Een Volvo voor dagelijks gebruik.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2013 20:31 #1099674
door V700 register
Een Volvo voor dagelijks gebruik. is gemaakt door V700 register
Hallo Volvo collega´s,
Wij genieten van onze 740 GL uit 1988 zoveel, dat de hoofd wagen een mercedes E-klasse nu moet wijken voor een 940 POLAR van 1998 met een km stand van 241 000. Heb vandaag de POLAR gekocht bij Stefan Bijlefeld uit ZUIDLAREN. Is gekeurd en heeft een nieuwe tussen demper gekregen. De rest ziet er nog mooi blank uit. Moet nieuwe Winterbanden en voor de zekerheid een grote beurt. Rijd op lpg 3. Mooi donker blauw licht grijs interieur en heeft twee airbags Stuur en dash. Kan van binnen wel een schampoo gebruiken, maar dat laat ik aan de buurman over die doet dat profesional in zijn clean bedrijf. Heeft wel nieuwe APK, maar we hebben de POLAR naar Duisland geexporteerd en moet Duitse TÜV hebben om te kunnen registreren op het nieuwe kenteken. Ik heb met de Duitsche TÜV monteurs gesproken met eventuele poblemen voor het invoeren met LPG3 tank. Daar zien ze geen grote problemen mee. De Nederlanders staan bij hun goed bekend als goede installateurs van LPG en vooral het afstellen daarvan. We denken dat we er nog z´n 1000 tot 1500 in moeten stoppen . maar dan weet je ook dat het gebeurt is. Wij laten ons verrassen door onze vertouwde werkstad (garage)
. Ik hoop dat we dan ook nog kunnen grinzen. Als die klaar is maak ik een paar kiekjes.
Ik zou nog een paar foto´s maken van onze(nieuwe), bij deze.
Met vriendelijke groet,
Roelof.
Wij genieten van onze 740 GL uit 1988 zoveel, dat de hoofd wagen een mercedes E-klasse nu moet wijken voor een 940 POLAR van 1998 met een km stand van 241 000. Heb vandaag de POLAR gekocht bij Stefan Bijlefeld uit ZUIDLAREN. Is gekeurd en heeft een nieuwe tussen demper gekregen. De rest ziet er nog mooi blank uit. Moet nieuwe Winterbanden en voor de zekerheid een grote beurt. Rijd op lpg 3. Mooi donker blauw licht grijs interieur en heeft twee airbags Stuur en dash. Kan van binnen wel een schampoo gebruiken, maar dat laat ik aan de buurman over die doet dat profesional in zijn clean bedrijf. Heeft wel nieuwe APK, maar we hebben de POLAR naar Duisland geexporteerd en moet Duitse TÜV hebben om te kunnen registreren op het nieuwe kenteken. Ik heb met de Duitsche TÜV monteurs gesproken met eventuele poblemen voor het invoeren met LPG3 tank. Daar zien ze geen grote problemen mee. De Nederlanders staan bij hun goed bekend als goede installateurs van LPG en vooral het afstellen daarvan. We denken dat we er nog z´n 1000 tot 1500 in moeten stoppen . maar dan weet je ook dat het gebeurt is. Wij laten ons verrassen door onze vertouwde werkstad (garage)
Ik zou nog een paar foto´s maken van onze(nieuwe), bij deze.
Met vriendelijke groet,
Roelof.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2013 22:42 #1397983
door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Het wordt nog veel leuker
Het wordt nog veel leuker wanneer je in Duitsland de wegenbelasting moet betalen. Incl lpg g3 ik geloof iets van 178 Euro per jaar. Veel plezier ermee
Grtz, Daniel
Grtz, Daniel
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-11-2013 01:46 #1398008
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Europa één
zij Adolf H. ooit eens.........................
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
28-11-2013 01:55 #1398007
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Mooie kar, enjoy!
link.marktplaats.nl/749262453
De 940 modellen zijn in Duitsland echt duur aan het worden.
Volg het dagelijks op mobile en autoscout maar de prijzen stijgen.
Is mijn indruk ook juist dat LPG in een Duitse wagen, nog steeds een smet betekend op een gebruikte wagen?
De 940 modellen zijn in Duitsland echt duur aan het worden.
Volg het dagelijks op mobile en autoscout maar de prijzen stijgen.
Is mijn indruk ook juist dat LPG in een Duitse wagen, nog steeds een smet betekend op een gebruikte wagen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-11-2013 06:59 #1398009
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG in Duitsland.
Veel Duitsers mogen graag het uiterste uit de kan rijden! Ook volgens de TÜV monteur. Gevolgen koppakking en kleppen K.O. En de strenge twee jarige inspectie schrikt veel terug. Nu valt dat volgens de TÜV man wel mee. Wegen belasting is inderdaat zo tussen de 168 en 178. Als de wagen is geregistreed en ik heb de jaarlijkse belasting betaald, laat ik het jullie weten.
Met vriendelijke groet,
Roelof.
Met vriendelijke groet,
Roelof.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-11-2013 07:01 #1398010
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat is de 940 Polar.
Deze Dark blue is het geworden!
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-11-2013 11:50 #1398014
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic ziet er goed uit
Er komen een hoop blauwe late 940ers in de club.
Mooie kmstand, lpg zal er wel later ingebouwd zijn, ook mooi.
Met deze kmstand heeft de auto nog weinig onderhoud nodig gehad naast de standaard beurten.
Ik zou er eerst in gaan rijden en kijken wat direkt noodzakelijk is en wat er op termijn gedaan moet worden. Dat kan een hoop in kosten schelen.
Laat ze in de werkstad even de kleppen stellen en kijken of de stelplaatjes nog voldoende dik zijn. Dat kan zo op het oog of met schuifmaat wanneer het deksel er af is, hoogte boven stoter, een te dunne herken je zo. Bougies controleren kan ook geen kwaad. Luchtfilter en olie controleren en rijden maar tot de volgende distributiewissel.
Mooie kmstand, lpg zal er wel later ingebouwd zijn, ook mooi.
Met deze kmstand heeft de auto nog weinig onderhoud nodig gehad naast de standaard beurten.
Ik zou er eerst in gaan rijden en kijken wat direkt noodzakelijk is en wat er op termijn gedaan moet worden. Dat kan een hoop in kosten schelen.
Laat ze in de werkstad even de kleppen stellen en kijken of de stelplaatjes nog voldoende dik zijn. Dat kan zo op het oog of met schuifmaat wanneer het deksel er af is, hoogte boven stoter, een te dunne herken je zo. Bougies controleren kan ook geen kwaad. Luchtfilter en olie controleren en rijden maar tot de volgende distributiewissel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-11-2013 14:49 #1398024
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Adrian.
De LPG zit er van af dag één ingebouwd. De vorige eigenaar wilde milieu bewust autorijden. Ze hebben hem als nieuw gekocht. Het lak is nog mooi wasstraat krasvrij.De wagen is zelden gewassen worden. Lak is prima. Ook geen roest bij het dakrailing en de deurbekleding rimpel vrij. Enige wat ze extra hebben besteld is de passagiers airbag
.
We laten ons verrassen.
Met vriendelijke groet.
Roelof.
We laten ons verrassen.
Met vriendelijke groet.
Roelof.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-11-2013 15:21 #1398026
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic veel plezier
gewensd met je 940! Wij hebben er ook 2! ook uit 98. Zitten ook sips bags in hoor. Die zitten aan de zijkant van de voorstoelen! Kun je in de deurstijl zien. Fijne auto is het. Ik rijd er zelf dagelijks ook heel wat kilometers in! Ook wij rijden op LPG. In de ene zat het al vanaf het begin. En de andere hebben we zelf afgelopen januari in laten bouwen, nu ruim 20.000 verder, en geen klachten! geniet er van!
vriendelijke groet
Anouk
vriendelijke groet
Anouk
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-11-2013 15:57 #1398027
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Allen dank,
Voor alle goede wensen voor de 940. Zoek nog een mooie honderek voor hoge rugleuning in het grijs met complete montage set en een turbo-grill met chromerand. Het is een LPT.
Roelof.
Roelof.
Moderators: Jerry Stam