanschaf goedkoper in Zweden, dus als je niet een heel bijzondere auto hebt zou ik zeggen koop gewoon een zweedse auto.
Groetjes
Olaf
Heb je een moderne auto die ook in Zweden gewoon rondrijdt en dus een typegoedkeuring heeft dan zal invoeren geen probleem zijn.
Het invoeren op zich stelt niet veel voor, en de keuringsstations (bilprövningen) zitten werkelijk overal (zij doen ook de jaarlijks verplichte keuring)
Zo hadden vrienden van ons een zeer degelijke Hapert aanhanger die ze niet konden importeren omdat er bij de lastogen geen documentatie aanwezig was over de maximale belasting.
De verzekeringspremie is voor ingevoerde auto's hetzelfde alleen de eventuele verkoopprijs in de toekomst ligt wel lager. En auto zijn in aanschaf goedkoper in Zweden, dus als je niet een heel bijzondere auto hebt zou ik zeggen koop gewoon een zweedse auto.
Groetjes
Olaf
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-05-2016 21:44 #1428017
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dat verhaal over verzekeren
Dat verhaal over verzekeren is me indertijd verteld door een lid van de nederlandse 850-club, die bij zijn emigratie een cream-yellow 850 T5R heeft meegenomen. Daarmee ook gelijk het belang van het "Svensksald" in veel auto-advertenties verklarend. Volgens hem had hij daarom achteraf beter een zweeds exemplaar kunnen kopen.
Maar dat alles was wel in 2005 - misschien is het intussen veranderd.
Maar dat alles was wel in 2005 - misschien is het intussen veranderd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-05-2016 22:16 #1428021
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wij denken al een aantal
wij denken al een aantal jaren om naar Zweden te emigreren en deze zomer beginnen we met de voorbereiding ervan. Het huis is eral en heb al met enkele
zweden gesproken over werk en op dit moment zetten we geld opzij om een
financiele buffer op te bouwen etc etc.
Drie volvo's op de dam waarvan we de v70 d4 deze maand te koop zetten(voor
de buffer) . ik zou de 940 heel graag mee willen nemen en dan is er de v70 d5
die gewoon erg goed is maar ik nog niet weet of ik in Zweden de kilometers ga rijden.
Nou is het plan om de 940 vast in Zweden neer te zetten en pas te importeren
als we daadwerkelijk uitgeschreven zijn uit Nederland.
Dus als ik het goed heb kun je een auto op twee manieren importeren; vanuit Zweden of vanuit Nederland.
De vraag is dan heeft iemand zijn nederlandse auto met gele kentekenplaten
naar Zweden gereden en van daaruit de RDW de benodigde formulieren opgestuurd teneinde de auto te exporteren uit Nederland en daarna bij de Zweedse bilprovning en nieuw kenteken aangevraagd?
Wilfred
zweden gesproken over werk en op dit moment zetten we geld opzij om een
financiele buffer op te bouwen etc etc.
Drie volvo's op de dam waarvan we de v70 d4 deze maand te koop zetten(voor
de buffer) . ik zou de 940 heel graag mee willen nemen en dan is er de v70 d5
die gewoon erg goed is maar ik nog niet weet of ik in Zweden de kilometers ga rijden.
Nou is het plan om de 940 vast in Zweden neer te zetten en pas te importeren
als we daadwerkelijk uitgeschreven zijn uit Nederland.
Dus als ik het goed heb kun je een auto op twee manieren importeren; vanuit Zweden of vanuit Nederland.
De vraag is dan heeft iemand zijn nederlandse auto met gele kentekenplaten
naar Zweden gereden en van daaruit de RDW de benodigde formulieren opgestuurd teneinde de auto te exporteren uit Nederland en daarna bij de Zweedse bilprovning en nieuw kenteken aangevraagd?
Wilfred
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-05-2016 22:28 #1428023
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik realiseer mij net dat de
ik realiseer mij net dat de 940 verre van standaard is dus dat
wordt nog wel een dingetje bij de bilprovning.
waarschijnlijk onmogelijk?
wordt nog wel een dingetje bij de bilprovning.
waarschijnlijk onmogelijk?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-05-2016 23:50 #1428025
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Standaard?
Hallo Wilfred
"Verre van standaard" zegt op zich niet zo veel. Want waar kijken de keurmeesters naar? En wat zit er standaard op een Zweedse auto, wat er bij ons misschien niet op zit?
groetjes
Mathy
"Verre van standaard" zegt op zich niet zo veel. Want waar kijken de keurmeesters naar? En wat zit er standaard op een Zweedse auto, wat er bij ons misschien niet op zit?
groetjes
Mathy
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-05-2016 07:48 #1428027
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Link
Ik heb hier een link voor je Wilfred.
Het zou zo maar kunnen dat je hier antwoorden vindt van mensen die de hele procedure al doorlopen hebben:
webforum.zwedenweb.com/index.php
Welke plaats, omgeving hebben jullie uitgekozen overigens?
Groeten,
Het zou zo maar kunnen dat je hier antwoorden vindt van mensen die de hele procedure al doorlopen hebben:
webforum.zwedenweb.com/index.php
Welke plaats, omgeving hebben jullie uitgekozen overigens?
Groeten,
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-05-2016 21:37 #1428040
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Die vriend van me heeft het
Die vriend van me heeft het zo gedaan (hoewel misschien de export uit Nederland gewoon hier is gedaan. GS is als verhuisgoed aangemeld, omdat dat een aantal keuringseisen scheelde ( witte richtingaanwijzers voor en driepuntsgordels achter). Importkeuring was wel serieus grondig in 2011.
Ik zal je concrete vraag nog even bij hem neerleggen.
Ik zal je concrete vraag nog even bij hem neerleggen.
Moderators: Jerry Stam