Nieuwe aanwinst
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vandaag een Volvo d'r bij gekocht, een 945 GLE TDIC uit 1995 met nog niet zoveel KM's (250DKM) maar met lekke koppakking (is het veel werk te repareren ?) en met een M90 bak.
Gaat een sloper worden, motor,bak technische delen hou ik zelf voor mijn 745,dus beetje interesse peiling voor het volgende :
15'' Nova velgen in goede staat (volgens de verkoper dan), origineel elec. schuifdak van glas, 4 elec. ramen, buitentemp. meter,trekhaak,dubbele airbag,abs.
Krijg de auto eind volgende week bij huis, dus mocht iemand wat zoeken, laat het maar weten, ben bereikbaar via PB,mail,06 !
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Mogelijk dat ie niet zo "lief" is behandeld door zn vorige eigenaar.
(Kop krom?)
Schuifdak van glas wil ik trouwens wel van je overnemen voor in "KHT".
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
De derde was iets beter (bj 1983), in 2 jaar en 150k slechts twee koppakkingen en deze motor wilde na 150k niet meer starten als het koud was omdat de compressie weg was.....
Toen maar een BMW (die kwam toen net uit in diesel) gekocht die kon wel tegen vaders rechtervoet. Na 2 jaar en 150k nog geen sleutel aan de motor geweest. Ook de BMW die daarna kwam bleef heel..... (vader reed door maar liet de boel wel netjes warm draaien). Voor de Volvo's had hij Peugeot diesels en die bleven ook heel.
Groet Paul
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gerben, ik had graag geholpen om het schuifdak in 'KHT' te zetten..., maar Emiel (was laatst met me mee op sleuteldag) belde me toen hij het las, zijn schuifdak is n.m. kapot, maar miss dat hem het 'glas' niet eens zoveel uitmaakt en is ruilen mogelijk.
Is indien de koppakking alleen lek is het makkelijk te verhelpen ? Heb de motor nu nog niet nodig..maar mocht mijn D24T er mee ophouden...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet Paul
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Als dat mogelijk is, graag. Mijn schuifdakje is nog wel redelijk "OK.." maar een glazen plaat lijkt me wel erg mooi.BjörnHansen schreef : Gerben, ik had graag geholpen om het schuifdak in 'KHT' te zetten..., maar Emiel (was laatst met me mee op sleuteldag) belde me toen hij het las, zijn schuifdak is n.m. kapot, maar miss dat hem het 'glas' niet eens zoveel uitmaakt en is ruilen mogelijk.
Ja, dan is het "makkelijk" te verhelpen.BjörnHansen schreef : Is indien de koppakking alleen lek is het makkelijk te verhelpen ? Heb de motor nu nog niet nodig..maar mocht mijn D24T er mee ophouden...
Nieuw koppakkingset (koppakking, inlaat, uitlaat, andere kleinigheden), Nieuwe distributieset (riem, roller, waterpomp, riem inspuitpomp).
Kop eraf halen, kijken hoe die eraan toe is (klepjes, scheurtjes e.d, met een liniaal de "kromming" meten)
Schoon laten maken bij het revisiebedrijf, desnoods een miniem laagje eraf vlakken en er weer op. (Klepjes laten controleren.)
Alles vastzetten, afstellen en weer lopen.
Ik ga deze handelingen binnenkort doen met mijn "reserve" Diesel blok (uit de 940 van mijn ouders, met een lekke kop) Als je wilt mag je meehelpen/kijken.
Groeten,Gerben
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Dat valt best mee. Eerst kabel losmaken en pedaal verwijderen.Dan hydraulische master cilinder erin schroeven. Pedaal van donor erin zetten en klaar.BjörnHansen schreef : Is trouwens het ombouwen van de koppeling veel werk ? Want mijn M46 heeft een met kabel....
Het is even ""shit"" werken omdat je er niet al te lekker bij kan onder het dash..maar het is goed te doen.
Groeten,Gerben