help ik wil tanken

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2011 15:10 #1088896 door Ries van Lomwel
help ik wil tanken is gemaakt door Ries van Lomwel
Vandaag een rare ochtend beleefd met de V70 naar kantoor. Op zijn Hollands uitgekiend dat ik tot het volgende tankstation wel ging halen en was dus nodig aan een volle tank toe. Wil dat  &*(*&^ klepje niet open. Werkt in combinatie met de deurvergrendeling, dus een paar keer open en dicht maar nee zei het klepje ik ga niet open. Lekker weertje erbij natuurlijk en ik zocht naar een mechanische wijze om het klepje te ontgrendelen maar niet gevonden Uiteindelijk de bekleding aan de zijkant weggehaald (tjeetje wat een hoop clips vlogen er om mijn oren meer dan in de hele 945) en op het motortje een schuifje/pennetje ingedrukt zodat ie open ging. Getankt en een half uurtje later op kantoor.
In de avond het motortje eens eruit gehaald en gechecked of ie reageerde op spanning. Hij deed het gewoon althans het unlocken dan wel te verstaan verdorie hij moet ook locken toch? Zooi maar weer ingebouwd omdat ik ff niet wist wat te doen. Wel even het scharniertje vervangen ( 8 euro bij de dealert) want het klepje hing scheef omdat een van de nokjes was afgebroken. Met de hond uit laten toch nog even aan het klepje gezeten en warempel hij was dicht?? Wist ik veel dat er een vertraging van 10 minuten op zat, dat ik later zag op het Volvo forum.
Hebben onze bakstenen ook zo'n tankvriendelijke lockup van het tankklepje? Die groene van mij in ieder geval niet maar is wel met een sleutel af te sluiten.
PS* Heren moderators: als ik in overtreding ben met een verhaal over de V70 dan hoor ik het wel?  

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2011 15:14 #1329334 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kletshoek
Kletshoek is bedoeld voor alles wat niet Volvo 700-serie gerelateerd is, dus je zit goed.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2011 15:26 #1329337 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Slot
De 780 heeft een tankdopklepontgrendelingshandle (pfff) in de bestuurdersdeurstijl zitten. Volgens mij alle andere bakstenen gewoon een dop met (of zonder) sleutel.

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2011 16:11 #1329338 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Gelukkig
Zitten dat soort moderne fratsen niet op een baksteen. Kan alleen maar stuk (zoals je ziet...)
Gr. Chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2011 17:29 #1329346 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zoals iemand wijs sprak:
wat er niet op zit kan ook niet kapot.
Klopt, maar er zitten best nog veel dingen op en aan een 940, van motorkap tot ECC en ECU. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2011 17:48 #1329350 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Met mijn 144 kon ik laatst
Met mijn 144 kon ik laatst ook geen LPG tanken, het dashboardkastje wilde niet meer open en daar lag de gasnippel in. na een hoop geprutst knalde het knopje stuk. kastje is open en ik heb weer een reden om naar de VKV-beurs te gaan
Maar ik heb dus aan den lijve ondervonden hoe vervelend zoiets schijnbaar onbenulligs  kan zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2011 17:51 #1329351 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic V70
dat tankklepje zit vergrendeld als de auto wordt afgesloten, maar er zit een vertraging op om te kunnen tanken nadat je de auto al hebt afgesloten met de afstandsbediening. Electronica dus...en waarschijnlijk van de firma Magneti-Marelli, want die zijn zo goedkoop *#$&^%*
Al die flauwekul op de V70 heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat wij de 2002 V70 2,4 20-klepper een schop hebben gegeven en weer 940 rijden voor woon-werkverkeer en vakantie.
(Doet jouw dimmende binnenspiegel het nog wel? En de boordcomputer: geeft die nog vreemde meldingen? En de deursloten, praten die nog wel met de computer? Sorry, maar ik wordt nog steeds boos als ik aan die auto terugdenk en aan de kosten die die onzin-rommel elke keer weer moest kosten!).
Laten we het erop hopuden dat ik een slechte had, maar als je probeert een stekkertje van de koplampfitting af te trekken en je houd subiet vier stukjes gebroken plastic en twee stekkertjes in je handen dan gaat bij mij het licht uit....Rommel.

Excuus, maar als er een V70 wordt besproken op dit forum schiet ik in een......

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2011 23:00 #1329401 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic C70 op de weg terug....
Ja, dat moderne spul allemaal ellende, heb een C70 T50 alles erop, laatst wilde de motorkap niet open. heeft de 3e monteur eindelijkopen gekregen, olei kanaal van de turbo los, hele plas olie op mijn oprit.
Heb ik notabene een gave S90 voor ingeruild...
Bijgaande foto, afgelopen dagen wat vrije tijd, de voortrein van m'n 144GT gereviseerd, kwam niet door de APK op de onderste fusee (was terecht, was een vinger in de boter).
Gewoon recht to recht aan techniek, weer goed voor de komende 30 jaar...

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2011 00:24 #1329410 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic op slot

RVL schreef : Hebben onze bakstenen ook zo'n tankvriendelijke lockup van het tankklepje? Die groene van mij in ieder geval niet maar is wel met een sleutel af te sluiten.

Bij mijn superdeluxe 960 kan ik nog niet eens mijn tankdop op slot draaien...

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2011 08:29 #1329417 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Seen it, been there
Tom,
Alle dingen die je noemt zijn inderdaad de revue gepasseerd ! Wat een bagger he? Maar ja dat ding rijd wel als een droom hoor. Ik ben echter voornemens de V70 in te ruilen voor een mooie 945 of 965 automaat. Vorig jaar getracht te slijten maar dat brengt dus echt niets meer op.
Groet

Moderators: Jerry Stam