Een Volvo 940, 4 personen, 2 boten
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
17-07-2015 00:28 #1104129
door Pascal Kogelman
Een Volvo 940, 4 personen, 2 boten is gemaakt door Pascal Kogelman
Het was lekker weer, dus ik ben vandaag met 4 personen naar een recreatieplas geweest incl. 1 rubberboot op het dak en eentje achterin incl. overige bagage. Het paste allemaal net.
Multifunctioneel zo'n 945 !
Multifunctioneel zo'n 945 !
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-07-2015 08:53 #1419972
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 4
Ha, leuk, ik kan haast niet wachten tot ik weer een estate heb. Intussen :4 mensen ( waarvan 2 kleine kinderen) en 1 kano!
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-07-2015 09:01 #1419973
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Het is dus een Friese Volvo:
Het is dus een Friese Volvo: het ken nét... 
De 940 ziet wel een beetje paars van alles wat er in gepropt is.
Overigens past een kast van zo'n 175 cm hoog ook in een 940. De stoelen zitten dan wel in de voorste stand maar de achterklep kan gewoon dicht.
Vakantietijd = Volvotijd!

De 940 ziet wel een beetje paars van alles wat er in gepropt is.
Overigens past een kast van zo'n 175 cm hoog ook in een 940. De stoelen zitten dan wel in de voorste stand maar de achterklep kan gewoon dicht.
Vakantietijd = Volvotijd!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-07-2015 09:08 #1419974
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een
Een drumpodium, met 2 delen van 2x1m, past ook hoor, met klep dicht.
Wel met knieën klem tegen het dashboard, zittingen van de achterbank even uit de auto halen.
Wel met knieën klem tegen het dashboard, zittingen van de achterbank even uit de auto halen.
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
17-07-2015 09:17 #1419975
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Volvo + boot
En hier nog eentje van mijn vorige Volvo, voor als papa zelf wil spelen op het water:
6 persoons Hypolonboot van de verkenners van het Korps Mariniers op het dak van mijn (ex)245. In onopgeblazen toestand is deze boot als pakketje op te vouwen en dmv de hengsels als rugzak op je rug te vervoeren door een marinier.
Yamaha buitenboordmotor+brandstoftank in de bagageruimte. Lekker planeren op het water.
6 persoons Hypolonboot van de verkenners van het Korps Mariniers op het dak van mijn (ex)245. In onopgeblazen toestand is deze boot als pakketje op te vouwen en dmv de hengsels als rugzak op je rug te vervoeren door een marinier.
Yamaha buitenboordmotor+brandstoftank in de bagageruimte. Lekker planeren op het water.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-07-2015 10:32 #1419982
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verhuizen
Verhuizen van studerende kinderen is ook altijd een dankbare bezigheid voor de 940 en een bed van 180 cm past er gewoon in en de klep kan dan nog steeds dicht. Heerlijke auto's, mooie kleur ook Kogelman!

- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2015 13:36 #1419994
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic prima verhuiswagen, hoe je dak te poetsen
Zeker met uithuiswonende kinderen, die regelmatig verkassen.
Dak kan veel dragen ook zonder gebruik van dakdragers.
Matras op het dak en daaroverheen een lattenbodem van 140 breed geen probleem.
Laatst ook een teakhoutentafel van 150 bij 86, paste vanwege poothoogte net niet achterin, geschat gewicht 80 kilo. Oude slaapzak tussen blad en dak.
Geen schade, dak zag er weer gepoetst uit na een ritje van 60km.
Dak kan veel dragen ook zonder gebruik van dakdragers.
Matras op het dak en daaroverheen een lattenbodem van 140 breed geen probleem.
Laatst ook een teakhoutentafel van 150 bij 86, paste vanwege poothoogte net niet achterin, geschat gewicht 80 kilo. Oude slaapzak tussen blad en dak.
Geen schade, dak zag er weer gepoetst uit na een ritje van 60km.
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
18-07-2015 22:57 #1419996
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Daktent
Het dak is ook prima geschikt op op te slapen. Gewoon kamperen op het dak met de Magiolinna daktent. Vinden de kids prachtig. Overal waar je met je auto kunt komen en enigszins horizontaal kunt staan, kun je kamperen. Vanboerencamping tot Noors Fjord. Het dak mag rijdend 100 kg dragen, statisch wordt dat 400 kg draagvermogen. Daktent van 60 kg op de dakdragers en dan nog dik 300 kg over voor 2 personen en kampeerspullen. Binnen 30 seconden draai je het dak 90 cm omhoog en heb je een tweepersoons bed. De tent is voorzien van 12 volt aansluiting (leeslampje) en hor raampjes. (normaliter staan de foto's wel rechtop)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2015 00:06 #1419997
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Ik dacht dat je die foto's in Australië had gemaakt 
Van die 400 kg bij stilstaande auto had ik nog niet gehoord.

Van die 400 kg bij stilstaande auto had ik nog niet gehoord.
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
19-07-2015 10:35 #1419999
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Australie
Ja Henk, ik neem regelmatig de daktent en fietsen mee naar Australie. 
Met een tunneltent gekoppeld aan de zijportieren maak je van de Volvo een 4 persoons kampeervoertuig.
Overdag de stoelen, tafel, keukengerei en overige kampeerzooi in de tunneltent.
Twee slaapplaatsen achter in de Volvo en twee in de daktent op het dak.
En.... alles past er in! (zo lang je niet alles inpakt wat de vrouw graag wil meenemen).
Daktenten komen van oorsprong uit Italie. In de jaren 50 reden daar de eerste Fiats 500 rond met zo'n kist op het dak.
In principe kan op elke auto een daktent. Wel kijken naar het draagvermogen van het dak (bij Volvo 100 kg, bij een kleine auto soms 60 kg) , dat mag je dan met 4 vermenigvuldigen om de statische dakbelasting uit te rekenen. Ik vind het een fijne vorm van (vrij) kamperen en de kinderen vinden het machtig mooi.

Met een tunneltent gekoppeld aan de zijportieren maak je van de Volvo een 4 persoons kampeervoertuig.
Overdag de stoelen, tafel, keukengerei en overige kampeerzooi in de tunneltent.
Twee slaapplaatsen achter in de Volvo en twee in de daktent op het dak.
En.... alles past er in! (zo lang je niet alles inpakt wat de vrouw graag wil meenemen).
Daktenten komen van oorsprong uit Italie. In de jaren 50 reden daar de eerste Fiats 500 rond met zo'n kist op het dak.
In principe kan op elke auto een daktent. Wel kijken naar het draagvermogen van het dak (bij Volvo 100 kg, bij een kleine auto soms 60 kg) , dat mag je dan met 4 vermenigvuldigen om de statische dakbelasting uit te rekenen. Ik vind het een fijne vorm van (vrij) kamperen en de kinderen vinden het machtig mooi.
Moderators: Jerry Stam