Trekhaak en 1900 KG trekgewicht.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Ik heb een trekhaak van onder een 740 vandaan bemachtigd, waar een "typeplaatje/specificatieplaatje" opstaat (in het duitsch) waarop staat dat er 1900 KG mee getrokken mag worden.
Stel, ik schroef deze onder mijn eigen 740..zal waarschijnlijk een tripke RDW bij moeten komen...zou ik dan 1900 KG mogen trekken?
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Volgens Volvo heb je daar de versterkingsset voor nodig. Die overigens niet veel geld kost en een tijdje geleden nog te krijgen was.
Maar of je de RDW zover krijgt is natuurlijk de vraag. Ik meen hier ooit eens gelezen te hebben, dat dat niet gaat lukken. Maar ja, dat hebben ze van wel meer gezegd...
groetjes
Mathy
PS een paar links: de <a href="/node/9459" target="_blank">eerste</a>, de <a href="/node/29902" target="_blank">tweede</a>
- André Struis
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Maar wel alleen met de versterkingsset. En als je een automaat hebt, een extra oliekoeler.
BTW zodra de RDW het verhoogde trekgewicht op je kenteken zet en je bovenstaande spullen hebt ingebouwd, is er geen vuiltje meer aan de lucht. Maar trek je meer dan je auto volgens de papieren kan hebben en er gebeurt iets, dan kan je verzekering lastig gaan doen.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het grappige is dat de auto door RDW is gekeurd met als trekgewicht 2000kg. Inderdaad met de combi automaatbak met extra oliekoeler
- G. Los
-
- Premium lid
-
de trekhaak mag volgens het typeplaatje dus wel 1900 trekken, maar de beperkende factor is hetgeen wat de auto officieel volgens typegoedkeuring mag trekken. En dat is dus hoogstwaarschijnlijk 1500 KG. Tenzij je kan aantonen via een rapport van een officiele fabrikant of keuringsinstantie(TUV) dan zou je meer KG op kenteken kunnen krijgen.
Maar voor trekhaak inbouw moet je naar RDW? Vroeger was dat niet zo en was dus het opsturen van de papieren en een begeleidend briefje voldoende. Kan zijn dat dit dus veranderd is.
Zie <a href="/node/9210">link</a> en <a href="/node/11531">link</a>
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Ja zeker, er word aan gewerkt!Michael Oud schreef : Gerben, is het onderdhand niet eens tijd om je E achter B te gaan halen?
Heb al een 'intake' lesje gehad, en zelfs een offerte gekregen..allemaal superduper en heel netjes..
Maarja..nou ligt mijn Diesel weer in elkaar en moet het geld voor lessen dus ergens anders aan besteed worden...
Groeten,Gerben