Terugblik sleuteldag Carlo Schmidt - Gemert - 29 Oktober 2011
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2011 19:28 #1089701
door V700 register
Terugblik sleuteldag Carlo Schmidt - Gemert - 29 Oktober 2011 is gemaakt door V700 register
Het was weer een schitterende en geslaagde dag, de hele dag droog gebleven, redelijk zonnig, en de kou viel mee.
Het leek minder druk te zijn, dan ik gewend was, maar daarom niet minder gezellig. De planning was redelijk bij te houden, iedereen op tijd en volgorde binnen en buiten is altijd weer een uitdaging...;-)Soms zijn mensen lastiger uit hun enthousiaste praatje te krijgen en daarna in beweging, maar volgens mij is het al met al, prima gegaan.Hier en daar een haldje geholpen, of laten helpen. Ook leuk, weer nieuwe en enthousaste gezichten gezien te hebben en een persoon bij het alias te hebben.Tevens ween nieuw lid mogen verwelkomen, die gelijk een restantje brugtijd kon benutten, nadat het papierwerk rond was, badankt Tamás. Daarnaast zeker (denk ik) namens allen, Hans, Herwig, Ron en natuurlijk Carlo, voor de raad en daad vandaag, hetgeen ik ook aan het einde van de dag persoonlijk had aangegeven.
Zelfs Hedwig heeft nog geklust en was er zelf erg tevreden over......
Rest mij te zeggen, dat ik terug kijk op een toch wel weer, mede dankzij jullie aller medewerking, geslaagde sleuteldag, waarvoor mijn dank.
Tot de volgende keer.
Foto's, iemand?
Het leek minder druk te zijn, dan ik gewend was, maar daarom niet minder gezellig. De planning was redelijk bij te houden, iedereen op tijd en volgorde binnen en buiten is altijd weer een uitdaging...;-)Soms zijn mensen lastiger uit hun enthousiaste praatje te krijgen en daarna in beweging, maar volgens mij is het al met al, prima gegaan.Hier en daar een haldje geholpen, of laten helpen. Ook leuk, weer nieuwe en enthousaste gezichten gezien te hebben en een persoon bij het alias te hebben.Tevens ween nieuw lid mogen verwelkomen, die gelijk een restantje brugtijd kon benutten, nadat het papierwerk rond was, badankt Tamás. Daarnaast zeker (denk ik) namens allen, Hans, Herwig, Ron en natuurlijk Carlo, voor de raad en daad vandaag, hetgeen ik ook aan het einde van de dag persoonlijk had aangegeven.
Zelfs Hedwig heeft nog geklust en was er zelf erg tevreden over......
Rest mij te zeggen, dat ik terug kijk op een toch wel weer, mede dankzij jullie aller medewerking, geslaagde sleuteldag, waarvoor mijn dank.
Tot de volgende keer.
Foto's, iemand?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2011 20:54 #1334963
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik wil wel
Maar drupal wil mij niet.
Krijg niks geplaatst van mijn tablet. Kan niet knippen en plakken dus ook de link naar de foto 's niet. Nou ja dan maar in de factor
Krijg niks geplaatst van mijn tablet. Kan niet knippen en plakken dus ook de link naar de foto 's niet. Nou ja dan maar in de factor
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2011 21:19 #1334969
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic sleutelen
Hoi Volvofielen,
Omdat het vernieuwen van mijn automaatkabel te lang werk was moest ik wat anders bedenken.
Nou dan maar de handrem van het rechter achterwiel die deed niets meer.
Ik heb het geweten, de remvoering van de handrem lag er los in, de schijven waren zo dun als 3 papiertjes en een baantje om te remmen van de helft van de breedte wat het normaal moest zijn.
Ik had wat te doen dus en goed dat ik toch maar ben gegaan.
De mannen van carlo hebben me erdoor gesleept met goede opmerkingen en wat peptalk ( of zo iets ).
Er is zelfs aan het linker wiel door anderen begonnen om het binnen een uur te kunnen doen.
Bedankt allemaal en tot het voorjaar.
John
ps. Hein je moet de volgende keer maar weer een broek aan zonder scheur, leuk kleurtje hoor die onderbroek maar eigenlijk kan het niet.
Omdat het vernieuwen van mijn automaatkabel te lang werk was moest ik wat anders bedenken.
Nou dan maar de handrem van het rechter achterwiel die deed niets meer.
Ik heb het geweten, de remvoering van de handrem lag er los in, de schijven waren zo dun als 3 papiertjes en een baantje om te remmen van de helft van de breedte wat het normaal moest zijn.
Ik had wat te doen dus en goed dat ik toch maar ben gegaan.
De mannen van carlo hebben me erdoor gesleept met goede opmerkingen en wat peptalk ( of zo iets ).
Er is zelfs aan het linker wiel door anderen begonnen om het binnen een uur te kunnen doen.
Bedankt allemaal en tot het voorjaar.
John
ps. Hein je moet de volgende keer maar weer een broek aan zonder scheur, leuk kleurtje hoor die onderbroek maar eigenlijk kan het niet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2011 21:49 #1334981
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor weer een super vette koele relaxte sleuteldag..
Het was niet alleen (de) super (benzinelucht) in de garage van Carlo (toen Hans s'morgens de auto ging verzetten en flink ging doorstarten met een volvo 165 uitlaat in de deuropening) Maar het was ook super hoe Bas me geholpen heeft met kleppenstellen en het lenen van het juiste gereedschap. De speling bleek gelukkig mee te vallen. Uiteindelijk 4 kleppen bijgesteld, plaatjes zijn +/-4.10mm en een ervaring rijker.
Het was ook een vette dag door de olie te verversen en het lekvrijmaken van de turbo olie retourleiding (wederom met hulp van Bas). Hij lekte zowel onder als boven bij de leiding.
Helaas blijkt het koele stuk met name Koelvloeistof wat lekt en dat de radiator vervangen moet worden. Hij lekt zowel links als rechtsonder en bij de aansluiting van de slang boven. Helaas was deze niet voorradig. Dus dat wordt wellicht bijvullen tot een volgende sleuteldag.
Het was zeker relaxt doordat mijn cruisecontrole weer werkt. Wat rijd dat lekker relaxt zeg. Dit keer geholpen door Ron. Na het vacuum gechekt en goedbevonden te hebben toch maar even bij Ron te raden gegaan. tijdens het uitlezen via de stekker in de middenconsole bleek het om de hendel aan het stuur te gaan. Hier was een draad zichtbaar gebroken. gelukkig had Ron een ruilhendel die na wat gepiel in 10minuten gemonteerd was.
Verder was de organisatie en de sfeer weer geweldig.
Dus super vet bedankt bas voor de hulp en de goede organisatie. Ook Ron bedankt voor het relaxte gedeelte.
En natuurlik iedereen die er was bedankt voor de gezellige sfeer
Het was ook een vette dag door de olie te verversen en het lekvrijmaken van de turbo olie retourleiding (wederom met hulp van Bas). Hij lekte zowel onder als boven bij de leiding.
Helaas blijkt het koele stuk met name Koelvloeistof wat lekt en dat de radiator vervangen moet worden. Hij lekt zowel links als rechtsonder en bij de aansluiting van de slang boven. Helaas was deze niet voorradig. Dus dat wordt wellicht bijvullen tot een volgende sleuteldag.
Het was zeker relaxt doordat mijn cruisecontrole weer werkt. Wat rijd dat lekker relaxt zeg. Dit keer geholpen door Ron. Na het vacuum gechekt en goedbevonden te hebben toch maar even bij Ron te raden gegaan. tijdens het uitlezen via de stekker in de middenconsole bleek het om de hendel aan het stuur te gaan. Hier was een draad zichtbaar gebroken. gelukkig had Ron een ruilhendel die na wat gepiel in 10minuten gemonteerd was.
Verder was de organisatie en de sfeer weer geweldig.
Dus super vet bedankt bas voor de hulp en de goede organisatie. Ook Ron bedankt voor het relaxte gedeelte.
En natuurlik iedereen die er was bedankt voor de gezellige sfeer
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2011 22:35 #1334985
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Foto's staan online
De foto's staan op de fotoserver.
Veel kijkplezier.
(voor degenen die de fotoserver nniet weten te vinden:Knoppenbalk bovenaan --> Foto's --> Foto album)
Veel kijkplezier.
(voor degenen die de fotoserver nniet weten te vinden:Knoppenbalk bovenaan --> Foto's --> Foto album)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2011 22:36 #1334986
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Staan er
Ik heb ze erop gezet voor je.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2011 22:48 #1334989
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jeetje...
Jeetje van wie is die schitterende 780?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-10-2011 09:35 #1335016
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou
die zwarte 740 ziet er ook mooi uit.
- Frank van der Zee (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-10-2011 11:12 #1335036
door Frank van der Zee (GAST)
Beantwoord door Frank van der Zee (GAST) in topic Die
donkerrode 780 met belgische platen is van Hedwig. (meen ik).
Mazzel
Mazzel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-10-2011 18:19 #1335066
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic en ik ben die nieuwe...
Ergens begin van de middag in Gemert, een interieur gekocht én sleuteldag. Voor mij de 1e x, allemaal nieuwe gezichten, verhalen, en natuurlijk de gemeenschappelijke passie, Volvo.
Aan het eind van de middag het resterende uurtje gebruik mogen maken van de brug, ff snel een tussendepmper vervangen. Echt top!
Tja Bas het was iets meer dan de beloofde 3 kwartier.
Tot de volgende keer.
René
Aan het eind van de middag het resterende uurtje gebruik mogen maken van de brug, ff snel een tussendepmper vervangen. Echt top!
Tja Bas het was iets meer dan de beloofde 3 kwartier.
Tot de volgende keer.
René
Moderators: Jerry Stam