Volvo 760 (1990) in vergelijkingstest Auto Bild klassik
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Melvin Wals
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn mooie rode dame uit 1990 kan elk vergelijk aan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mag ik hier een ietwat sceptis zijn??
Gr. Joop
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
MoTo schreef : een Duitse test waaraan een Mercedes benz meedoet . . . . .na , dan kan ik je de uitslag al voorspellen zonder rijproeven e.d.
Mag ik hier een ietwat sceptis zijn??
Gr. Joop
Dat valt hier nog wel mee, Joop. Er wordt typisch Duits (Grundlich) getest onder het mom: "meten is weten",via een puntensysteem. Ze trekken, in mijn ogen, geen Duitse auto's op voorhand voor. Zo hebben ze laatst een Jaguar hoger gewaardeerd dan een Mercedes. Al is gezonde scepsis nooit verkeerd.
Gr. Pascal
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Of j moet naturlijk praten over een Rentner-Wagen met extreem weinig kilometers, maar dan zou ook de Volvo op hogere leeftijd wel flink meer wwaard worden: kijk maar naar de prijzen die Carlo Schmidt vraagt en krijgt voor dergelijke auto's.
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
De handling van de Crown was ondermaats (overstuur bij slalom), de styling en fijnafstemming was minder ver dan de Europese merken, echt jaren '80. Veel kwalitiet en lof voor de motor en luxueuze interieur (alles elektrisch,zelfs apart airco voor de achterpassagiers! en goed meubilair). Wel is het interieur echt Japans jaren ' 80: recht toe, recht aan. Alles lijkt met een winkelhaak ontworpen te zijn. Het desgn en imago kreeg dan ook weinig punten. Er zijn blijkbaar weinig mensen die dit type Crown bewust aanschaffen.De 760 scoort beter dan de Crown op design en imago. Bovendien is de Toyota duur in reparatie en is onderdelenvoorziening niet zo goed als bijv. MB en Volvo.Tombo schreef : Ik vraag me af wat de criteria zijn waarop ze beoordelen. Raar dat de Crown eennalaatste wordt
M.b.t. prijsprognose, daarmee bedoelen ze inderdaad of de auto na verloop van tijd meer waard wordt of juist zijn waarde verliest. Deze 760 (in staat 2) kost 4400,- euro, de MB 300 SE uit de test 9800,-, De toyota :5700,- euro en de Buick 4500,- euro. De Toyota en de Buick zullen hun waarde het minst vast weten te houden in de toekomst (prijsprognose), daarna komt de Volvo en de Benz is bij de Duitsers het meest waardevast. Voor wie meer van dit blad wil weten: www.autobildklassik.de (ik heb geen aandelen, maar vind het een leuk blad en koop het al jaren. Staan soms dus ook Volvo onderwerpen in (uit de 200- 700- 900 serie). Op hun site is via de zoekfunctie ook wel het e.e.a. over bijv de V90 te vinden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Juist vanwege die voorzieningen en techniek had ik 'm wel hoger verwacht. Maar idd, de wat apartere onderdelen zijn behoorlijk duur (bij iedere Japanner. Eigenlijk ook logisch, het gaat zelden kapot en er is dus weinig voor te krijgen