riem dynamo geknapt hulde aan de ww
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-01-2014 23:35 #1100097
door V700 register
riem dynamo geknapt hulde aan de ww is gemaakt door V700 register
Ben net weer thuis van een ritje Exloo - Alphen ad Rijn vv. Vlak voor Hoogeveen knapt de dynamoriem. Nog 50 km doorrijden op alleen de accu leek me geen optie, zeker 's-nachts
Hulde aan de ww die er voor zorgde dat ik binnen een uur na de melding weer helemaal mobiel was.
Sylvo
Hulde aan de ww die er voor zorgde dat ik binnen een uur na de melding weer helemaal mobiel was.
Sylvo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2014 07:35 #1400218
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic De WW is geweldig!
De WW is geweldig!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2014 09:22 #1400222
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoe?
Hadden ze een riempje of heeft ie z'n kousen uitgedaan.
Rob
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2014 10:05 #1400224
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Altijd
Altijd vervelend om stil te komen te staan. Gelukkig is een riem meestal snel te vervangen. WW heeft mij ook al eens goed geholpen. Op de vluchtstrook stil komen te staan. WW heeft me afgesleept voor Rijkswaterstaat dit zou doen (a paar honderd euro) en de oorzaak snel gevonden: De dikke luchtslang op gasklephuis was losgeschoten, had de garage niet goed vastgezet (naar hun zeggen om schade door backfires te beperken). Had ik zelf over het hoofd gezien, ver van huis op de vluchtstrook. Sindsdien lid
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2014 11:04 #1400225
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De WW heeft mij al een paar
De WW heeft mij al een paar keer prima geholpen. Een keer 's morgens een stukje van de deksel van de distributieriem afgebroken en daardoor de riem 3 tandjes versprongen (gelukkig zijn het vrijlopers). Binnen 2 uur stond de auto bij de garage en was ik me na eerst thuis afgezet te zijn toch nog op het werk (toch wel fijn een 2e auto). Tweede keer deed de benzinepomp het niet meer en werd ik vlot weer op weg geholpen.
Prima dus maar ja 2 keer in 30 jaar lidmaatschap dan heb ik daar ook dik voor betaald.
Om even op de geknapte riem terug te komen. dat lijkt me toch of een slecht gemonteerde riem (verkeerde spanning) of te lang uitgesteld onderhoud.
Prima dus maar ja 2 keer in 30 jaar lidmaatschap dan heb ik daar ook dik voor betaald.
Om even op de geknapte riem terug te komen. dat lijkt me toch of een slecht gemonteerde riem (verkeerde spanning) of te lang uitgesteld onderhoud.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2014 11:19 #1400226
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vroeger was alles beter....
Modeljaar 86 heeft dubbele riemen op de waterpomp en de dynamo 
Een carb auto rijdt denk ik ook wat langer door dan een injectie auto.
En als ze eraf moeten bij de d-riem wissel gaan er nieuwe op. Gaat al 12 jaar goed.
Rob
Een carb auto rijdt denk ik ook wat langer door dan een injectie auto.
En als ze eraf moeten bij de d-riem wissel gaan er nieuwe op. Gaat al 12 jaar goed.
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2014 11:23 #1400227
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic V-snaren.
Eventueel Lid worden van deze prachtige Vereniging, dan kan je op sleuteldagen zelf dit Preventief onderhoud uitvoeren.
Groet Mart, lidnr. 950.
Groet Mart, lidnr. 950.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2014 12:16 #1400230
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb deze Volvo onlangs
Ik heb deze Volvo onlangs van Henk LPT gekocht en die heeft er volgens mij prima onderhoud aan verricht. De V snaar had geen droogtescheuren en was origineel Volvo, volgens mij was de spanning ook goed, raar dat ie dus zo maar knapte. De WW heeft nu geen snaren meer aan boord, wel nog een soort snoer dat ter plekke op maat gemaakt kan worden. Omdat we in de buurt van de opslag in Geesbrug waren kon de ww daar een passende snaar op mijn 940 zetten.
Sylvo
Sylvo
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2014 12:30 #1400231
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De
De snaar zal niet heel oud zijn geweest en ik heb de rubbers in de dynamosteuen ook al eens vervangen. Spanning leek mij ook goed. Hopelijk gaat de volgende snaar langer mee. Als ik de snaren vervang leg ik de oude vaak achterin om onderweg eentje als thuisbrenger bij me te hebben. Met een geknapte snaar heeft dat naturlijk geen zin. Bij mijn nieuwe 940 zaten geen snaren, dus ik die heb uit de sedan verhuisd naar de nieuwe estate.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2014 19:54 #1400240
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Snap niet....
Dat dit niet meer gebruikt wordt;
<a href=" eriks.nl/nl/producten/mechanische-aandri...gina-v-riem-schakel/ "> eriks.nl/nl/producten/mechanische-aandri...gina-v-riem-schakel/
Een klant van me, heeft een grote hydr. kraan, waarbij het verwisselen van de V-riemen een volle werkdag sleutelen is.
Deze riemen gaan langer mee, vernieuwen is binnen een 1/2 uur gepiept...........
<a href=" eriks.nl/nl/producten/mechanische-aandri...gina-v-riem-schakel/ "> eriks.nl/nl/producten/mechanische-aandri...gina-v-riem-schakel/
Een klant van me, heeft een grote hydr. kraan, waarbij het verwisselen van de V-riemen een volle werkdag sleutelen is.
Deze riemen gaan langer mee, vernieuwen is binnen een 1/2 uur gepiept...........
Moderators: Jerry Stam