Ben ik de enige die dit opvalt of? (Xenon kentekenplaat verlichting)

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-01-2012 21:49 #1091058 door Gerben Mol
Hallo Volvisti,
Laatste tijd valt mij op dat er ineens Heel Veeel (maar dan ook echt HEeeel Veeeeel) wagen's met Xenon achtige kentekenverlichting rondrijden, Zowel Nieuwe wagen's alsook de Oudere wagen's.
Ben ik de enige die dit opvalt of?
Ik vind het zelf een RamPzaLiG gezicht! Afschuwelijk!

Grappige ervaring: Ik rij op de snelweg achter een VW Polo van ergens jaren 80, met ook deze afschuwelijke Xenon kentekenverlichting...komt er ineens een politiemotor mij voorbij zoeven die de VW Polo voor mij aanhoud.(Volgens mij, vanwege de Xenon kentekenverlichting)
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2012 21:52 #1344965 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LED
Hoi Gerben,
volgens mij heeft ook hier de LED zijn intrede gedaan.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-01-2012 21:54 #1344966 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic LED

strij003 schreef : Hoi Gerben,
volgens mij heeft ook hier de LED zijn intrede gedaan.

Zal zomaar ook LED kunnen zijn inderdaad, maar de lichtopbrengst vind ik erg op Xenon lijken en minder op LED
Is het jou ook opgevallen?
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2012 22:00 #1344967 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou nee
Dit is mij eerlijk gezegd nog niet eerder opgevallen eigenlijk. Zal er eens op letten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2012 22:24 #1344972 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuw
Het zijn LED lampjes. Verschrikkelijk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2012 22:26 #1344974 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LED retour en SMD
Hé Gerben en de rest,
Ik had het idee dat de LED-verlichting als 'update' juist weer een beetje op z'n retour was. Bovendien zijn de 'Sissy'-ledjes bij bv. Audi's langzamerhand vervangen door LED-strepen à la Volvo-achterlichten.
Die LED-kentekenverlichting valt me ook op, althans: de witte felle kentekenverlichting. Maar da's volgens mij gewoon SMD-LED. Lijkt me verder overigens niet verboden; de gemiddelde originele kentekenverlichting verlicht meestal niet eens het midden van de kentekenplaat en zijn gewoon twee W-vormige lichtvlekken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2012 22:28 #1344975 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gezien
Toevallig reed er van de week een Pool voor me waar ook led verlichting op de kentekenplaat scheen. Ze gebruiken daar van die led strips voor die ze over de lens plakken. Bij die Pool was die weggezakt en kon ik goed zien dat het een strip was. Ze zijn ook te koop als dagrijverlichting.
Is dus waarschijnlijk het slechtere pimpwerk.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-01-2012 22:33 #1344977 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Geen strip
Zoals ik het gezien heb was het echt Geen strip, maar een vervaningslampje in dezelfde maat dat je er zo indrukt, alleen dan Xenon / LED.
Ik vind het er afschuwelijk uitzien.
Het is iets van de laatste weken, daarvoor was het er niet. het is nu ineens hier bij mij in de omgeving een ware explosie van LED/Xenon kentekenverlichting.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2012 22:42 #1344981 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Rij nu sinds de kerstdagen met gele verlichting in de koplampen en de afgelopen 2 weken merkt de brezan en de Halfords een ware vraag naar gele verlichting, daarvoor heb ik vorig jaar een citroen DS zien rijden met gele verlichting maar de laatste weken zie ik het geel steeds verdubbelen, hier zie je alleen nog maar sjonny's met verkeerde Xenon of slechte led verlichting rijden, ze vallen nu wel mooi op.
Ik kijk sinds kort zo de straat op (we hebben alles verandert in huis) en zie met enige regelmaat oom agent met zijn bonnen boekje rondom brommer's en auto's lopen en maar schrijven,

Maar die led verlichting voor de kentekenplaat vind ik ook afschuwlijk en lelijk staan, ze hoeven mijn platen niet te lezen, als ze wat willen weten kunnen ze dat ook aan me vragen.

Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2012 22:51 #1344983 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Al jaren
Dat is inderdaad LED verlichting, en 't is al een aantal jaar gemeengoed op mercedessen, lexussen en bmw's. Daarbij zijn het meestal mooie en bescheiden bundels. Aftermarket ledjes willen nog wel eens een kermis maken van de achterkant.

Moderators: Jerry Stam