Verhuizing, minder km's
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-08-2013 10:18 #1098481
door V700 register
Verhuizing, minder km's is gemaakt door V700 register
Vorige week kregen wij de vraag of mijn vrouw en ik weer beheerders echtpaar van een zorgboerderij in Olst wilden worden. Dat hadden we 2 jaar terug al een keer gedaan voor een half jaar.
Mijn eerste 940 kwam daar ook vandaan, die stond bij dat huis maar was dermate gaar dat de afkeurpunten net op 1 A4 pasde.
Maar goed, nu na 2 jaar gaan we dus weer naar Olst. Midden in de weilanden voor een periode van 5 jaar zo als het nu lijkt gaan we hier wonen. Waar meestal de kinderen uit huis gaan, gaan in dit geval de ouders (vrouw en ik) het ouderlijk huis uit en blijven de zoons (19 en 23) in het huis wonen.
We krijgen hier max 4 A 5 jongeren te wonen, jongeren die niet thuis kunnen wonen door tal van oorzaken. Ook jongeren waarvan de volgende stap detentie is als het ons niet lukt.
Leuke doel groep 12 tot 18 A 22. Ik blijf gewoon werken op school maar buiten school woon ik dan met mijn vrouw op haar werk.
Geen carport helaas, maar de boer naast het huis heeft een grote schuur, dus van de week maar eens even bij de beste man op de koffie.
Anders achter het huis toch een afdak bouwen. 1 jongen hier leert voor auto monteur en werd helemaal enthousiast toen hij mijn auto zag.
Dag besteding is een verplicht onderdeel, dus moet maar Es' kijken of ik daar wat mee kan.
Maar goed, Steenwijk zal ik dus minder zijn. Ipv 40 km enkele reis naar Zwolle 25 km.
We hebben er zin in !
Mijn eerste 940 kwam daar ook vandaan, die stond bij dat huis maar was dermate gaar dat de afkeurpunten net op 1 A4 pasde.
Maar goed, nu na 2 jaar gaan we dus weer naar Olst. Midden in de weilanden voor een periode van 5 jaar zo als het nu lijkt gaan we hier wonen. Waar meestal de kinderen uit huis gaan, gaan in dit geval de ouders (vrouw en ik) het ouderlijk huis uit en blijven de zoons (19 en 23) in het huis wonen.
We krijgen hier max 4 A 5 jongeren te wonen, jongeren die niet thuis kunnen wonen door tal van oorzaken. Ook jongeren waarvan de volgende stap detentie is als het ons niet lukt.
Leuke doel groep 12 tot 18 A 22. Ik blijf gewoon werken op school maar buiten school woon ik dan met mijn vrouw op haar werk.
Geen carport helaas, maar de boer naast het huis heeft een grote schuur, dus van de week maar eens even bij de beste man op de koffie.
Anders achter het huis toch een afdak bouwen. 1 jongen hier leert voor auto monteur en werd helemaal enthousiast toen hij mijn auto zag.
Dag besteding is een verplicht onderdeel, dus moet maar Es' kijken of ik daar wat mee kan.
Maar goed, Steenwijk zal ik dus minder zijn. Ipv 40 km enkele reis naar Zwolle 25 km.
We hebben er zin in !
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-08-2013 10:31 #1391591
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Veel plezier
Veel plezier Arjen!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-08-2013 10:33 #1391592
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic heel
heel veel succes en plezier toegewenst.
groeten Wouter
groeten Wouter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-08-2013 10:55 #1391594
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leuke uitdaging!
Ik denk dat jullie daar een leuke uitdaging hebben.
Vaak zijn die jongeren met goede begeleiding wel weer in het juiste spoor te krijgen. Het lijkt me in deze hextische tijd moeilijk om jong te zijn. Er komt zoveel informatie op je af dat het filteren van de juiste informatie voor volwassenen al moeilijk is, laat staan voor een puberbrein.
Heel veel plezier de komende tijd.
Groet,
Marcel
Vaak zijn die jongeren met goede begeleiding wel weer in het juiste spoor te krijgen. Het lijkt me in deze hextische tijd moeilijk om jong te zijn. Er komt zoveel informatie op je af dat het filteren van de juiste informatie voor volwassenen al moeilijk is, laat staan voor een puberbrein.
Heel veel plezier de komende tijd.
Groet,
Marcel
- van Kuijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-08-2013 11:12 #1391595
door van Kuijk
Beantwoord door van Kuijk in topic Beheerders echtpaar zorgboerderij
Hallo Arjan,Normaal gesproken is dit mooi en dankbaar werk. Het kan natuurlijk wel eens tegenzitten maar je hebt al enige ervaring opgedaan.
Voor jou en jouw echtgenote veel succes !!
Voor jou en jouw echtgenote veel succes !!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-08-2013 11:23 #1391596
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gefeliciteerd
Leuk maar ook een moeilijke uitdaging.
Jammer dat Olst ver van Drachten is want ik werk o.a. ook op een <a href=" www.zwat.nl ">zorgwerkplaats.
Hier worden auto's onderhouden door jongeren die komen voor dagbesteding.
Naast een zorgwerkplaats hebben wij sinds kort ook een houtwerkplaats.
Nu hopen dat PGB blijft bestaan want anders kan het niet bestaan.
Jammer dat Olst ver van Drachten is want ik werk o.a. ook op een <a href=" www.zwat.nl ">zorgwerkplaats.
Hier worden auto's onderhouden door jongeren die komen voor dagbesteding.
Naast een zorgwerkplaats hebben wij sinds kort ook een houtwerkplaats.
Nu hopen dat PGB blijft bestaan want anders kan het niet bestaan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-08-2013 13:14 #1391602
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heel mooi...
Om te lezen Arjan.
Iedere jongere die weer op het goede spoor komt, is er een!
Dankbaar werk, maar ook wel een serieuze klus denk ik.
Wens jullie beide veel succes hiermee, en gelet op je door zettings vermogen wat je met de Volvo hebt, zal het met de jongeren ook wel goed komen.
Petje af.
Iedere jongere die weer op het goede spoor komt, is er een!
Dankbaar werk, maar ook wel een serieuze klus denk ik.
Wens jullie beide veel succes hiermee, en gelet op je door zettings vermogen wat je met de Volvo hebt, zal het met de jongeren ook wel goed komen.
Petje af.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-08-2013 17:32 #1391609
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi
Goede zaak Arjan,
ik heb diep respect voor mensen die dit op kunnen brengen, er wordt namelijk vaak op je hart getrapt. Maar de jongeren waarbij het dan wel allemaal op zijn pootjes terecht komt zijn dan de inspanningen en teleurstellingen weer waard. Veel succes, en waren er maar meer van zulke lui
ik heb diep respect voor mensen die dit op kunnen brengen, er wordt namelijk vaak op je hart getrapt. Maar de jongeren waarbij het dan wel allemaal op zijn pootjes terecht komt zijn dan de inspanningen en teleurstellingen weer waard. Veel succes, en waren er maar meer van zulke lui
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-08-2013 17:48 #1391610
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Petje af hoor...
mooie uitdaging !!
erg veel respekt vanuit Epe.!!!
erg veel respekt vanuit Epe.!!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-08-2013 23:25 #1391632
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Top!
Arjan,
Binnenkort maar eens afspreken bij "het Veerhuis" ?
grt
Bernd
Binnenkort maar eens afspreken bij "het Veerhuis" ?
grt
Bernd
Moderators: Jerry Stam