Hernieuwde voorstelling, nickname gewijzigd;-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2012 08:39 #1094045 door V700 register
Hernieuwde voorstelling, nickname gewijzigd;-) is gemaakt door V700 register
Mijn naam is Ben, in het verleden bekend onder lidnr. 381 en binnenkort weer terug als lidnr.381(als Marc terug is van vakantie);-)
Heb de webmaster een tijd geleden gemailt voor het veranderen van mn Nickname(ook vakantie?), gebruik op elk forum dezelfde naam, alleen hier dus niet.
Dat even terzijde.....

Mijn eerste Volvo kocht ik ruim 10 jaar geleden, een grijze 940 sedan, B200F en zero opties.
Ik heb de 940 nagenoeg probleemloos van 300K tot 410K gereden waarna ie nog een tijdje gestald heeft gestaan, uiteindelijk verkocht en nu rijdt ie, als ie niet platgebombardeerd is rond in Libie...
Met die auto toen ook meegeweest met de 1e GB-Trip samen met mijn toen nog vriendin en nu inmiddels vrouw, moet nogsteeds aanhoren dat ik hem niet weg had mogen doen omdat ie als trouwauto had moeten fungeren;-)

Na de 940 echt vanalles gereden, veel Ford's waarvan de laaste een Mondeo MK3 TDCi Wagon Titanium was van 2006, lekkere dikke auto met zo'n beetje alle opties denkbaar.
Fordje ging richting de 2 ton, toen ingeruild voor een iets oudere(2003)Mercedes E270 CDI, prachtig mooie wagen waar ik nogsteeds verliefd op ben.
Helaas het veld moeten ruimen voor een '09 Civic Hybrid omdat het simpelweg niet rendabel meer was, de Civic bespaart me 200 euro per maand, lekker dacht ik zo!

Het Volvo-virus bleef echter aanwezig, zodoende een jaar of 4 geleden nog een korte tijd een 960 gehad voor de hobby maar wegens tijdgebrek weer verkocht(met winst).
Maand of 4 geleden stuitte ik op mijn huidige 960, stond voor weinig op MP, van 1e eigenaar met volledige dealerhistorie.
Nog 350 euro van de prijs af gekregen waardoor ie dus voor weinig mijn eigendom werd en nogsteeds is.
Vanalles aan gedaan, van een beurtje en nieuwe knippers tot origineel notenhout en een SC-805.

Van de week stuitte ik dus weer op zo'n offer you can't refuse....en wel op deze pagina!
Sinds gisteren dus nog een Volvo erbij, een 940 Polar Estate Limited Edition LPT van '98 inclusief gratis bijna uitgestelde kop en D-riem die dringend aan de beurt is.
Van de kop is overigens niks te merken, hij loopt best stil en mooi rond en trekt nog als een tiet.
Niet verkeerd als ex-LPG bak met tegen de 370K op de teller.
Interieur is eigenlijk nog als nieuw, het leer of nepleer(geen idee)ziet er nog heel goed uit, houtinleg is aanwezig en de ECC werkt perfect(op een knipperend lampje na).
Achterin lag nog een zonnerollo die volgens mij origineel is en een het gereedschapssetje is nog compleet, reservewiel zit nog mooi in zn hoes en eigenlijk lijkt het of er bijna nooit wat in vervoerd is....

Van buiten is dat echter anders helaas.
Koplampglas is flink gescheurd en de knippers zijn doffig, wissertjes verdroogd en de armpjes verroest, velgen hebben wat oxidatie en de lak is hier en daar wat gekrast.
Allemaal dingetjes die wel aan te pakken zijn op een mooie dag en met veel geduld.
Eerst het technische deel maareens aanpakken en de stofzuiger door de wagen heen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2012 15:58 #1365728 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat een warm welkom!! ;-)
Wat een warm welkom!!
;-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2012 16:48 #1365730 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoezo welkom
Eens volvo ziek, altijd volvo ziek. Geen medicijnen, en dat wamre welkom, tja, das war einmal :O

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2012 16:58 #1365731 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het zal wel aan mij
Het zal wel aan mij liggen;-)
Dat blijkt wel, chronisch ziek denk ik....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2012 17:53 #1365732 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic alsnog
Dan als nog een warm welkom bij de club, en die ziekte tja weet niet waar het aan ligt, ben inmiddels al aan mijn 4de 7 serie bezig en heel kort 2X 944 diesel uit BE gehad, 2X Slopel Corsa diesel gehad(naar de sloop toe), een uitstapje naar een Chrysler Saratoga(bak verot en toch nog met winst verkocht) ford escrot XR3I met rs pakket uit 91(kort gereden zuipte mij te veel en comfort was ver te zoeken zo stug geveerd) en een Volvo 460 1.7 Turbo waar ik blij mee ben dat die weg is gegaan en toen over gestapt op de 7 serie.
Denk dat het een Tik is waar je niet snel van komt.
Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2012 18:57 #1365737 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Danku danku! Ook een
Danku danku!
Ook een kleurrijke autogeschiedenis zie ik;-)
Een Slopel heb ik gelukkig nooit gehad(grappig, op andere fora worden ze ook zo genoemd).

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2012 18:59 #1365738 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Weest welkom
Hallo Ben,

Welkom bij de club, nu zelfs met 2 auto's.

Zal vanavond even verder voor je zoeken, moet toch ergens liggen..........

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2012 19:50 #1365747 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt Willem! Klopt, de
Bedankt Willem!
Klopt, de 960 gaat overigens wel even de stalling in hoor;-)
Ik hoor het wel als je hem gevonden hebt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2012 20:33 #1365751 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic roest
Slopel, het reed prima als je de verbruiks kosten tegen het comfort legt dan was het een prima ding, 1 op 19 met redelijk vlot optrekken is niet gek te noemen alleen daar moest tot 2X toe zoveel geld ingestopt worden dat ik ze beide naar de sloop heb gebracht want dat waren ze absoluut niet waard.
Die Chrysler saratoga was een fijne bak, automaatje 3.1L V6 alleen de 3de versnelling verbrand en 1 op 8 rijden dat deed mij besluiten om hem weg te doen, nou moet ik zeggen toen had ik nog niet zoveel sleutel ervaring als want dan had ik dat wel opgelost.Wat ik nog vergeten was, Een Fiat punto 1.2 met 75 PK, dat was ook een erg vlot en rap bakkie, alleen die Herrie op de snelweg was niet normaal, qua Verzekering en verbruik betaalde ik het zelfde als mn oude rode 744 met B230F, dus daarna mooi rap over gestapt op weer een 744 tussen neus maar dan een Witte waarbij ik in 1 jaar dik 80K op de teller erbij heb gezet en daar rijd mijn Zusje nu in. Ben nu een relaxte Dieselaar waarmee ik veel comfortabele KM's afleg met relatief weinig aan onderhouds kosten dus blijft het ook nog betaalbaar.
Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2012 08:03 #1365774 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Haha daarom ook
Haha daarom ook Slopel!
Automaten van die amerikanen voor de eurpose markt zijn altijd rot helaas.
Ford kon er ook al niks van met de Scorpio, ik heb er 3 gehad waarvan 2 automaten en die waren alle 2 niet zo heel fris meer.
Mn Mondeo MK2 aut. ging na nog geen 100k ook al kuren vertonen.
De laatste Mondeo die ik gehad heb, 2006 TDCi aut. deed het nog het beste van allemaal, over de 200k toen ik hem wegdeed.
Op wat bijna versleten verstuivers na een prima auto.

E-klasse van 2003 had ook een beetje een nukkige bak, geen defecten ofzo maar wel een beetje hobbelig af en toe, zo zonde van zo'n luxe en dure auto.

Mn huidige Civic heeft een CVT, superuitvinding echt waar!
Lage toeren(100km/u 1750 tpm), geen schakelmomenten.
Liefst had ik nog gewoon een diesel gehad, verre van rendabel helaas.

Moderators: Jerry Stam