Dubbel DIN autoradio (niet voor een Volvo)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-07-2013 21:50 #1098428
door V700 register
Dubbel DIN autoradio (niet voor een Volvo) is gemaakt door V700 register
Goedenavond allemaal,
ik ben op zoek naar een nieuwe dubbel din autoradio. Niet voor een Volvo, maar voor in onze nieuwe auto (Toyota Landcruiser HDJ 100). Ik heb al zitten googlen, maar weet niet zo goed waar ik nou moet zoeken.
Waar ben ik naar op zoek;
ik ben op zoek naar een nieuwe dubbel din autoradio. Niet voor een Volvo, maar voor in onze nieuwe auto (Toyota Landcruiser HDJ 100). Ik heb al zitten googlen, maar weet niet zo goed waar ik nou moet zoeken.
Waar ben ik naar op zoek;
- Dubbel dins
- A-merk
- Navigatie (bij voorkeur ook met verkeersinformatie maar zonder abonnement oid)
- Touchscreen is een pre, maar dus niet noodzakelijk
- Bleutooth
- Carkit voor handsfree bellen
- Welke radio zouden jullie mij adviseren (die voldoet aan bovengenoemde wensenlijstje)
- Waar kan ik zo`n radio in laten bouwen? (Woon in regio Apeldoorn/Epe)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-07-2013 23:52 #1391314
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Pioneer of Alpine
Hallo Richard
Als je zeker weet dat alles past, kijk dan eens op de sites van Pioneer en Alpine. BT hebben ze bijna allemaal. Vaak ook met de mogelijkheid om audio van je mobieltje af te spelen op de "radio" via BT (via een kabeltje kunnen de meeste dat). Sinds een jaar of twee zie je ook vaker DAB+. Digitale radioontvangst dus, en veel beter dan het oudere DAB. Inbouwen kun je meestal zelf. Mocht de Toyota geen ISO-stekkers hebben, dan zal een overzetkabeltje te bestellen zijn. Ga voor de zekerheid wel even na of je een CAN-bus interface nodig hebt.
Pioneer schijnt qua bediening intuitiever te zijn dan Alpine, maar als je "uitbreidbaarheid" wilt, is Alpine misschien interessanter.
groetjes
Mathy
PS kies zeker geen JVC (of z'n broertje Kenwood). Mijn navigatiesysteem van JVC (enkel-DIN) is van 2005, laatste update is van eind 2006, met kaartmateriaal van 2005.
Als je zeker weet dat alles past, kijk dan eens op de sites van Pioneer en Alpine. BT hebben ze bijna allemaal. Vaak ook met de mogelijkheid om audio van je mobieltje af te spelen op de "radio" via BT (via een kabeltje kunnen de meeste dat). Sinds een jaar of twee zie je ook vaker DAB+. Digitale radioontvangst dus, en veel beter dan het oudere DAB. Inbouwen kun je meestal zelf. Mocht de Toyota geen ISO-stekkers hebben, dan zal een overzetkabeltje te bestellen zijn. Ga voor de zekerheid wel even na of je een CAN-bus interface nodig hebt.
Pioneer schijnt qua bediening intuitiever te zijn dan Alpine, maar als je "uitbreidbaarheid" wilt, is Alpine misschien interessanter.
groetjes
Mathy
PS kies zeker geen JVC (of z'n broertje Kenwood). Mijn navigatiesysteem van JVC (enkel-DIN) is van 2005, laatste update is van eind 2006, met kaartmateriaal van 2005.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2013 01:54 #1391318
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hups
Kijk eens bij
www.autoradiostore.nl
, en via Google search kun je de reviews wel vinden van elk type.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2013 09:28 #1391321
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt, die site had ik ook
Bedankt, die site had ik ook gevonden inderdaad. Ik was alleen op zoek naar ervaringen hier, dat zegt mij nét even meer dan reviews op internet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2013 09:34 #1391323
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Mathy, inbouwen kan ik
Hoi Mathy, inbouwen kan ik wel zelf, maar ik wíl het niet zelf.
Bedankt voor de JVC/Kenwood tip. Die ben ik vaak tegengekomen bij het zoeken.
Bedankt voor de JVC/Kenwood tip. Die ben ik vaak tegengekomen bij het zoeken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2013 10:58 #1391325
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic pioneer
Door de jaren heen op het werk diverse van pioneer ingebouwd.Behalve wat softwarematige probleempjes (achteraf was een update voldoende) geen
defecten.
Verder makkelijk bedienbaar.
Groeten uit Sint Jansklooster,
Wilfred Areiter
PS ook enkele chinese orginele look alikes gemonteerd (VAG) dat was een
drama....
defecten.
Verder makkelijk bedienbaar.
Groeten uit Sint Jansklooster,
Wilfred Areiter
PS ook enkele chinese orginele look alikes gemonteerd (VAG) dat was een
drama....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2013 11:00 #1391326
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Chinees
Op
www.dx.com
meende ik al zulke dingen gezien te hebben.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2013 12:31 #1391335
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic O?
Kun je dat eens toelichten?Mathy schreef : PS kies zeker geen JVC (of z'n broertje Kenwood).
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2013 19:41 #1391346
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Support
Hallo Michael
De eerste en enige update voor mijn apparaat is van een dik jaar na de introductie en toen dus al verouderd. Daarna nooit meer een update. Het apparaat is in 2005 uitgekomen. Dus voor mij ook nooit meer een JVC (of Kenwood).
Of doel je op het laatste deel van je quote? JVC en Kenwood zijn tegenwoordig één bedrijf.
groetjes
Mathy
De eerste en enige update voor mijn apparaat is van een dik jaar na de introductie en toen dus al verouderd. Daarna nooit meer een update. Het apparaat is in 2005 uitgekomen. Dus voor mij ook nooit meer een JVC (of Kenwood).
Of doel je op het laatste deel van je quote? JVC en Kenwood zijn tegenwoordig één bedrijf.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2013 23:21 #1391371
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee.
Nee. 't Is nu duidelijk. Uit je eerdere post was niet duidelijk of je bewust geen nieuwere updates hebt genomen, of dat ze simpelweg niet beschikbaar zijn. Ik dacht al dat je dit bedoelde, maar just checkin'.
Moderators: Jerry Stam