Voorstellen
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Nog maar sinds kort (zaterdag 3 november) bezitten wij (Corienne, mijn vrouw, en onze twee zoons van 4 en 2) een donkerblauwe 940 LPT 2.3i estate limited edition uit 1998. Geloof ik... We kochten deze bij Nordicar in Heerhugowaard - geen onbekend bedrijf hier geloof ik. We zijn daar beland omdat het daar naar een beetje vakkundigheid rook. Maar ja het blijft toch altijd een beetje een gok, het aanschaffen van een auto, hoewel je natuurlijk ook wel wat dingen in de hand hebt. Wel werd me daar aangeraden om hier lid te worden door de voorzitter van 850 vereniging. Dus dat heb ik maar gedaan.
Totaal newbie, geen enkele voorkennis met sleutelen dan die ik opdeed met mijn Suzuki Alto MK2 uit 1990 (ontzettend leuke auto!). We hebben de volvo gekocht omdat we meer ruimte wilden. We verwachten een 3e kindje vandaar. Daarnaast werd de aanschaf van een andere auto een acuut probleem omdat onze peugeot 306 break uit 2001 spontaan in de brand vloog en total loss was.
Eerste indruk van een Volvo 940... wat een ruimte! Wat rijdt het heerlijk ontspannen! Wat heeft die een dorst! Ik hoop op een stuk degelijkheid. Laten we het daar maar op houden. We zijn in ieder geval niet de enige jonge ouders die op dit idee kwamen want hier in de buurt staan er nog wel een paar.
Cor-Jan van Rhijn
Amstelveen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
welkom, en je woont in een buurt met nog een paar verstandige jonge oudersCor-Jan schreef : We zijn in ieder geval niet de enige jonge ouders die op dit idee kwamen want hier in de buurt staan er nog wel een paar.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Welkom in deze ontzettende leuke vereniging. Dit zeg ik op persoonlijke titel en ik meen het uit de grond van mijn hart. Ook ik heb me zo eens aangemeld. Sindsdien is er heel veel enthousiasme en spontaniteit hierover binnen ons gezinnetje ontstaan.
Schroom niet, vraag en reageer op het forum of op sleuteldagen, evenementen, etc. En..., over kinderen gesproken, ook die zijn er hier gelukkig in ruime mate aanwezig en vaak betrokken!
Van één ding ben ik overtuigd, de overstap naar een èchte "baksteen", daar ga je geen spijt van krijgen!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Altijd gezellig om nieuwe mensen te leren kennen. Het is een fijne vereniging, ben al jaren lid en begon op mijn 19e. Bij de mensen van Nordicar hebben we met de Volvo 700 Vereniging regelmatig een sleuteldag. Dat is een leuke gelegenheid om mensen te leren kennen en om een beetje je auto te leren kennen. Ik was totaal onhandig en heb op de slueteldagen wel een en ander bijgeleerd.
Wel even foto's posten van je nieuwe baksteen hoor!Anyway. Enjoy de 940!
- Frank van der Zee (GAST)
- Nieuw lid
-
Dorst, hmm, is lpg een optie? Ik ben er heel tevreden mee, en heb de brandstofkosten ermee gehalveerd. Het kost een paar duiten, maar die komen terug.
Na ruim 400000 km volvo ervaring kijk ik nog steeds naar buiten en denk; Prachtig, mijn baksteen.
Mazzel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mocht je wat meer willen weten over de sleuteldagen bij Nordicar kun je mij gerust een Prive Bericht sturen ik ben namelijk de persoon die daar de dagen organiseert.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een voorbeeldje nog: nieuwe luchtmassameter 140 euro, 2e hands goed te krijgen voor rond de 3 tientjes. Nieuwe katalysator: gemakkelijk 180 euro. Gebruikt wederom voor enkele tientjes verkrijgbaar. Tel uit je winst...van het verschil kan je met droge ogen een jaar lang op benzine rijden met je G3 auto
Succes in elk geval met je aanwinst! Bouwjaar is helemaal goed. De totaal uitontwikkelde en volledig kinderziekten-vrije allerlaatste achterwielaangedreven 940 heb je dan te pakken. Met 'moderne' veiligheidsopties.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij een baksteen met meer dan 400.000 km op de klok heb ik meer mee dan een met minder, hij heeft de ervaring maar vaak is alles ook al los geweest en vervangen (dus vaak frisser) en een fusee kogel die vorige maand van de band is gevallen is in mijn ogen beter dan die in 1997 gemonteerd is om maar een voorbeeld te noemen.
Het enigste wat ik wil is dat Cor heel veel plezier met zijn baksteen heeft en heel veel km's maakt want daar zijn deze Volvo's nog voor gebouwd en niet om weg te gooien bij 300.000 km.
Tom.