trotse maar ook wat nerveuze vader

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2012 10:38 #1095886 door V700 register
trotse maar ook wat nerveuze vader is gemaakt door V700 register
Gisteren heeft de jongste zoon (van de 3) als laatste zijn rijbewijs gehaald.
In 1 keer , ik ben trots op hem!
Nu gaan we zo na 11 uur zijn rijbewijs ophalen, duurd normaal een week voor het klaar is maar voor 30 euro kun je een spoed aanvraag doen en is ie de volgende dag klaar.
We rijden zo samen naar het gemeente huis en als hij zijn rijbewijs in handen heeft mag hij terug rijden.
Heb ik ook met z'n 2 broers gedaan en vond ik een bijzonder moment. Mijn vader heeft dat toen ook met mij gedaan in 1992.
Grappig detail is dat mijn auto ook van 1992 is.
Ik heb er best vertrouwen in, maar merk dat ik er ook wat tegen opzie :)
't is toch je volvo he.
Dit weekend gaan we naar Wilhelmshaven, zijn moeder en ik en neem ik mooi mijn volvo mee :)
De peugot van mama kan hij dan mooi gebruiken :)
Zal voor hem toch even wennen zijn, lessen in een peugot 307/8 Sw diesel handbak en dan in een volvo 940 lpg automaat.
We gaan het mee maken, zijn broers is het ook gelukt, ook al had ik toen nog een hyundai lantra.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2012 11:45 #1376669 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ok we rijden :-) Wat zit de
Ok we rijden :-)
Wat zit de bijrijder stoel anders dan de bestuurders stoel zeg.
Nu op naar vaassen voor een klepstel tang.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2012 11:57 #1376670 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Haha! Kan me er iets bij
Haha!
Kan me er iets bij voorstellen! Voor zo'n knul is het natuurlijk prachtig als je hem het vetrouwen geeft.
Ik had 1 dag mijn rijbewijs (1989) en mijn paps overhandigde me de sleutels van zijn Benz. Uiteraaaard besloot ik dat zo'n eerste rit in mijn eentje moest, en wel naar Amsterdam. Ik vond het vertrouwen dat ik kreeg bijna nog mooier dan die eerste zelfstandige rit zelf!

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-12-2012 12:14 #1376671 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Leuk!
Leuk Arjen!
Altjd spannend.
Even ter vergelijk:
Mijn 1e rit deed ik al in mijn eigen Volvo, die ik een halfjaar voordat ik mijn rijbewijs behaalde al had gekocht
In de wagen van Pa & Ma mocht ik niet, hehe.
Groeten,Gerben

• Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2012 12:21 #1376673 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Meteen een Volvo voor je
Meteen een Volvo voor je zoon kopen, is toch lekker veilig !

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2012 15:49 #1376687 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic heel erg leuk..
Zoiets blijf je nog lang als een hele leuke herinnering bij je houden. Ik vergeet ook nooit het moment meer dat mijn vader heel kortbondig de sleutels overhandigde: "Hier ! Ga maar rijden ! Het èchte rijden leer ik je nog wel !" Leuke dingen zijn dat. 

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2012 16:49 #1376691 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Weer een BoB erbij!
Gefeliciteerd!
Onze jongste dochter gaat binnenkort beginnen met haar theorie.
Ze is al weer even 18, maar ze lopen niet zo hard als wij vroeger..............
Tractor-rijbewijs heeft ze al, ze ziet het niet zitten om alleen naar "heftruck" te gaan (Pa moet op herhaling, wil gelijk mee)
Auto rijden vindt ze eigenlijk ook maar niks, liever motor.........
Maar ik vindt een auto rijbewijs bij de opvoeding horen.
Dus eerst "B" en dan zien we verder.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2012 07:34 #1376733 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic No-bob
Arjen, gefeliciteerd met dit heugelijke feit! Die van mij is de 18 al enige tijd gepasseerd en heeft alleen een vaardigheidsbewijs op de spelcomputer en aanverwante zooi. Die krijg ik met geen 10 paarden achter het stuur. Hij studeert en heeft zijn OV kaart en heeft niks met auto's (vraag me regelmatig af of ie wel van mij is...) en spreekt mijn volvo's aan met 'ouwelullebak'

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2012 08:56 #1376734 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als het kind...
Knap is, weet je zeker van niet Ries! Is bij mij thuis ook zo volgens mij!

Leuk en gefeliciteerd. Bij mij thuis mogen de 2 jongens inmiddels ook met alles rijden, behalve de rode dame! Dat durf ik toch nog niet helemaal.

Toen onze oudste 18 werd, 8 jaar geleden inmiddels alweer, had ik een oude Toyota Celica voor hem op laten knappen. Onze zoon moest toen van Roosendaal naar St. Michielsgestel, omdat hij daar op het inst.voor doven intern was. Met de auto kon hij op maandag i.p.v. Zondag, en door de week nog eens naar huis komen als hij daar behoefte aan had. Voor hij daar daadwerkelijk naar toe ging rijden de 1ste keer was mijn vrouw heel dapper de rit met hem gaan maken, om zeker te weten dat het goed zou gaan. Inmiddels woont hij weer in Roosendaal, en werkt in Veghel sinds 3 jaar, en rijdt nu dus gewoon 1000 km. per week alleen voor zijn werk! Kan hard gaan. Onze jongste heeft sinds oktober zijn rijbewijs, is 13 oktober 18 geworden, en 15 oktober geslaagd. Studeert licht techniek, maar dan voor pdium en studio, en dus inmiddels ook op de meest vreemde plaatsen stage aan het lopen en praktijk ervaring aan het opdoen. Vaak tot midden in de nacht, dus niet alleen hij is blij met zijn rijbewijs. Scheelt mij inmiddels ook wat slaap als hij zelf naar huis kan rijden. Opvallend is wel dat beide zoons af en toe ook wel graag met de S90 rijden. Hoe zou dat nu komen?

Gr.

Ton

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2012 17:33 #1376750 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In huize Janneman hebben
In huize Janneman hebben inmiddels sinds midden dit jaar beide dochters hun rijbewijs. Zoals mijn vrouw zei: weer een levensfase voorbij.
Rijbewsijs hebben ze gekregen. Autorijden is op hun eigen kosten (benzine) en ik moet ze met regelmaat herinneren aan de afspraak dat naar het centrum gaan (1 km) gewoon met de fiets kan.
Niettemin rijden ze regelmatig, dat moet ook anders verleer je het alleen maar. Meestal nemen ze de Micra van mijn  vrouw maar de oudste heeft wel eens de Volvo mee. Gelukkig... vind ze die een beetje groot
Je merkt in het begin wel dat ze klagen over die Micra. Nee, die is oud, heeft geen stuurbekrachtiging of airco en (heb ik ze fijntjes op gewezen) ook geen airbag.

Moderators: Jerry Stam