14 jaar later
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2014 11:32 #1100488
door V700 register
14 jaar later is gemaakt door V700 register
Zoals mijn onderschrift meld, ben ik ooit begonnen in een volvo 245 1984.
Dat was mijn eerste volvo en eerste auto!
Regelmatig dat ik even op de rdw site keek om te zien of ie nog bestond en ja, hij bestond nog steeds maar apk verlopen in 2005. Dus ik vermoede dat ie in delen ergens was, of ergens in een schuur stof stond te happen. Vorige week toch maar het bedrijf gebeld waar ik hem in 2000 aan verkocht had, met idee, je kunt niet weten.
Hun wisten aan wie ze hem verkocht hadden en met 15 minuten kreeg ik een telefoontje, de huidige eigenaar vind goed als je hem belt en, hij wil hem verkopen. Over toeval bestaat niet gesproken. Ik moest van uit Zwolle toch al naar de ALV en was dus die dag in de buurt van Vleuten terwijl ik eigenlijk nooit die kant opga. Meteen de eigenaar gebeld en uitgelegd, hoe en wat. Nou, hij moet weg dus kom maar langs. Zaterdag middag 17:45 stond ik na 14 jaar weer bij Olly (zo heet ie) net zo mooi als toen ik hem in 2000 weg deed, de roest plek die ik wist, op de achterklep onder het nummer bord was bij gewerkt
De lekkende waterpomp was gefixed. Helaas was de airco nu wel stuk. Wat bleek, de huidige eigenaar had hem gekocht, en tot 2004 er mee gereden. Teller stand nu iets over de 4 ton. Maar in 2004 had hij een andere auto gekocht en deze was sindsdien de schuur niet meer uit gekomen. en nu de man op leeftijd komt begon hij zijn auto's op te ruimen, dus, wat bied je en wanneer neem je hem mee. Ehh, nou eh, onverwacht een auto kopen is iets wat niet perse in mijn budget valt en zeker zonder overleg met de vrouw altijd wat lastig
Dus wat over en weer geboden, tot dat de man zei, nou het is simpel dit bedrag wil ik. Mij eigenlijk wat te veel voor iets wat eigenlijk puur een emotie is, je eerste volvo hoeveel mensen krijgen die kans om zo'n auto na 14 jaar terug te kopen. Maar gaf de eigenaar aan, ik maak de deal beter, hou dat bedrag in gedacht en loop mee. Ehh ok, dus ik loop achterhem aan naar een andere schuur, kijk zegt ie, hier hem ik precies de zelfde 245 uit 1983. Die zit bij de koop in, en omdat ik omruim krijg je alle 2 serie onderdelen die ik heb er bij. Tja, mooi aanbod, maar jullie weten allemaal hoe groot een 245 is en 2 van die wagens en onderdelen, pfff Dus met de man afgesproken dat ik na zou denken, en hem de volgende dag terug zou bellen. Tja, in kort, ja ik koop Olly terug en ja heb de vrouw moeten beloven dat auto 2 zo snel mogelijk verkocht wordt, in onderdelen of compleet als ie maar vlot weg gaat. Ow en ik moet mijn eigen reserve auto weg doen. Niet heel raar, ik heb een vw polo 1988 voor reserve staan, als een klus uitloopt hebben we een ruil auto
Dus tja, al met al heel apart maar ook heel bijzonder, een 245 totaal roest vrij , maar dus wel al 10 jaar stil staand. De 2e 245 staat al sinds 2000 stil. Nu alleen kijken hoe ik ze ophaal en dan kijken hoe ik mijn 245 rijdend krijg, stel mij voor dat alle rubber slangen wat minder zijn en dan kijken dat ik nummer 2 vlot kwijt raak. Nummer 2 heeft automaat, dus kan zijn dat ik die even in olly zet, rij graag automaat vandaar. Nou ja, zo dus
Heb nog geen mooie foto's maar die komen wel, als ik Olly (m'n 940 is vernoemd naar m'n 240)
Hmm wordt nog ingewikkeld met de namen, nou ja, Olly en Olly de 2e dan maar.
Dat was mijn eerste volvo en eerste auto!
Regelmatig dat ik even op de rdw site keek om te zien of ie nog bestond en ja, hij bestond nog steeds maar apk verlopen in 2005. Dus ik vermoede dat ie in delen ergens was, of ergens in een schuur stof stond te happen. Vorige week toch maar het bedrijf gebeld waar ik hem in 2000 aan verkocht had, met idee, je kunt niet weten.
Hun wisten aan wie ze hem verkocht hadden en met 15 minuten kreeg ik een telefoontje, de huidige eigenaar vind goed als je hem belt en, hij wil hem verkopen. Over toeval bestaat niet gesproken. Ik moest van uit Zwolle toch al naar de ALV en was dus die dag in de buurt van Vleuten terwijl ik eigenlijk nooit die kant opga. Meteen de eigenaar gebeld en uitgelegd, hoe en wat. Nou, hij moet weg dus kom maar langs. Zaterdag middag 17:45 stond ik na 14 jaar weer bij Olly (zo heet ie) net zo mooi als toen ik hem in 2000 weg deed, de roest plek die ik wist, op de achterklep onder het nummer bord was bij gewerkt
Hmm wordt nog ingewikkeld met de namen, nou ja, Olly en Olly de 2e dan maar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2014 12:02 #1402289
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Prachtig verhaal
Hallo Arjan,
wat een prachtig verhaal zeg! Hopelijk heb je voldoende ruimte om van twee 2 series één hele mooie te maken. Daar moet je dan natuurlijk wel voldoende tijd en ruimte voor hebben.
Succes met de verkoop van de overbodige auto(s).
Groet,
Marcel
wat een prachtig verhaal zeg! Hopelijk heb je voldoende ruimte om van twee 2 series één hele mooie te maken. Daar moet je dan natuurlijk wel voldoende tijd en ruimte voor hebben.
Succes met de verkoop van de overbodige auto(s).
Groet,
Marcel
24-02-2014 12:03 #1402290
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Mooi verhaal!
Gefeliciteerd met je aankoop / aankopen.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2014 12:15 #1402291
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kleine toevoeging
Ik zou gaan voor Olly en Twolly. als in Tweede Olly en dan samengevoegd, dus Twolly.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2014 12:38 #1402293
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Twolly, z'n 2e naam is
Twolly, z'n 2e naam is Tjopke
Als in Olly Tjopke Andriessen
Tja, nou ja enzo, als je veel rijdt verveel je je nog wel es
We gaan het zien.
Eerst maar eens kijken hoe alles zich gehouden heeft na 10 jaar in een verwarmde stalling.
Als in Olly Tjopke Andriessen
Tja, nou ja enzo, als je veel rijdt verveel je je nog wel es
We gaan het zien.
Eerst maar eens kijken hoe alles zich gehouden heeft na 10 jaar in een verwarmde stalling.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2014 12:57 #1402295
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leuk Arjan ! Veel plezier
Leuk Arjan ! Veel plezier ermee!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2014 15:02 #1402301
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik
Ik voel hier een verhaal voor in de factor aankomen.
Wel leuk hoor als je hem terug kan kopen en ik denk dat je inmiddels kundig genoeg bent om alles op te lossen.
Wel leuk hoor als je hem terug kan kopen en ik denk dat je inmiddels kundig genoeg bent om alles op te lossen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2014 15:07 #1402302
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat zijn...
Nu de leuke dingen in het leven Arjan.
Super!!
Super!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2014 16:02 #1402309
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat een prachtverhaal en dan
Wat een prachtverhaal en dan die tweede erbij super!
Willem
Willem
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2014 16:07 #1402311
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Toeval
Het bestaat dus wel, erg leuk verhaal.
Mogen we nou ook de bijnaam van die VW polo nog weten Arjan?
Groeten,
Mogen we nou ook de bijnaam van die VW polo nog weten Arjan?
Groeten,
Moderators: Jerry Stam