Prijzen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb lang nagedacht over dit topic,
Misschien moet ik er niks mee, maar wil het toch delen.
Ik zoek nog wel eens wat voor mijn auto, elke maand mag hij een kadootje van mij
Wat mij opvalt laatste tijd is de prijs van onderdelen.
Ik weet dat bij gebruikte onderdelen, wat de gek er voor geeft telt.
Maar ik heb nu een aantal keer onderdelen aangeboden gekregen gebruikt voor nieuwe prijzen.
Ik vind dat jammer, zeker als clubleden onder elkaar.
Nu ben ik te makkelijk hoor en geef ik dingen gratis weg als ik er vanaf moet.
Maar, ik heb dingen aangeboden gekregen, dat ik oprecht vroeg, ow is dat voor de hele auto?
En nee, ik noem zeker geen namen, dat voegt ook niet toe.
Maar als clubleden onder elkaar tja.
Misschien een idee om een topic oid te openen met richtprijzen voor gebruikte onderdelen?
Ik wil best van een aantal dingen die ik gekocht heb hier de prijzen melden oid?
Of ben ik een knieperige zeurkous?
ZOals gisteren, heb ik 2 spiegels gekocht voor 10 euro.
Met verwarming en bediening, ik had er ook 1 voor 50 euro kunnen kopen bijvoorbeeld.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Lijkt me, richtprijs of niet, wel zo verstandig als afweging als je iets wil kopen. Dat maakt de beslissing makkelijker.
Verder is het inderdaad zo dat voor egbruikt materiaal je de prijs kunt vragen die je wil, of wel het is maar wat een gek er voor geeft.
Je concludeerd terecht dat sommigen denken die gekken hier op het forum te vinden.
Nou, ze doen maar is mijn mening.
Het is wel zo dat onze wagens nu toch echt zeldzamer aan het worden zijn, slopen staan niet meer vol en dat zal de prijs beinvloeden. Betekend wel dat je auto in theorie ook meer waard zal worden dus niets aan de hand lijkt mij?
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
- V700 register
- Nieuw lid
-
voor mij moet het ook allemaal leuk blijven, zowel in koop van onderdelen als verkoop. Ik maak mij, denk net als veel anderen, er best schuldig aan altijd onderdelen voor de allerlaagste prijs te willen hebben en ben opportunistisch bij verkoop. Daar waar ik grote behoefte aan heb en het geld er voor heb liggen dan ben ik sneller genegen wat meer te betalen als dat mij snel helpt. Als onderdelen niet direct noodzakelijk zijn dan zoek ik lekker verder. Zo ook bij verkoop, als ik merk dat iemand ergens mee omhoog zit dan is de prijs ook wat vaster dan anders. Dat geld komt dan meestal weer bij anderen terecht die mij weer onderdelen verkopen.
Als je het mij vraagt is de handel in gebruikte onderdelen afhankelijk van de momentane vraag en aanbod. Of in andere woorden, wat de gek er voor geeft.
Als je op zoek bent naar richtprijzen voor inkoop of verkoop van onderdelen. Wat ik doe is dat ik een percentage aanhoud van de nieuwprijs van onderdelen (percentage afhankelijk van het type onderdeel) of een gemiddelde van datgene wat op dat moment op bijv. MP wordt aangeboden. Is er veel aanbod, dan laagste prijzen hanteren.
als je iets wilt kopen heb je vaak al een bedrag wat je denkt uit te geven.
de verkoper heeft ook vaak een prijs wat hij graag zou willen vangen.
mij voorganger gaf het al aan kwestie van vraag en aanbod.
een armsteun met bekerhouder zie je voor 25 euro weg gaan maar ook voor 125.
of een verlepte snowcap voor 50 euro.
en als iemand dat wil betalen dan wil die het zeer graag hebben.
zelf zie ik het maar als te vaak dat een zijruitje voor 15 euro incl. plaatsen al als te duur beschouwd wordt, terwijl je ze voor bij andere voor 40 euro weggaan (zo meenemen).
zo heb ik een tijdje geleden iemand die delen die nauwelijks nog heel verkrijgbaar zijn gehad, zoals speakers roosters en elec spiegelkapjes met alle klemmen en pootjes, achterklepplaaten en derde remlicht incl groen relay
spul wat ik zelden in nieuwstaat zie aangeboden, en dan is willen ze niet meer dan 2 euro per deeltje betalen, daarvoor wil ik ze niet kwijt dus blijven ze bij mij lekker in de doos liggen.
ik vraag meestal gewoon wat de persoon voor de items wil betalen en als het in de buurt komt van mijn gedachte komt dat (bijna) altijd wel goed. of het moet mij in de weg liggen, en soms maakt het ook uit wie het vraagt, dit is dan bij relatief minder aangeboden goederen.
zo doe ik dat ook vaak met goederen die ik wel eens koop. en meestal kom ik daar uit.
en je moet het treffen, zo heb ikooit eens 3 snowcaps nieuw in doos gekocht voor een (voor mij) spotprijsje.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb even een mooi voorbeeldje, poosje terug heb ik een nieuwe (!) VDO tellerunit gekocht op de VKB met de bedoeling deze in mijn tractortje te bouwen. Dat ging 'm niet helemaal worden, dus bied die unit tegen exact dezelfde prijs aan als wat ik er voor heb betaald. Heel veel mensen hebben gerageerd (stond ook op MP) maar niemand wou dit bedrag van 150 euro betalen. Heb serieus biedingen gehad voor 25-50 euro.
Uiteindelijk deze tellerbak geruild voor een Yazaki-unit met mijlenteller (die ik al heel lang wou hebben), de mijlenteller kost mij dus 150 euro. Duur ? Misschien, maar ik ben er verdomd blij mee en de nieuwe eigenaar van de VDO unit ook. En dat is het belangrijkste.
Koop gisteren van Ziko de motorverwarmingsset van de diesel voor het gevraagde bedrag (alleen nu dan incl. verzendkosten), duur ? Misschien, maar voor mij niet. Ik heb die set niet perse nodig, de auto start zo ook perfect, maar voor mij is het een heel welkome extra optie die er op mag.
Sommige mensen, en zeker hier, zijn gewoon spekkopers. Die gasten kun je beter negeren en heb je in mijn ogen totaal niets aan. Alles is te duur, zelfs als ze het zo op mogen halen krijg je nog een mailtje of je de benzine niet wilt vergoeden want Nijmegen is zo ver weg ???
En zo kan ik nog wel even door gaan. Geld overigens momenteel niet alleen hier hoor, maar deze in mijn ogen negatieve tendens is ook op het 850forum merkbaar. Ook weer een mooi voorbeeld; perfect lopend 5 cilinder dieselblok compleet met turbo, spruitstukken en brandstofpomp, motor heeft aantoonbaar volgens de bijgeleverde boekjes van de auto (en was nog rijdbaar op dat moment) 216500 km gelopen. Dan 'durven' ze serieus op zo'n blok 250 euro te bieden. en echt denken dat dit een serieus te nemen bod is....
Valt bij mij dus ook meteen onder de categorie, laat maar....
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een Volvo 7xx/9xx is een grote mensen auto (als je kijkt kwa vaste lasten; wegenbelasting en verbruik), daar kunnen soms grote mensen prijzen bij horen. Heb je 't er niet voor over/kan je 't niet betalen, moet je er niet mee rijden, sim-pol. In vergelijking met een moderne auto kosten de onderdelen echt 3x niks. Ik heb een paar weken geleden lachend afgerekend voor de spullen voor een grote beurt.En als ik zo kijk kwa onderdelen aanbod op 't forum, valt 't (in mijn ogen) echt hartstikke mee (de prijzen).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is echt ongelooflijk...volvo-henk schreef : Ik heb een leenauto en dan vragen ze moet ik zelf de benzine nog betalen.
Meestal heb ik geen leenauto nodig maar 'in het geval dat' is dat geen probleem. Het is ook gewoon leuk eens in een andere auto te rijden en ik vind het dan toch normaal dat er meer in de tank zit als toen ik hem meenam. Al was dat bij de bertone niet zo makkelijk, wist ik veel dat je het tankklepje open moet maken met een hendel in de B-stijl van het portier.
- V700 register
- Nieuw lid
-