condensor stuk
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2014 13:40 #1101210
door V700 register
condensor stuk is gemaakt door V700 register
Hallo volvo liefhebbers,
mijn condensor van mijn 960 uit 95 is stuk.
Een nieuwe kost minimaal 250 euro en de rest wat er nog bij komt zoals censoren, zijn ook verspocht en w.s. ook vanaf 95 al aan de auto.
Heeft iemand nog een gebruikte condensor of weet een adres waar je gebruikt kunt kopen.
Groet Thomas.
Volvo 960
volvo s70
Mercedes 260e
mijn condensor van mijn 960 uit 95 is stuk.
Een nieuwe kost minimaal 250 euro en de rest wat er nog bij komt zoals censoren, zijn ook verspocht en w.s. ook vanaf 95 al aan de auto.
Heeft iemand nog een gebruikte condensor of weet een adres waar je gebruikt kunt kopen.
Groet Thomas.
Volvo 960
volvo s70
Mercedes 260e
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2014 13:47 #1405684
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat
Dat ding dat bij de radiateur zit? Zou geen gebruikte monteren, tenzij je zeker weet dat die echt maar kort gebruikt is. Grote kans dan een gebruikte ook niet lang meegaat en dan ben je nogmaals geld aan het uitgeven voor opnieuw vullen etc.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2014 13:48 #1405685
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic airco
Aha, het eerste airco-onderwerp van dit jaar
Een nieuwe condensor moet je al kunnen kopen voor een euro of 100.
Dus de vraag is of je een 15-20 jaar oude condensor moet gaan monteren.
Wat is er mis met de sensoren?
Als de airco toch open ligt zou ik gelijk een nieuwe droger (40 euro) en nozzle (10 euro) monteren.
Piet
Een nieuwe condensor moet je al kunnen kopen voor een euro of 100.
Dus de vraag is of je een 15-20 jaar oude condensor moet gaan monteren.
Wat is er mis met de sensoren?
Als de airco toch open ligt zou ik gelijk een nieuwe droger (40 euro) en nozzle (10 euro) monteren.
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2014 15:42 #1405688
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Chinees nieuwjaar?
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2014 15:53 #1405689
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic warmte wisselaar
De condensor kan inderdaad beter nieuw gekocht worden zoals Piet aangeeft een Nissens kost inderdaad ca. 110 euro (b.v bij Estate Services) ik denk dat de sensoren gewoon nog bruikbaar zijn hoor.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2014 17:58 #1405694
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic winparts.nl
Op basis van kenteken en autotype.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2014 20:48 #1405707
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic condensor
Eind van de middag bericht gehad van Volvo, een nieuwe kost 135 euro incl en de sensoren zijn goed maar zitten zo vast en zijn verroest, metalen schroeven in alu schroevdraad. Ze hopen dat ze los komen zonder ze te hoeven uitboren.
Verder is mij door volvo inderdaad afgeraden een gebruikte te gebruiken. De 250 euro die de condensor eerst zou kosten was een foutje, verkeerd chassis nummer ingevuld.
Groet Thomas.
Verder is mij door volvo inderdaad afgeraden een gebruikte te gebruiken. De 250 euro die de condensor eerst zou kosten was een foutje, verkeerd chassis nummer ingevuld.
Groet Thomas.
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2014 21:24 #1405711
door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic net laten doen
Ik heb de mijne net laten vervangen bij de Bangarage omdat ik zelf geen zin had in het gedoe. Het kostte me aardig wat maar dat ging vooral in materiaal zitten. Achteraf was ik blij dat ik het uitbesteed had. Ze hadden gerekend met 1,5 uur werk, maar hadden uiteindelijk 5,5 uur werk vanwege alle tegenslagen. Omdat de proforma factuur 1,5 uur werk had, heb ik maar een stukje van die 5,5 uur betaald. Zij hebben van de 4 uur uitloop er 2,5 voor hun rekening genomen 1,5 was voor mij. Ik vond dat schappelijk.
Leiding van de condensor hebben ze meteen meegepakt, omdat die vaak afbreekt bij demontage. Gezien de tegenslagen zal dat ook wel gebeurd zijn. Prijs van de condensor was in dezelfde categorie als hierboven genoemd is. De leiding was ongeveer netzo duur. Plus 3 uur werk nou reken maar uit.
Leiding van de condensor hebben ze meteen meegepakt, omdat die vaak afbreekt bij demontage. Gezien de tegenslagen zal dat ook wel gebeurd zijn. Prijs van de condensor was in dezelfde categorie als hierboven genoemd is. De leiding was ongeveer netzo duur. Plus 3 uur werk nou reken maar uit.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-05-2014 16:01 #1405725
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Condensor
Ik heb vorig jaar de condensor van mijn 940 vervangen. Inderdaad zaten de aan- en afvoerleiding aardig vast. Niet zozeer de leidingen, maar het aluminium blokje dat beide leidingen tegen de condensor aandrukt. Er zit namelijk een stalen bout door dat alu blokje en dat zit dus goed vastgerot. Gelukkig brak de bout uiteindelijk af.
Verder tamelijk straight forward klusje.
Verder tamelijk straight forward klusje.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-05-2014 23:05 #1405774
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb de mijne onlangs ook
Heb de mijne onlangs ook vervangen. Had ook wat ruzie met die bout waarmee de leidingen vast zitten, je wil niet te veel kracht zetten want dan gaan de leidingen etc mee torderen. Heb er uiteindelijk maar even de luchtsleutel opgezet, als je die niet hebt kun je het met een wringijzer en een hamer proberen, het is maar dat hij even los "schrikt".
Doe wat tape over de leidingen zodra ze los zijn, zodat er geen vocht in komt. Als de boel te lang open blijft, verzadigt de droger en kan deze later geen vocht meer opnemen (waardoor het systeem inwendig kan dichtvriezen)
Ik moest trouwens wel een van de koplampbeugels een beetje bewerken, anders kwam een van de schroeven die daar in zitten tegen de nieuwe condenser aan. Lijkt me dat de boel dan snel lek zou raken.
Toch wel een hele middag mee bezig geweest. Maar goed het is weer koud in de auto.
Doe wat tape over de leidingen zodra ze los zijn, zodat er geen vocht in komt. Als de boel te lang open blijft, verzadigt de droger en kan deze later geen vocht meer opnemen (waardoor het systeem inwendig kan dichtvriezen)
Ik moest trouwens wel een van de koplampbeugels een beetje bewerken, anders kwam een van de schroeven die daar in zitten tegen de nieuwe condenser aan. Lijkt me dat de boel dan snel lek zou raken.
Toch wel een hele middag mee bezig geweest. Maar goed het is weer koud in de auto.
Moderators: Jerry Stam