Past een B234F In de kont van een Estate?

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-11-2011 19:59 #1090235 door Gerben Mol
Past een B234F In de kont van een Estate? is gemaakt door Gerben Mol
Hallo Volvisti,
Ik ben van plan om een 16V blok op te gaan halen bij onze Buurtjes, Belgie!
Maar..om de reistijd wat te verkorten en het 'gedoe' van een karretje meenemen achterwege kan laten, vroeg ik me zo af, zou een B234F blok achterin de Estate passen>?
Dat zou aanzienlijk schelen :)
Iemand met ervaring?
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2011 20:10 #1338886 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hej Gerben
Het lastige is om hem in de wagen te krijgen. Wat wél past weet ik uit eigen ervaring, en makkelijk met een giraffe te doen is, is dat je een D24T blok zo kan laten zakken in de kofferbak van een '77-er 244 Sedan 
Dat motorblok in de Estate gaat zeker passen, wel meer dan één motorblok, alleen lastig om het erin te krijgen. Een giraffe of motortakel gaat namelijk niet in dit geval. Misschien met een handbediende vorkheftruuk op een pallet of met wat extra spierkracht hier en daar moet het lukken. 3 of misschien vier man.
Robert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2011 20:28 #1338888 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Blok
Blok zal ongeveer 150kg wegen (zie <a href="/node/21874" target="_blank">hier</a>), ik weet niet in hoeverre dat in- of exclusief aanbouwzaken als dynamo's, airco compressoren etc en vloeistoffen is. Heb je inderdaad wel een man of 3-4 voor nodig. Zou een extra plaat hout mee zien te krijgen. Kun je misschien gebruiken om de boel op naar binnen te schuiven maar vooral om het gewicht wat te kunnen verdelen en tegen evt. lekkages.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2011 20:34 #1338889 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2 x
1 vorkheftruck met lange lepels om het blok er in te schuiven en 1 vorkheftruck met lange lepels om hem er weer uit te trekken. Fluitje van een cent, al zou een ervaren vorkheftruckchauffeur met korte lepels het ook wel voor elkaar krijgen. Maar ik denk dat een aanhangwagentje toch makkelijker is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2011 20:56 #1338890 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic PRV past ook
Hoi GErben,

De tip van henk is heel bruikbaar, een plaat hout en de motor (op de plaat) hoeft maar een klein eindje in de estate te zitten om hem vervolgens met plaat en al verder te kunnen schuiven/ kantelen.

Succes

Bert

• W. Slijkerman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2011 21:05 #1338892 door W. Slijkerman
Beantwoord door W. Slijkerman in topic aanhangwagen
Gewoon een aanhangwagen achter de auto ,spanbanden mee en vastzetten.
Lekker ruim om de motor te plaatsen, de reistijd is wel langer maar het zij zo
Gr: W.Slijkerman

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2011 21:19 #1338897 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Opstaand randje
Hallo Volvisti
Probleem is natuurlijk dat de achterklep in de weg zit, als je er met een heftruck dichtbij wilt komen.  Misschien kun je op de genoemde plaat hout een opstaand randje maken.  Zou er iets uit de motor lopen, dat niet door het plastic (dat je meeneemt om tussen blok en plaat te leggen) opgevangen wordt, dan loopt dat onderdeel of die vloeistof i.i.g. niet je auto in.  Aan die plaat kun je dan weer haken maken, waaraan je iets maakt dat het blok tegenhoudt (touw, spanband, ...).  Of je trekt een stevige spanband onder de plank door.  Het opstaande randje zorgt er dan tevens voor, dat de plaat wat steviger is en je die niet kapot trekt.  Pas trouwens op dat je de plaat niet te ver uit de auto trekt.  Zodra het zwaartepunt van plaat en motorblok achter de laadvloer komen, kiept het zaakje anders om.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2011 22:22 #1338903 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch maar aanhanger
Eens met W. Slijkerman. Geen kopzorgen om lekkende vloeistoffen en geen getil en gesjor om hem achterin de estate te krijgen. En geen risico op doorgezakte veren, knappende schokdempers en deuken in de laadvloer. Of wat je nog meer aan pech kunt bedenken als je Gerben heet en uit Gorredijk komt :-)Tegenwoordig mag je 90 met een aanhanger dus 95 zonder dat je een prent krijgt en ik denk dat je de langere reistijd behoorlijk compenseert met een veel kortere laad- en lostijd van dat blok. Succes ermee!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2011 22:51 #1338906 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic waar?
Kom je over de A2 omlaag? Als je wil mag je hier wel een tussenstop maken. Leer ik meteen weer wat nieuwe gezichten kennen ;)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2011 07:07 #1338915 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In je nek ?

MaartenG schreef : Of wat je nog meer aan pech kunt bedenken

Een B234 in je nek als je een noodstop maakt ? Ik denk dat de achterbank alleen m niet tegenhoudt. Tenzij je het blok heel goed kunt vastmaken naar achteren toe, maar ik dacht dat daar niet zoveel voorzieningen voor zijn ?

Moderators: Jerry Stam