Volvo's ruiken de juiste garage

• Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2012 17:46 #1092519 door Hein Wolda
Volvo's ruiken de juiste garage is gemaakt door Hein Wolda
Rij ik vanmorgen naar mijn werk, gaat opeens de radio uit en hapert de auto een beetje.
Ik kijk verschrikt naar mijn dashboard en zie een heel flauw lampje dat aangeeft dat er een accuprobleempje is. Dat doet me denken aan een paar jaar terug toen mijn dynamo ermee gestopt was. Dat kon nu toch niet het geval zijn want de nieuwe dynamo is nog steeds één van de weinige schone en blinkende onderdelen in het vooronder.
Nu reed ik op dat moment net langs de Volvo dealer Svala in Leiderdorp, dus meteen maar het terrein opgereden.  De motor stopte ermee terwijl ik een parkeerplek instuurde.  Best zwaar zo'n 940, als de stuurbekrachtiging het niet meer doet.
Snelle blik onder de kap gaf al aan snel de reden aan.  De stelschoef van de dynamo was gebroken en de dynamo was "afgezakt" waardoor de snaar los om de pully lag.
Ja, dan moet je toch even naar binnen in de hoop dat deze dealer je op heel korte termijn nog kan helpen met je oude bak. Ik heb niet altijd al mijn gereedschap en kluskleren bij me en met zwarte kleren, gezicht en handen op je werk verschijnen wordt ook niet altijd gewaardeerd.
Bij de balie werd nog gevraagd of deze 940 in onderhoud was, waarop ik alleen maar kon melden: ja maar niet hier. Je begint dan al meteen aan de onverwachte kosten te denken: mooi pand, nette inrichting, veel personeel, mooi koffieapparaat ergo dat gaat duur worden.
Na een halfuurtje (erg lekkere) koffie en bladen kwam een monteur netje melden dat de auto met lopende motor voor de deur stond.  Ze hadden toevallig nog zo'n stelschroef in het magazijn liggen en die was er opgezet. Vervolgens kwam de keurige mededeling dat ik deze bout van de garage kreeg en dat mijn weg kon vervolgen.
Leermoment:
1) Volvo's vallen soms uit op een plek die achteraf handig blijkt te zijn
2) Svala Leiderdorp heeft het beeld dat ik toch al had van de gemiddelde Volvo-dealer versterkt. Ook met een oude Volvo kan je langskomen (ja ja,ik weet het: er zijn ook mindere dealers) Misschien dat de 630.000 km toch nog een beetje indruk gemaakt heeft op de C30, V60 en XC90 sleutelaars.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2012 17:51 #1356480 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dit
Dit heb jij met Trots Getypt Hein dat kan niet anders hahahaha.
Soms doen ze nog de moeite, het word wel minder maar als ze je een beetje leren kennen gaan ze extra moeite voor je doen om het voor elkaar te krijgen.
Tom.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-04-2012 17:54 #1356481 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic LEuk
Leuk!
Mooi dat je het gehaald hebt en niet midden op de snelweg bent komen te staan :)
De dealer-wonderen zijn de wereld gelukkig nog niet uit :)
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2012 18:05 #1356484 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic een dealer met een hart
op de goede plaats, die heb je niet in het zuiden.
Die zou ik voordragen voor een warme douche in het programma Radar.
Mag ik even zeikerig doen, onder zo'n boutje of moertje in trillende omgeving een veerring.
Heb ik niet van een vreemde hoor is me met de paplepel ingegeven.
Groet John

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2012 20:16 #1356498 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Geluk!
Ze zijn er dus nog...................
Mooi opgelost dus.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2012 20:19 #1356499 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Loctite

johnvang schreef : Mag ik even zeikerig doen, onder zo'n boutje of moertje in trillende omgeving een veerring.
Heb ik niet van een vreemde hoor is me met de paplepel ingegeven.

Veerringen werken niet, is mijn ervaring.

• Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2012 20:32 #1356501 door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Hmmm
Hebben we die te strak gedraaid zaterdag?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2012 20:36 #1356503 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als
Als het goed is, draai je de andere (12/13mm) bouten/moeren na het spannen ook weer aan en hoeft de stelbout (10mm) niet alle krachten op te nemen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2012 20:58 #1356507 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Grappig

Hein Wolda schreef : Volvo's vallen soms uit op een plek die achteraf handig blijkt te zijn

Ik herinner me ook zo'n soort verhaal van Bas(eman), daar knapte een koelslang bij de dealert op de parkeerplaats. Kan geen toeval zijn...
Super service van Svala, dit vind ik toch wel de beste reclame die je als bedrijf voor jezelf kunt maken.
Ik gebruik die stelschroeven trouwens echt alleen om te stellen. Wanneer ik vind dat het goed is, draai ik de bevestigingsbouten/moeren goed aan en draai de stelschroef weer een minimaal stukje los zodat de spanning eraf is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2012 21:19 #1356514 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waterpomp?
Draaide die nog wel vrolijk rond?
Rob

Moderators: Jerry Stam