Moment van kopen, winterbanden
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2012 09:05 #1094428
door Chris Boessenkool
Moment van kopen, winterbanden is gemaakt door Chris Boessenkool
Hoi,
Straks in oktober ga ik met vakantie. Voordat ik wegga wil ik nog graag even winterbanden (205/55/16V) onder de auto gooien, de set die ik had is ondertussen versleten. Nu zit ik een beetje rond te kijken op internet en volgens mij liggen de prijzen nu zelfs hoger dan vorig jaar. Dat vind ik gek, want door het slechte seizoen de vorige keer zouden er nog stapels van die dingen op voorraad moeten liggen. (en dus goedkoper moeten zijn.)
Iemand dit ook opgevallen? Ik vraag me af of ik nog even een paar weken moet wachten, of de prijzen dan iets lager zullen zijn.
Groeten, Chris
Straks in oktober ga ik met vakantie. Voordat ik wegga wil ik nog graag even winterbanden (205/55/16V) onder de auto gooien, de set die ik had is ondertussen versleten. Nu zit ik een beetje rond te kijken op internet en volgens mij liggen de prijzen nu zelfs hoger dan vorig jaar. Dat vind ik gek, want door het slechte seizoen de vorige keer zouden er nog stapels van die dingen op voorraad moeten liggen. (en dus goedkoper moeten zijn.)
Iemand dit ook opgevallen? Ik vraag me af of ik nog even een paar weken moet wachten, of de prijzen dan iets lager zullen zijn.
Groeten, Chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2012 09:19 #1367789
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Levertijd
Vorige maand een setje Good-Years besteld, gaan pas over 3 weken in productie.
Ik heb ze dus nog niet...............en de voorraad van vorig jaar was blijkbaar op........
Ik heb ze dus nog niet...............en de voorraad van vorig jaar was blijkbaar op........
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2012 13:41 #1367795
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic winterbandjes
Oh daar gaan we weer.... de zomer is nog heerlijk aan de gang en Chris is al met de winterbandjes bezig. Enfin even snel gekeken op internet en ik denk dat je er naast zit. De A merken zijn voorzover nog voorradig echt goedkoper dan in oktober/november 2011.
Ik zag conti's TS 830 voor 102 euro per stuk, Vredestein Snowtrac3 ook zo iets. Die nankangs etc beginnen al bij 65 euro maar die chinezen laat ik links liggen en er stonden ook Falken banden bij voor 72 euro maar die ken ik niet Mijn conti's TS 830 zitten er in winter goed op en ben super tevreden over die dingen. Vorig jaar 122 euro per stuk ex montage betaald maar misschien ben ik duur uit geweest? Alles in de maat 205 x 60 x 15. Ga je naar 195 x 55 x 15 ben je een paar tientjes goedkoper uit. Ik zag die Viking banden je weet welk van de beste band van Nederland maar ken ze niet. Wel goedkoop!
Ik zag conti's TS 830 voor 102 euro per stuk, Vredestein Snowtrac3 ook zo iets. Die nankangs etc beginnen al bij 65 euro maar die chinezen laat ik links liggen en er stonden ook Falken banden bij voor 72 euro maar die ken ik niet Mijn conti's TS 830 zitten er in winter goed op en ben super tevreden over die dingen. Vorig jaar 122 euro per stuk ex montage betaald maar misschien ben ik duur uit geweest? Alles in de maat 205 x 60 x 15. Ga je naar 195 x 55 x 15 ben je een paar tientjes goedkoper uit. Ik zag die Viking banden je weet welk van de beste band van Nederland maar ken ze niet. Wel goedkoop!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2012 14:52 #1367796
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zou toch liever voor een
Ik zou toch liever voor een 195/65/15 gaan
- Fred Schukkink (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2012 20:51 #1367806
door Fred Schukkink (GAST)
Beantwoord door Fred Schukkink (GAST) in topic Spelletje
Het is met zekerheid een spelletje, heb enige jaren bij Vredestein gewerkt en ook bij de bandenhandel.
Het handelt allemaal om de volgend vraag.
Wanneer kunnen we de mensen weer aan het kopen krijgen voor winterbanden?
Het antwoord ligt voor de hand , liefst het hele jaar.
Dus zorgen we dat we voorraad hebben, productie start rond mei, en vertellen dat we hiermee nog niet begonnen zijn en de voorraad beperkt is, dus wordt er vroeg direct na de zomervakantie een mailing gedaan naar de verkoop punten dat we bijna door de voorraad zijn en het nog even duurt voordat er niewe aanbod komt en dus..........
Zie daar de vraag stijgt en daarmee de prijs.
Groeten Fred
Het handelt allemaal om de volgend vraag.
Wanneer kunnen we de mensen weer aan het kopen krijgen voor winterbanden?
Het antwoord ligt voor de hand , liefst het hele jaar.
Dus zorgen we dat we voorraad hebben, productie start rond mei, en vertellen dat we hiermee nog niet begonnen zijn en de voorraad beperkt is, dus wordt er vroeg direct na de zomervakantie een mailing gedaan naar de verkoop punten dat we bijna door de voorraad zijn en het nog even duurt voordat er niewe aanbod komt en dus..........
Zie daar de vraag stijgt en daarmee de prijs.
Groeten Fred
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
08-09-2012 22:44 #1367812
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Vandaag met een bandenboer gesproken.
De voorraden zijn mega. Vorig jaar was immers een slecht jaar voor winterbanden verkoop. Maar de meeste banden hebben wel DOT 2011 denk ik. <a href="
www.ebay.de/sch/Reifen-/9891/i.html?Reif...reite=195&_sop=2
">
www.ebay.de/sch/Reifen-/9891/i.html
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-09-2012 14:04 #1367843
door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Warmpjes
Het is heerlijk weer vandaag en ik zit inderdaad alweer te mekkeren over winterbanden
Had al vaker gelezen dat de overgebleven voorraad van vorig jaar erg groot is, dus ik dacht dat de prijzen voor het seizoen aan laag zouden zijn. De afgelopen jaren heb ik steeds zo'n €80 tot €90 betaald per band voor een a-merk. Nu zaten de prijzen allemaal rond de €100,- en dat viel me tegen.
Reden dat ik nu alvast shop is dat we in oktober naar Polen gaan en daarna wellicht doorrijden naar Minsk. De vader van mn vriendin bezoeken daar, geëmigreerd kippenboer. Moeten dus ook t platte land op en een beetje grof profiel is daar wel fijn.
Kan nog een paar weken wachten, maar ja, wat doen de prijzen dan? Als ik met even wachten weer een tientje ofzo in mn zak kan houden, zo zit ik dan ook wel weer in elkaar.
Zo, ga ik nu weer in de zon zitten
Had al vaker gelezen dat de overgebleven voorraad van vorig jaar erg groot is, dus ik dacht dat de prijzen voor het seizoen aan laag zouden zijn. De afgelopen jaren heb ik steeds zo'n €80 tot €90 betaald per band voor een a-merk. Nu zaten de prijzen allemaal rond de €100,- en dat viel me tegen.
Reden dat ik nu alvast shop is dat we in oktober naar Polen gaan en daarna wellicht doorrijden naar Minsk. De vader van mn vriendin bezoeken daar, geëmigreerd kippenboer. Moeten dus ook t platte land op en een beetje grof profiel is daar wel fijn.
Kan nog een paar weken wachten, maar ja, wat doen de prijzen dan? Als ik met even wachten weer een tientje ofzo in mn zak kan houden, zo zit ik dan ook wel weer in elkaar.
Zo, ga ik nu weer in de zon zitten
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-09-2012 17:34 #1367851
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Over een paar weken heb ik ze
Dan hou ik je op de hoogte qwa productie datum van de banden.
Er is mij nl verteld dat de voorraad van vorig jaar redelijk "op" was, vandaar de levertijd.
Het lijkt me dat de prijzen, bij een naderende winter steeds meer toenemen.........
Er is mij nl verteld dat de voorraad van vorig jaar redelijk "op" was, vandaar de levertijd.
Het lijkt me dat de prijzen, bij een naderende winter steeds meer toenemen.........
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
09-09-2012 19:00 #1367853
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Hoeveel wil je er hebben? Wil jij 16 inch Andre?
<a href="
www.ebay.de/sch/Reifen-/9891/i.html?Gesc...r=Goodyear&rt=nc
" target="_blank">
www.ebay.de/sch/Reifen-/9891/i.html
Maar ook alle andere A-merken :
<a href=" www.ebay.de/sch/Reifen-/9891/i.html?_sop...2520240%2520km%252Fh " target="_blank"> www.ebay.de/sch/Reifen-/9891/i.html
Maar ook alle andere A-merken :
<a href=" www.ebay.de/sch/Reifen-/9891/i.html?_sop...2520240%2520km%252Fh " target="_blank"> www.ebay.de/sch/Reifen-/9891/i.html
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-09-2012 20:56 #1367863
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Besteld
Ik heb ze nu al besteld, 15" met verhoogde load index. mischien dat dat het is...........
Moderators: Jerry Stam