volvo gekeken en wat advies van mijn volvo vrienden
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2011 21:14 #1089685
door V700 register
hallo volvogenieters
ik ben laatst bij een volvo wezen kijken een volvo 740 bouwjaar 1985 op gas
en die man vroeg 1350 euro
maar er zijn nog wel wat dingen wat er aan moet gebeuren
is hem dat waard voor dat geld ? of voor minder ?
zo als
andere versnelling bak
ander hemel
ander dashboard (beste scheuren )
km teller niet meer te lezen dus ook nieuw
achterbumper vervangen
motorkap sluit niet goed
luchtfilter bak mist
loopt alleen op gas en benzine wil nog niet scheuren in de benzine leiding dus (vervangen )
lelijk interieur
banden bijna glad
wat vinden jullie hier van ?
m.v.g. martijn
volvo gekeken en wat advies van mijn volvo vrienden is gemaakt door V700 register
hallo volvogenieters
ik ben laatst bij een volvo wezen kijken een volvo 740 bouwjaar 1985 op gas
en die man vroeg 1350 euro
maar er zijn nog wel wat dingen wat er aan moet gebeuren
is hem dat waard voor dat geld ? of voor minder ?
zo als
andere versnelling bak
ander hemel
ander dashboard (beste scheuren )
km teller niet meer te lezen dus ook nieuw
achterbumper vervangen
motorkap sluit niet goed
luchtfilter bak mist
loopt alleen op gas en benzine wil nog niet scheuren in de benzine leiding dus (vervangen )
lelijk interieur
banden bijna glad
wat vinden jullie hier van ?
m.v.g. martijn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2011 21:20 #1334879
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oogkleppen op?
Dit al lezende ben je kennelijk nog niet genezen.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2011 21:23 #1334880
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic 1985
Zo te lezen wil je een mooie auto en een oldtimer. Die je op het oog hebt oogt goedkoop maar daarin zul je zo te lezen het nodige moeten investeren. Onderdelen die soms makkelijk en soms nagenoeg niet te krijgen zijn. Dat kost ook (veel) geld. Je kunt er ook een kopen die 3 a 4 keer zo duur is en waarin je niet in meer hoeft te investeren, maar wel eentje die je moet bijhouden. Het is dus wat jij wil.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2011 21:27 #1334881
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien geïnteresseerd in een 740 2.0 station?
Overigens:
Kennissen, 50ers, van ons willen afstand doen van hun 740 2.0 station uit '92. Een blauwe. Sinds '95 in hun bezit. Kilometerstand nu 224.000 km. Altijd keurig onderhouden. Per jaar reed men zo'n 5000 km.
Gelet op de prijs; is dit niet iets voor je?
Stuur maar een mailtje als je geïnteresseerd bent.
Kennissen, 50ers, van ons willen afstand doen van hun 740 2.0 station uit '92. Een blauwe. Sinds '95 in hun bezit. Kilometerstand nu 224.000 km. Altijd keurig onderhouden. Per jaar reed men zo'n 5000 km.
Gelet op de prijs; is dit niet iets voor je?
Stuur maar een mailtje als je geïnteresseerd bent.
- Ziko de Kubber
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
28-10-2011 21:37 #1334882
door Ziko de Kubber
Met vriendelijke groet, Ziko
Beantwoord door Ziko de Kubber in topic uitleg
Dit vraagt om een nadere uitleg?JohnPlayerSpecial schreef : Dit al lezende ben je kennelijk nog niet genezen.
Met vriendelijke groet, Ziko
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2011 21:39 #1334883
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Prijzen
De prijzen van -'86 auto's blijven lastig. Voor deze vraagprijs kun je ook een nette, goedlopende 740 van '87 kopen. Ook hier zullen de bekende kwaaltjes spelen (hangende hemel, storinkjes in dashboard) maar de kans is reeel eentje voor die prijs te vinden waarbij deze punten al zijn verholpen.
Voor betere -'86-ers vraagt men 3-4000. Veel geld meer, maar minder verrassingen dat de restauratie duurder uitvalt. Uit je omschrijving lijkt de auto niet met zorg onderhouden te zijn. Is er ook sprake van roest (bodem vóór voorstoelen en achterbank, wielkastranden, kokerbalken, reservewielbak etc) ? Ik zou dat goed nakijken, met lassen erbij wordt het nog duurder.Dus, is belastingvrij rijden je een flinke premie (zeg maar 2-3x een jaar wegenbelasting betalen door hoge vraagprijzen) waard ? Misschien is dan doorzoeken naar een betere (die wat duurder is) een betere optie. Of je moet m eerst niet willen gebruiken en rustig opknappen.
Voor betere -'86-ers vraagt men 3-4000. Veel geld meer, maar minder verrassingen dat de restauratie duurder uitvalt. Uit je omschrijving lijkt de auto niet met zorg onderhouden te zijn. Is er ook sprake van roest (bodem vóór voorstoelen en achterbank, wielkastranden, kokerbalken, reservewielbak etc) ? Ik zou dat goed nakijken, met lassen erbij wordt het nog duurder.Dus, is belastingvrij rijden je een flinke premie (zeg maar 2-3x een jaar wegenbelasting betalen door hoge vraagprijzen) waard ? Misschien is dan doorzoeken naar een betere (die wat duurder is) een betere optie. Of je moet m eerst niet willen gebruiken en rustig opknappen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2011 21:49 #1334887
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verklaring
Ik sluit me graag aan bij de reactie's van federervolvo en henk940LPT.
Ben benieuwd naar je hoofdwensen; waarover moet je toekomstige baksteen beslist beschikken?
Ben benieuwd naar je hoofdwensen; waarover moet je toekomstige baksteen beslist beschikken?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2011 22:05 #1334894
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog een
Nog een aanvulling: Grote kans dat de luchtfilterbak ontbreekt omdat die stuk is gegaan door backfires. Duidt ook op niet fantastisch onderhoudt.
Als het een K-jet blok is (enigste niet-carburateur blok in modeljaar '85/86 dacht ik, B230E, 131 pk) dan zijn die backfires iets zorgelijker. K-jet gebruikt een mechanische luchtweger (met een verend opgehangen schijf) die vrij gevoelig is. Bij backfires raakt die gemakkelijker ontregeld, of erger, beschadigd. Dat hij dus niet op benzine rijdt kan meer redenen hebben. K-jet onderdelen zijn volgens mij niet heel dik meer gezaaid. De schijf in de luchtweger kost iets van 4 tientjes dacht, maar ik weet niet of je daarmee een door backfires bechadigde luchtweger kunt repareren.Bovenstaande hoeft niet het geval te zijn, ik heb de auto nooit gezien en het is niet mijn bedoeling om de auto in negatief daglicht te plaatsen. Ik geef het aan zodat je bij de verkoper kritische vragen kunt stellen.
Als het een K-jet blok is (enigste niet-carburateur blok in modeljaar '85/86 dacht ik, B230E, 131 pk) dan zijn die backfires iets zorgelijker. K-jet gebruikt een mechanische luchtweger (met een verend opgehangen schijf) die vrij gevoelig is. Bij backfires raakt die gemakkelijker ontregeld, of erger, beschadigd. Dat hij dus niet op benzine rijdt kan meer redenen hebben. K-jet onderdelen zijn volgens mij niet heel dik meer gezaaid. De schijf in de luchtweger kost iets van 4 tientjes dacht, maar ik weet niet of je daarmee een door backfires bechadigde luchtweger kunt repareren.Bovenstaande hoeft niet het geval te zijn, ik heb de auto nooit gezien en het is niet mijn bedoeling om de auto in negatief daglicht te plaatsen. Ik geef het aan zodat je bij de verkoper kritische vragen kunt stellen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2011 22:44 #1334904
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic handyman
Alleen als je zelf HEEL handig bent dus. Of bereid om er veel geld in te steken
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2011 22:52 #1334909
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kan je zelf sleutelen ?
Er zit al een gasinstalatie in
Als hij niet verrot (door)geroest is en een goede motor heeft kan je het wel proberen.
Even testrijden. Aan een uitgeleefd, afgedraaid wrak heb je niets. Hij moet zich wel gedragen als een auto.
Neem iemand mee die er kijk op heeft.
Succes, Rolf
Als hij niet verrot (door)geroest is en een goede motor heeft kan je het wel proberen.
Even testrijden. Aan een uitgeleefd, afgedraaid wrak heb je niets. Hij moet zich wel gedragen als een auto.
Neem iemand mee die er kijk op heeft.
Succes, Rolf
Moderators: Jerry Stam