9 mei 2015: Molenrit in Drenthe!

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2015 08:47 #1103496 door Jerry Stam (GAST)
9 mei 2015: Molenrit in Drenthe! is gemaakt door Jerry Stam (GAST)
Waarde Volvisti,

Maar even aandacht voor de eerste toerrit van onze club in 2015.
Op 9 mei 2015 vindt er in Drenthe een toerrit plaats tijdens de landelijke molendag. Met deze rit rijden we langs alle draaiende molens in de gemeente Coevorden.
Meer info en voor aanmelden: volvo700vereniging.nl/content/molenrit

In de komende Factor 700 staat er ook meer info over deze rit. Deze rit is ook als digitaal bestand beschikbaar voor je navigatie of smartphone.
Ik kan niet garanderen dat het gebied waar we doorheen rijden wolvenvrij is! Maar wel dat het een mooi gebied is om een leuke rit door te maken.

Groeten uit Drenthe,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2015 11:21 #1416829 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Erg fraaie omgeving!
Inderdaad, Lex, de omgeving waarin de Molenrit wordt gereden, is prachtig. Zeker in mei.
Drs. P. zal waarschijnlijk minder van invloed zijn...;-)

Groet, Lieme Huib

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2015 14:48 #1416834 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ganzenstad :)
Mooie omgeving daar maar ik ben op het Stoomgemaal in Winschoten. Als je van een stampende stoommachine houdt: Oostereinde 4, Winschoten!
De deelnemers veel plezier gewenst!

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2015 09:07 #1417233 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Digitale bestanden molenroute 2015
Waarde Volvisti,

Op 9 mei wordt de 'Molenroute' gereden. 70 km langs draaiende molens in de gemeente Coevorden. In de komende Factor 700 staat uitleg hoe je, in plaats van een uitgeschreven route te lezen, je navigatie-systeem of je smart phone dit werk kunt laten doen.
De route is, digitaal, te vinden op twee plaatsen:
- www.afstandmeten.nl : zoek op ''V700 Molenroute 2015'
- www.routeyou.com : gebruik deze link: www.routeyou.com/route/view/2873937/oldt...0-molenroute-2015.nl

Mocht je wél willen rijden, maar effe geen zin hebben in elektronische toestanden: de route is ook als uitgeschreven tekst beschikbaar. Dan heb je natuurlijk wel een passagier nodig om de tekst voor te dragen. Ik heb die tekst ook bijgevoegd. Voor iedereen die zich heeft aangemeld, ligt er een geprinte versie van dit bestand klaar.

Kortom, kom op 9 mei naar Drenthe!!

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2015 20:24 #1417401 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Waarde allemaal,
Waarde allemaal,

Maar even weer wat aandacht voor de eerste toerrit van het jaar: de molenrit in Drenthe. 70 km langs draaiende molens die je ook allemaal kan bezoeken.
Voor aanmelden: volvo700vereniging.nl/content/molenrit

Ik hoop dat er veel leden lekker komen toeren, in hun baksteen of met een vreemde snuiter.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2015 19:06 #1417851 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Om de rit onder de aandacht
Om de rit onder de aandacht te brengen, weer even een berichtje. Het aantal aanmeldingen is namelijk nogal beperkt. Over bijna 2 weken, 9 mei, kan er getoerd worden langs de molens in de gemeente Coevorden. De rit is 70 km lang.

Aanmelden kan hier: volvo700vereniging.nl/content/molenrit

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2015 09:05 #1418011 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Meer info Molenrit zaterdag 9 mei Drenthe
Waarde Volvisti,

Op 9 mei kan je komen toeren met de andere leden in Drenthe. Een rit van 70 km langs de draaiende molens in de gemeente Coevorden. Aanmelden kan je hier doen: volvo700vereniging.nl/content/molenrit

Voor de Factor 700 heb ik hiertoe twee artikelen geschreven met meer achtergrondinformatie. Aangezien de Factor 700 nog niet is verschenen (en zeker niet meer op tijd verschijnt voor deze activiteit, bijzonder spijtig natuurlijk), zet ik de artikelen hier op het forum. Dan zijn ze toch nog nuttig.

Eén artikel geeft meer info voor de locatie en zo.
Het tweede artikel gaat over hoe je kunt navigeren met een TomTom of een ander navigatiesysteem. Ook je smartphone kun je hiervoor gebruiken. De digitale bestanden heb ik daar voor gemaakt en on-line gezet. Dat lees je wel in de tekst.
Voor de duidelijkheid: de route krijg je ook uitgereikt op papier.

Mocht je het Tyre-bestand willen ontvangen, stuur me dan een mailtje (lxx@online.nl). Het Tyre-bestand is het navigatie-bestand voor het programma Tyre. Da's dus de route in digitale vorm voor je TomTom of Garmin.

Jammer dat ik zo de info beschikbaar moet stellen terwijl de Factor 700 ons informatiekanaal hiervoor is. Maar ik hoop dat iedereen dit toch op tijd leest. En eigenlijk hoop ik ook op wat meer deelnemers...

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2015 09:07 #1418012 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic De bijgevoegde bestanden kun
De bijgevoegde bestanden kun je downloaden door:
- de link te kopiëren
- in je internetbrowser bovenaan te kopiëren en gaan met die banaan.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2015 19:26 #1418217 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Beetje verdrietig
Waarde Volvisti,

Vandaag vond de molenrit plaats in Drenthe. Het weer heeft aardig meegewerkt. De molens waren open en we hebben twee molens bezocht. De molenaars hebben ons alles laten zien wat we van de molens wilden weten.
De opkomst was helaas beperkt: vier personen in drie auto's (incl. mezelf). Dat deed niets af aan de gezelligheid. Het was een erg leuk groepje.

Maar ik ben toch een beetje verdrietig omdat:

- Het jammer is dat de Factor 700 niet tijdig bij de leden is beland. Daar had ik een aankondiging voor de rit voor gemaakt. Dat draagt altijd positief bij aan de opkomst.
- Van de vijf aanmeldingen zijn er drie niet komen opdagen. Toevallig wist ik van één persoon deze week toevallig vooraf dat hij niet zou komen. Van de andere twee personen heb ik niets gehoord. Dit vind ik níet kunnen en tamelijk onbeleefd. Dan heeft vooraf aanmelden ook geen zin. Laten we afspreken: aanmelden = komen.

Het motiveert mij anders zo niet heel erg, om weer opnieuw een rit te organiseren. Ik neem aan dat men dat wel begrijpt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2015 19:47 #1418218 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic schijnt
een trend te worden,wel je eigen opgeven voor het een en het ander ,maar absoluut als iemand niet kan het afmelden van dit iets,voortaan als het geld gaat kosten
kosten vooraf laten betalen,is niet anders,anders zit zo iemand zelf met de gebakken peren als U begrijpt wat ik bedoel,zo kan je anders niets meer organiseren.
Dus opgeven ,betalen en je eigen afmelden als je niet kan,zo hoort het en niet anders.
Soms moeten mensen nog een beetje worden opgevoed in hoe het hoort.

Prettig weekend en groeten Ted.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC