In de LH-Jetronic kijken. Live!
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-01-2012 20:44 #1090894
door Mathy van Nisselroy
In de LH-Jetronic kijken. Live! is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
Onderstaande link kom ik net tegen op www.alter-schwede.de , in volvo.reparaturanleitung.info/forum/inde...ID=113305#post113305 " target="_blank">dit draadje.
www.youtube.com/user/VolvoinElectronics/videos
Van de drie video's die er momenteel staan, zijn de meest rechtse twee identiek, op de taal van de "ondertiteling" na.
groetjes
Mathy
Onderstaande link kom ik net tegen op www.alter-schwede.de , in volvo.reparaturanleitung.info/forum/inde...ID=113305#post113305 " target="_blank">dit draadje.
www.youtube.com/user/VolvoinElectronics/videos
Van de drie video's die er momenteel staan, zijn de meest rechtse twee identiek, op de taal van de "ondertiteling" na.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-01-2012 20:56 #1343532
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Best mooi!
Best wel tof en zeker omdat er zo veel dingen op te zien zijn.
Ik zou alleen geen oog meer hebben op de weg denk ik....
Ik zou alleen geen oog meer hebben op de weg denk ik....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-01-2012 21:09 #1343534
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic leuk?!
Het lijkt zo simpel in het filmpje.
"This adapter fits to Jetronic variants 2.4.1 and 2.4.4, like they where used with the Volvo Redblocks. Other variants were not tested. For installing you only have to solder three cables onto the pcb, the rest is plug&play."
Drie draden op de pcp solderen en de rest wijst zichzelf. Vraag 1: wat is de pcp? en waar worden die draden dan weer op aangesloten?Vraag 2: welk programma wordt er gebruikt? en waar is het verkrijgbaar?Vraag 3: wat heb je eraan? op je teller zie je hetzelfde.
Iemand een idee?
"This adapter fits to Jetronic variants 2.4.1 and 2.4.4, like they where used with the Volvo Redblocks. Other variants were not tested. For installing you only have to solder three cables onto the pcb, the rest is plug&play."
Drie draden op de pcp solderen en de rest wijst zichzelf. Vraag 1: wat is de pcp? en waar worden die draden dan weer op aangesloten?Vraag 2: welk programma wordt er gebruikt? en waar is het verkrijgbaar?Vraag 3: wat heb je eraan? op je teller zie je hetzelfde.
Iemand een idee?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-01-2012 21:29 #1343538
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Printplaat
Hallo Ben
Niet "pcp" maar "pcb", oftewel "printed circuit board". De printplaat dus, van de LH-Jetronic volgens mij.
groetjes
Mathy
Niet "pcp" maar "pcb", oftewel "printed circuit board". De printplaat dus, van de LH-Jetronic volgens mij.
groetjes
Mathy
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-01-2012 21:30 #1343539
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Twee
Hallo Jeroen
groetjes
Mathy
Dan rij je toch met twee man. Jij achter het stuur en iemand die verstand heeft van motormanagement ernaast.Jeroen schreef : Ik zou alleen geen oog meer hebben op de weg denk ik....
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-01-2012 20:41 #1343686
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waarom niet
met twee Samsung displays in een dashboard prikken? Lijkt me een gave pimpaktie.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-01-2012 21:28 #1343692
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leuk idee
maar hoe sluit je zoiets aan, heeft iemand een schema?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-01-2012 23:54 #1343717
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic One-Off
Hallo Volvisti
Uit antwoorden uit het genoemde draadje op Alter-Schwede blijkt, dat er inderdaad een printje in de LH-Jetronic is gezet. Er is een chip uitgehaald en vervangen door een stukje elektronica dat live uitlezen en veranderen mogelijk maakt. Helaas lijkt het erop, dat dit stukje hardware een one-off is en blijft.
Door het stukje elektronica wordt het mogelijk, software die de autoindustrie gebruikt, in te zetten bij de LH-Jetronic. Helaas betekent dat ook, dat aan die software een stevige prijs hangt.
groetjes
Mathy
Uit antwoorden uit het genoemde draadje op Alter-Schwede blijkt, dat er inderdaad een printje in de LH-Jetronic is gezet. Er is een chip uitgehaald en vervangen door een stukje elektronica dat live uitlezen en veranderen mogelijk maakt. Helaas lijkt het erop, dat dit stukje hardware een one-off is en blijft.
Door het stukje elektronica wordt het mogelijk, software die de autoindustrie gebruikt, in te zetten bij de LH-Jetronic. Helaas betekent dat ook, dat aan die software een stevige prijs hangt.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2012 10:12 #1348572
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien...
... zijn er mogelijkheden om tot serieproductie te komen. Via via ben ik in contact gekomen met een groep techneuten in de Porsche-wereld die zelf een dergelijke hardware hebben ontwikkeld voor de LH-Jetronic in hun auto's. Zij geven aan dat hun spullen, misschien na enkele type-specifieke aanpassingen, ook in onze Volvo's zouden moeten werken. Ik ben zo vrij geweest te vertellen dat ik verwacht dat er binnen onze vereniging best wel belangstelling voor zal zijn.
De heren hebben gezegd er mee aan de gang te willen gaan en hebben daarvoor een ECU nodig van de LH-Jetronic en van de EZK van het type Volvo waar het over gaat. Ik heb geen reserve-ECU's op de plank liggen. Wie heeft dat wel?
Wordt vervolgd!
Groeten uit Zuid-Limburg,
De heren hebben gezegd er mee aan de gang te willen gaan en hebben daarvoor een ECU nodig van de LH-Jetronic en van de EZK van het type Volvo waar het over gaat. Ik heb geen reserve-ECU's op de plank liggen. Wie heeft dat wel?
Wordt vervolgd!
Groeten uit Zuid-Limburg,
- R Dobbelaere (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2012 15:16 #1348732
door R Dobbelaere (GAST)
Beantwoord door R Dobbelaere (GAST) in topic in het techniek/tuning deel
Volgens mij is dit in nedelandse sites ook al een aantal keer besproken.Ook op dit forum.
Dit komt je misschien bekend voor:<a href="">
de bijbehorende topics kan ik nu even niet vinden.
Dit komt je misschien bekend voor:<a href="">
de bijbehorende topics kan ik nu even niet vinden.
Moderators: Jerry Stam