Saab is gered

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2011 13:26 #1089675 door V700 register
Saab is gered is gemaakt door V700 register
Saab is gered. Twee Chinese bedrijven nemen voor 100 miljoen Saab en de schulden over. Benieuwd of en wanneer er eindelijk weer Saabs van de band rollen, want het ligt al een halfjaar stil. Of Spijker en Victor Muller er dan nog iets mee te maken hebben, is me niet duidelijk.
Wel blij dat dit mooie merk blijft bestaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2011 13:41 #1334810 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch weer die Chinezen. Blij
Toch weer die Chinezen. Blij dat Saab gered is!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2011 13:55 #1334816 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Van alles wat viktor Muller
Van alles wat viktor Muller aanraakt, of het nou een F1 team is, Spijker of Saab, alleen hijzelf wordt daar beter van maar de bedrijven gaan kapot. ik vind het nogal stom van Saab dat ze destijds met hem in zee zijn gegaan. Maar goed, het LIJKT nu toch goed te komen (wel eerst zien dan geloven).
Het zou ook wel jammer zijn als die rijke historie verloren zou gaan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2011 14:00 #1334818 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ben ik het toch niet
Ben ik het toch niet helemaal mee eens Jan. Het F1 team bestaat nog (heet nu Force India) Spyker bestaat nog en Saab bestaat nog. Je zou ook kunnen zeggen dat hij de bedrijven tijd geeft? Om te weten of hij het echt verkeerd doet zou je de boeken moeten kunnen inzien.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2011 14:33 #1334821 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gewoon je JBF verstand gebruiken toch?

EndlessQuest schreef : Ben ik het toch niet helemaal mee eens Jan. Het F1 team bestaat nog (heet nu Force India) Spyker bestaat nog en Saab bestaat nog. Je zou ook kunnen zeggen dat hij de bedrijven tijd geeft? Om te weten of hij het echt verkeerd doet zou je de boeken moeten kunnen inzien.

Boeken inzien??
Force India rijdt niet dankzij maar ondanks Muller
Spyker heeft dit jaar al 1 auto geleverd
Saab produceert al een half jaar niet meer
Dus geen boeken maar JBF-verstand

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2011 15:11 #1334830 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik vind het nogal wat om dat
Ik vind het nogal wat om dat allemaal op Muller te schuiven. Jij weet niet hoe de financiele situatie was bij Midland toen Michiel Mol en Victor Muller er in stapte. Je weet ook niet hoe de financiele situatie was bij Saab toen Muller er in stapte. Net zo goed als ik dat niet weet. Dat Spyker maar 1 auto geleverd heeft geloof ik meteen, maar is dat dan ook zijn schuld?
Heeft niks met JBF-verstand te maken als je het mij vraagt, maar alles met lekker ongenuanceerde uitspraken doen die je niet kunt onderbouwen. Maar dat is mijn mening.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2011 15:34 #1334834 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schoorsteenmantel
Wat de beweegreden van VM ook was om Saab over te nemen, een ding is duidelijk: een eigen automerk hebben is leuker dan een jacht of een huis op Bonaire.
Een eigen automerk staat wel aardig op de schoorsteenmantel.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2011 18:47 #1334853 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Chinezen
"Chinezen nemen Saab over van Victor Muller" Vlgs het radio nieuws vandaag.
Je kan zeggen wat je wil, zonder VM, onder de GM vlag was het licht al uit geweest.........

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2011 19:18 #1334860 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic -
Wat moeten we hier nu van denken?Als ik eerlijk moet zijn vind ik het een beetje jammer. Voor mij is / was SAAB namelijk al failliet. Ja het is een mooi merk met een mooie geschiedenis. Maar onder Opel is SAAB er niet beter op geworden. In mijn ogen geen echte SAAB meer, maar rommel. En ja, ik heb er in gezeten en ook mee gereden. Het kraakt als de ziekte en de kwaliteit is niet wat ik van een SAAB verwacht. Een en al keihard plastic. En nu onder VM is er natuurlijk ook niet veel positiefs met SAAB gebeurd, eigenlijk niks, behalve dat het geld op is. Het klinkt misschien hard, maar wat mij betreft hadden ze beter failliet kunnen gaan, want het 'echte' SAAB is al jaren failliet.......<!-- / message --><!-- sig -->

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2011 19:21 #1334861 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eens
Ik ken een 9 3 diesel : een opel met slechte electronica en een dieselgeluid als een tractor.
Maar misschien dat de chinezen zo slim zijn om de saabmensen weer auto's te laten ontwerpen

Moderators: Jerry Stam