Eindelijk maar eens voorstellen...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2012 18:16 #1094279 door V700 register
Eindelijk maar eens voorstellen... is gemaakt door V700 register
Goedemiddag mede forummers,
Ik zal mij eindelijk maar eens voorstellen als nieuw en blij lid. Ik heb mijn Volvo 960 Estate al sinds zo'n 16 jaar en ik ben er nog steeds zo blij mee als een klein kind. Dat komt ook door het feit dat dit de eerste auto is die ik zelf gekocht heb. Hiervoor had ik ook al het genoegen om Volvo te rijden, als eerste een 264GLE auto en daarna een 240GLE. Daarna de 960, een Jeep Grand Cherokee V8 Orvis (US-uitvoering) en nu een Audi A8. Maar de 960 ligt mij nog steeds het meest aan het hart en gaat dientengevolge ook noooooit meer weg. Hij staat nu lekker droog en warm in de garage en mag af en toe weer eens uit. en dan is het net weer als 16 jaar geleden... Een grote grijns! Wat een fijne auto is het toch!
De auto was destijds van de 2e eigenaar en wat ik begrepen heb was de eerste eigenaar Volvo Nederland. Hij is van eind 1991, maar al wel model 1992. Eén van de laatste toen vrijwel alles nog standaard was op een 960, behalve metallic lak. En dat heeft ie dan dus ook niet... Iets dat ik eigenlijk nooit echt begrepen heb. Maar dat maakt hem aan de andere kant ook wel weer iets aparter, omdat vrijwel de meeste 960's een metallic laklaagje hebben. Verder is de auto altijd dealer-onderhouden en dat blijft ook zo. Sinds ik hem heb bij Deunk-Hendriksen, nu Harrie Arendsen in Ruurlo. Echt een fantastisch en betrouwbaar bedrijf.
Natuurlijk zijn er altijd nog wel zaken die gedaan moeten worden. Althans, die ik wil doen. Ik wil een andere uitlaat monteren, er zit er nu een onder van een later model (met zo'n chroom sierstuk), iets dat mij eigenlijk al tijden stoort. Er moet er dus een onder met een origineel gebogen eindstuk. Een originele dakspoiler en origineel roofrack, dus geen dakdragers, staan ook nog op het verlanglijstje... Maar goed, ik heb geduld...
Ik ben geen zeer frequente, maar ik probeer regelmatig even in te loggen voor de laatste update's. Ik heb hier al een aantal goede tips gevonden en ik hoop in de toekomst nog regelmatig op het forum te vertoeven, voor informatie en wellicht ook om mijn steentje bij te dragen. Ik zal een paar foto's meesturen, helaas ongewassen en ongepoetst, maar daar komt snel weer verandering in! :-)

Nou, dit was het voor nu en hopelijk tot snel, groet, Ruud.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2012 18:39 #1366844 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zal ik...
De spits maar afbijten dan.
Welkom hier bij deze leuke vereniging.
Mooie auto om te zien.

Gr.

Ton

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2012 20:32 #1366849 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welkom ook van mijn
Welkom ook van mijn kant!

Mooie auto!
Blijf je ook met de A8 rijden?(ook een mooie auto namelijk!)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2012 20:41 #1366852 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welkom Ruud!   'Hoor' ik
Welkom Ruud!

'Hoor' ik daar Achterhoek? Wellicht spotten we elkaar eens (zilverkleurige 945 Doetinchem)!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2012 20:42 #1366853 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic welkom
Ruud bij deze club.
Mooie auto zo op de foto.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2012 10:01 #1366883 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo
Hoi

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2012 10:41 #1366887 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hè hoi, Ik zie dat je ook
Hè hoi,

Ik zie dat je ook Volvo velgen op marktplaats aanbied?

:-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2012 16:01 #1366981 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Many thanks...
<div class="content">Voor het warme welkom!
Het beestje ziet er inderdaad voor de leeftijd nog erg goed uit, maar dat is het bijkomende voordeel van bijna een heel leven lang binnenstaan. (en regelmatig wassen in in de was zetten) Binnenkort maar weer eens een flinke poetsbeurt geven.
Ik kom niet uit de regio achterhoek, maar van oudsher was mijn vader sinds hij in de jaren '70 een 164 reed (ook meteen zijn laatste, daarna fervent BMW rijder geworden), geen fan van de lokale Volvo dealer bij ons in het dorp (Eerbeek). Vandaar dat wij D-H terecht zijn gekomen voor mijn Volvo's en die van mijn moeder.
Inderdaad heb een aantal velgen op internet staan, maar tot nu toe helaas alleen maar nietsgevers of van die mensen die zeggen dat ze komen en vervolgens niets meer van zich laten horen... Beetje jammer... Maar dat zal er wel bij horen tegenwoordig. Wij komen elkaar vast tegen op één van de volgende bijeenkomsten of sleuteldagen.   Tot dan. Groet, Ruud.  </div>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-09-2012 02:48 #1367473 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uniek
Dag Ruud,
Welkom bij de V700V.
Best een unieke 960 heb je! Dat blauwe exterieur met het cremekleurig leder staat 'm goed, fraaie combi! Ook goed om te zien dat er nog steeds echte liefhebbers zijn die hun auto zo goed (al dan niet laten) onderhouden.
Een aantal dingen vallen me op:-De bumpers lijken op de foto's niet gespoten, ik dacht dat dit bij de 960 altijd wel het geval was.-De wielen zijn oorspronkelijk voor de 780, toch? Of waren die als optie officieel ook op de 700 en 900's te leveren?-Het hout op het dashboard is berken (dat zie je trouwens zelden) en dat in de deuren het meer gangbare donkere hout. Heb je een van de twee sets er later in gezet? Het lijkt me sterk dat de auto zo is afgeleverd, met niet matchende houtsets.
Welke type A8 rijdt je trouwens?
Ik ben verder niet nieuwsgierig hoor...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-09-2012 10:32 #1367480 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bumpers
De bumpers waren bij vroege 900's volgens mij alleen bij de sedan's wel eens standaard meegespoten op hogere uitrustingsniveau's. Over dat hout: Heb je wel eens een compleet houten stuur van een 960/S/V90 gezien? Die matchen qua kleur geloof ik met geen enkele van de leverbare dashboard-hout kleuren.

Moderators: Jerry Stam