Vroeger was alles beter ;-)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-03-2012 16:41 #1091688
door V700 register
Vroeger was alles beter ;-) is gemaakt door V700 register
Lol.... nog ff een leuk feitje over onze bakstenen.....
Afgelopen zomer waren mijn ouders met hun V70 D5 uit 2007 met caravan aan het terug rijden naar Nederland vanuit Zuid Frankrijk..... na 100 km zegt de boordcomputer>> ik stop ermee...... allerlei diagnoses gesteld.... niets kunnen vinden... Uiteindelijk geen geschikte huurauto kunnen krijgen om caravan van 1500kg terug te halen...... wie mocht het weer oplossen.... juist mijn 960 uit 1996....
Hier blijkt maar weer uit hoe degelijk ons slag volvo's zijn!!!
Afgelopen zomer waren mijn ouders met hun V70 D5 uit 2007 met caravan aan het terug rijden naar Nederland vanuit Zuid Frankrijk..... na 100 km zegt de boordcomputer>> ik stop ermee...... allerlei diagnoses gesteld.... niets kunnen vinden... Uiteindelijk geen geschikte huurauto kunnen krijgen om caravan van 1500kg terug te halen...... wie mocht het weer oplossen.... juist mijn 960 uit 1996....
Hier blijkt maar weer uit hoe degelijk ons slag volvo's zijn!!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-03-2012 16:51 #1350138
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bedrijfszekerheid
Over de degelijkheid ben ik in alle objectiviteit zeker niet negatief, maar ik heb in alle eerlijkheid degelijker auto's gehad van een minder bekend Japans merk.
Over de bedrijfszekerheid ben ik over het algemeen wel erg enthousiast. Mijn Volvo's hebben me nooit stil laten staan!
Over de bedrijfszekerheid ben ik over het algemeen wel erg enthousiast. Mijn Volvo's hebben me nooit stil laten staan!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-03-2012 21:56 #1350162
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedrijfszekerheid
Dat kan ik onderschrijven! Heb er inmiddels bijna 1 miljoen eigen gereden km opzitten met 240, 264, 740, 760 en 960. Benzine, diesel en LPG door de "familielijn" heen. Slechts 1 keer kon ik geen kant meer op. Dat was door een defecte dynamo van de 960 en moest ik hulp van buiten inschakelen.
Dus betrouwbaar vind ik onze auto's wel. Met de 960 6 in lijn motor echter heb ik de slechtste ervaringen mee, de dynamo buiten beschouwing gelaten. Allemaal rare ongewone narigheden. Maar hij bleef starten en lopen. De diesels en V6-en uit de 760 helemaal!
Groeten,
Robert
Dus betrouwbaar vind ik onze auto's wel. Met de 960 6 in lijn motor echter heb ik de slechtste ervaringen mee, de dynamo buiten beschouwing gelaten. Allemaal rare ongewone narigheden. Maar hij bleef starten en lopen. De diesels en V6-en uit de 760 helemaal!
Groeten,
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-03-2012 21:56 #1350163
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedrijfszekerheid
Dat kan ik onderschrijven! Heb er inmiddels bijna 1 miljoen eigen gereden km opzitten met 240, 264, 740, 760 en 960. Benzine, diesel en LPG door de "familielijn" heen. Slechts 1 keer kon ik geen kant meer op. Dat was door een defecte dynamo van de 960 en moest ik hulp van buiten inschakelen.
Groeten,
Robert
Groeten,
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-03-2012 21:58 #1350164
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Huh?
Twee keer dezelfde posting??!! Da's vreemd. Ergens een bitje omgevallen in de server.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
01-03-2012 22:03 #1350168
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Helaas.
Helaas ben ik in de ongeveer 40.000 km's die ik gereden heb sinds mijn rijbewijs meermaals in de steek gelaten door de redblocks en diesels.
Bedrijfszekerheid is dus niet altijd geweldig..
(maargoed, ik ben dan ook wel een flinke pechvogel)
Groeten,
Gerben
Bedrijfszekerheid is dus niet altijd geweldig..
(maargoed, ik ben dan ook wel een flinke pechvogel)
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-03-2012 22:45 #1350174
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hej Gerben
Da's spijtig te horen. Met "geen kant meer op" bedoel ik dus letterlijk volledig in de steek gelaten door de auto. Er zijn wel eens een paar voorvallen geweest maar die kon ik zelf ter plaatse oplossen. Heb jij meermaals echt volledig stil gestaan langs de kant van de weg dat je geen kant meer op kon??
Robert
Robert
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
01-03-2012 23:24 #1350180
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Ja
Ja, oliepomp Diesel liep in elkaar, oliedruk viel weg bij 125kmh, blok kapot (zeer recentelijk) stond met -20 in de polder. Door ANWB thuis gebracht.
M47 bak achter B230F compleet in elkaar gelopen, alle versnelingen weg en een takke herrie, schakelen kon niet meer en in zn vrij stond de bak in de 4.
Door ANWB thuis gebracht.
Koppakking 16v ertussenuit, alle koelvloeistof eruit geblazen door de extreme hoge druk in het koelsysteem, kon niet verder. (gelukkig dicht bij huis, dus naar huis toe gesleept door mijn vader)
Zelf koprevisie gedaan, daarna alles weer goed.
Brandstofrelais stuk van 16V...ja..en dan kom je ook niet verder, sloeg gewoon af.
Daarna met een ander relais nog een paar keer stilgevallen bij het tankstation. Uiteindelijk eentje uit een 940 gehaald, waar een nieuw relais inzat.
Daarna niet meer stil komen te vallen.
Scheur in kop 940 tdic, olie stoken en giga druk in het koelsysteem.
Dynamo stuk 940 tdic.
Dynamo stuk 740 b230f, mijn vader kwam stil te staan op de snelweg.(ikke niet)
Koppelingspedaal doormidden gebroken (waardeloos kunstof)....ja...iets wat je niet verwacht...maar ook niet meer verder komen.
Hydraulische koppelingscylinder daarna stuk, kom je ook niet meer verder.
Door eigen schuld: olieleiding te dicht bij krukaspoelie, leiding door poeilie doormidden gehakt, geen oliedruk meer.
Door eigen schuld: stukje van radiatorbuis afgebroken, onderweg vliegt de koelwaterslang eraf...
Heb nog wel meer ervaringen...maar schiet me zo even niet te binnen.
Owhja, ervaring met de oernederlandse 440: cvt bak stuk.
Daarna 2 maal schakel bak stuk.
Ervaring 850: automaat stuk.
Ook met de andere volvo modellen kwam ik stil te staan...
Maar, dat valt niet onder de 7 en 9 Volvo's.
Ik vind het geweldigd wagen's en blijf er lekker in rijden en blijf het lekker zelf onderhouden
Groeten,
Gerben
M47 bak achter B230F compleet in elkaar gelopen, alle versnelingen weg en een takke herrie, schakelen kon niet meer en in zn vrij stond de bak in de 4.
Door ANWB thuis gebracht.
Koppakking 16v ertussenuit, alle koelvloeistof eruit geblazen door de extreme hoge druk in het koelsysteem, kon niet verder. (gelukkig dicht bij huis, dus naar huis toe gesleept door mijn vader)
Zelf koprevisie gedaan, daarna alles weer goed.
Brandstofrelais stuk van 16V...ja..en dan kom je ook niet verder, sloeg gewoon af.
Daarna met een ander relais nog een paar keer stilgevallen bij het tankstation. Uiteindelijk eentje uit een 940 gehaald, waar een nieuw relais inzat.
Daarna niet meer stil komen te vallen.
Scheur in kop 940 tdic, olie stoken en giga druk in het koelsysteem.
Dynamo stuk 940 tdic.
Dynamo stuk 740 b230f, mijn vader kwam stil te staan op de snelweg.(ikke niet)
Koppelingspedaal doormidden gebroken (waardeloos kunstof)....ja...iets wat je niet verwacht...maar ook niet meer verder komen.
Hydraulische koppelingscylinder daarna stuk, kom je ook niet meer verder.
Door eigen schuld: olieleiding te dicht bij krukaspoelie, leiding door poeilie doormidden gehakt, geen oliedruk meer.
Door eigen schuld: stukje van radiatorbuis afgebroken, onderweg vliegt de koelwaterslang eraf...
Heb nog wel meer ervaringen...maar schiet me zo even niet te binnen.
Owhja, ervaring met de oernederlandse 440: cvt bak stuk.
Daarna 2 maal schakel bak stuk.
Ervaring 850: automaat stuk.
Ook met de andere volvo modellen kwam ik stil te staan...
Maar, dat valt niet onder de 7 en 9 Volvo's.
Ik vind het geweldigd wagen's en blijf er lekker in rijden en blijf het lekker zelf onderhouden
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2012 19:25 #1350259
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vroegé
Vroeger zat het meeste spul veel beter in elkaar.
Tegenwoordig is het hopeloos, maar het doet vaak wel goed z'n werk.
Als het kapot is gooi je het gewoon weg.
Op het gebied van TV's is er bv niet zo gek veel verbeterd, ze zijn wel platter, (na keuze groter) en volgens sommige goedkoper, maar daarvoor gaan ze wel 2 tot 3 maal sneller stuk. Oké ik ben heel blij met m'n platte 50" schilderij, maar heel veel beter dan mijn oude 82 cm toeter issie niet.
Met auto's is het iets beter gesteld. Ze zijn veiliger geworden, milieuvriendleijker (dit hoofdzakelijk door de uitvinding/gebruik van de 'injectie-techniek'). Ze hebben een ingebouwde gameconsole, maar oh wéé als er iets stuk gaat.
In ieder geval wil ik beste een nieuwe auto kopen, maar dan moeten ze er één maken die beter voldoet aan mijn 'Volvo 740' of 'Saab 99' eisen.
Zolang zullen de foto's van Google streetview bij mij in de straat laten zien dat de tijd stil blijkt te staan
Tegenwoordig is het hopeloos, maar het doet vaak wel goed z'n werk.
Als het kapot is gooi je het gewoon weg.
Op het gebied van TV's is er bv niet zo gek veel verbeterd, ze zijn wel platter, (na keuze groter) en volgens sommige goedkoper, maar daarvoor gaan ze wel 2 tot 3 maal sneller stuk. Oké ik ben heel blij met m'n platte 50" schilderij, maar heel veel beter dan mijn oude 82 cm toeter issie niet.
Met auto's is het iets beter gesteld. Ze zijn veiliger geworden, milieuvriendleijker (dit hoofdzakelijk door de uitvinding/gebruik van de 'injectie-techniek'). Ze hebben een ingebouwde gameconsole, maar oh wéé als er iets stuk gaat.
In ieder geval wil ik beste een nieuwe auto kopen, maar dan moeten ze er één maken die beter voldoet aan mijn 'Volvo 740' of 'Saab 99' eisen.
Zolang zullen de foto's van Google streetview bij mij in de straat laten zien dat de tijd stil blijkt te staan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2012 19:45 #1350261
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als geld geen rol zou spelen
Als geld geen rol zou spelen kwam er wel een nieuwe auto voor de deur en een volvo voor de hobby.
Een leuke nieuwe auto begint voor mij bij 50.000 euro dus niet te betalen en dan nog de afschrijving.
Moet wel eerlijk toegeven dat een 740 ook een hoop tijd en geld kost om hem op de weg te houden en bij 250.000 km best wel veel versleten is.
De 740 heeft mij nog niet in de steek gelaten maar er gaat wel veel stuk aan de auto.
Dat mijn auto bij 250.000 overal olie begint te lekken valt mij wel tegen incl de kantelende zuigers.
Een leuke nieuwe auto begint voor mij bij 50.000 euro dus niet te betalen en dan nog de afschrijving.
Moet wel eerlijk toegeven dat een 740 ook een hoop tijd en geld kost om hem op de weg te houden en bij 250.000 km best wel veel versleten is.
De 740 heeft mij nog niet in de steek gelaten maar er gaat wel veel stuk aan de auto.
Dat mijn auto bij 250.000 overal olie begint te lekken valt mij wel tegen incl de kantelende zuigers.
Moderators: Jerry Stam