Stotteren, nieuwe bougie's en kabels geen resultaat
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2012 17:42 #1092341
door V700 register
Stotteren, nieuwe bougie's en kabels geen resultaat is gemaakt door V700 register
Wie kan mij helpen.Het is geen volvo motor maar een V8 van mijn Lincoln.Ik heb al enige weken last van ´´stotteren´´.Als de motor koud is nergens last van, is de motor op bedrijfstempratuur dan begint hij met optrekken en te weinig gas geven te stotteren.Alsof er 1 cilinder niet mee werkt.Geef ik wat dieper gas heb ik nergens last van, en op de snelweg ook nergens last van.Ik heb de kabels en de Bougie´s vervangen en ik dacht dat hij in orde was maar na wat rondjes kwam het probleem toch weer voor.Ik word er een beetje ´´knetter´´ van, dus als iemand een idee heeft...* als je voor de motor staat had de 2de cilinder vanaf voorkant aan de linker kant een iets donkerde bougie.Wat is nu de volgende stap die ik moet doen ?????????Al is het geen volvo motor, het komt van een volvo hart.Auto draait normaal gesproken op LPG maar zo nu en dan ook op Benzine ( zelfde probleem ).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2012 20:45 #1355196
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic heb je misschien een lekke
heb je misschien een lekke inlaatpakking of carburateurvoetpakking??
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2012 21:20 #1355201
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .
Inlaatpakking zou ik niet weten.Carburateur heb ik laten reviseren dus daar zal de pakking wel in orde zijn. ( aantal weken geleden )Zou het ook mogelijk een uitlaat pakking kunnen zijn ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2012 21:25 #1355202
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dat lijkt me niet dan gaat
dat lijkt me niet dan gaat ie niet beroerdd lopen..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2012 22:35 #1355210
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic versie
Stotteren bij deze motoren komt vaak voorts uit een ontsteking die wat te laat staat, koud rij je eerst even met de choke neem ik aan, dan krijgt hij voldoende benzine om later te ontsteken, zelfde is als de motor op meer toeren is vangt hij dat op door de hogere toeren,
Of heeft hij het ook bij stilstaan en de motor naar de zelfde toeren te brengen als op de snelweg, als dat het geval is dan is het de combi ontsteking en valse lucht.
Tom.
Of heeft hij het ook bij stilstaan en de motor naar de zelfde toeren te brengen als op de snelweg, als dat het geval is dan is het de combi ontsteking en valse lucht.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2012 23:24 #1355215
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kleppen wel goed afgesteld?
Kleppen wel goed afgesteld?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2012 20:06 #1355280
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .
Ja wat motorbetreft is alles afgesteld en in orde en vernieuwd.Vanochtend 150 km gereden en zo net ook een stuk van 100 km gereden.En het lijkt erop alsof het probleem voor 95% is opgelost.Gelukkig maar.Maar vindt ik toch vreemd dat ik zo'n 300 km moet rijden met de nieuwe bougie's voordat hij weer bijna in orde is.Enkelt met stationair heeft ie er nog iets last van en soms met optrekken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2012 22:39 #1355306
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic meeten
Heb je de vonkafstand ook na gemeten, in de fabriek zit er altijd een marge tussen dus varieeren ze nog wel eens.
Bij 1 cil motor maakt het niet zo gek veel uit maar je hebt er 8 dus dan kan het ook snel verkeerd gaan, dus mocht je nog niet tevreden zijn moet je even met een voelermaatje even bij allemaal de zelfde opgegeven afstand maken(ze zijn iets buigzaam deze lipjes maar dat zal je wel weten).
Tom.
Bij 1 cil motor maakt het niet zo gek veel uit maar je hebt er 8 dus dan kan het ook snel verkeerd gaan, dus mocht je nog niet tevreden zijn moet je even met een voelermaatje even bij allemaal de zelfde opgegeven afstand maken(ze zijn iets buigzaam deze lipjes maar dat zal je wel weten).
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2012 22:45 #1355308
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Discussie
Discussie verplaatst naar de kletshoek, deze is bedoeld voor alles wat niet Volvo 700 gerelateerd is.
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2012 23:02 #1355312
door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic vervroeging
los van dat ik niet weet wat voor ontsteking erin zit, heb ik hier met diverse Citroens wel ervaring mee gehad. Was meestel een probleem met de vervroeging van de ontsteking.
Bij de lelijke eend bijvoorbeeld konden de gewichtjes van de centrifugaalvervroeging wel eens wat stroever gaan lopen en dan bleven ze in een (te) hoge vervroegingsstand hangen. Met als gevolg dat bij lage toeren de boel niet goed liep.
Misschien kun je er wat mee.
groeten Chris
Bij de lelijke eend bijvoorbeeld konden de gewichtjes van de centrifugaalvervroeging wel eens wat stroever gaan lopen en dan bleven ze in een (te) hoge vervroegingsstand hangen. Met als gevolg dat bij lage toeren de boel niet goed liep.
Misschien kun je er wat mee.
groeten Chris
Moderators: Jerry Stam