740 GLT=GLE + kleur vraagjes

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2011 20:47 #1088521 door V700 register
740 GLT=GLE + kleur vraagjes is gemaakt door V700 register
Kan iemand mij uitleggen waar GLT voor staat ?Dat staat namelijk op mijn 740 sedan uit Maart 1985.Maar als handelsnaam staat hij als 740 GLE.Zover ik kan zien lijkt me dit vanaf de fabriek ( Gent in België ) te zijn gemonteerd.Het lijkt me niet dat de 2 vorige eigenaren ( 60+'ers ) dit hebben gedaan.Wat gegevens van de wagen :( Ex Engeland ).. dus rechtsgestuurd.Licht groen Metallic lak ( kleurcode 178 ( bedankt Freddie )B230E motor AutomaatGroen stof interieurOpen dakje ( handslinger )Elec/verw. Spiegels.Elec. ramen voorzijde.Hebben 1 van deze kenmerken misschien iets hiermee te maken ?
Nu heb ik de kleur nagezocht, en deze werd op de 700 serie alleen op de 760 geleverd.Heeft dit te maken dat deze wagen uit Engeland komt ??Dit vraag ik me nu toch wel af,Mocht iemand hier een verklaring voor hebben hoor ik het graag.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2011 00:02 #1326553 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nou
GLT= Grand Luxe Touring,
GLE= Grand Luxe Exclusive.
GLT's hebben half leren bekleding meen ik en alleen elec ramen voor en nog wat andere optie's geloof dat die in het klokken huis zouden zitten.
GLE's zitten meestal vol met luxe bekleding en toevoegingen alles electrice luxe airco enzo.
En GL is alom bekend, dat was het instap model weinig tot geen luxe alleen het zelfde model zeg maar.

Tom.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-08-2011 00:22 #1326559 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Not always!
GLT is inderdaad Grand Luxe Touring (en niet Turbo zoals velen denken)
GLE is niet Altijd luxer dan GLT.
Mijn GLT heeft standaard: Electrische ramen RONDOM, electrtische verstelbare en verwarmbare buitenspiegels, cruise control, dakraam (inderdaad handdraai bij de oudere GLT's) en andere leuke fratsen.
Halfleder of volleder.M46 of Automaat.
(Ik heb halfleder en M46)
Volvo is nou ook weer niet heel "nauwkeurig" bezig geweest, sinds sommige GLE's en GLT's handdraai rondom hebben.....
GLT's zijn vaak ook 16V's (B234F) en Turbo motoren. (voor het "Toeren"!)

Als ik zo kijk naar het GLT logo op je achterklep, lijkt deze veels te hoog te zitten en te ver naar links.
Mogelijk dat de achterkant ooit is overgespoten en ze er GLT op hebben gedrukt.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2011 00:37 #1326562 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klopt
Gerben, Maar we weten allebij waar die GLT van jou vandaan komt, hij een hoop aan auto's verandert en opgeleukt zodat het beter verkoopt en de prijs opvoert.
Maar de meeste GLT's zijn ietsje minder luxe dan de GLE.
De GLE's die minder luxe zijn komen vaak uit landen die belasting technische niet kloppen zodat ze minder belast werden, zoals landen als Finland, Denemarken, Portugal heeft er ook een handje van en ik meen Italie ook.

Des al niet te min heeft Volvo er soms wel een zooitje van gemaakt hahahaha.

Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2011 01:55 #1326565 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmm, een zooitje inderdaad.
Hmm, een zooitje inderdaad. Ik heb ECC, een LSD, ZF automaat en nog wat andere meuk op m'n GL.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2011 13:55 #1326579 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic volgens mij...
Staat GLT voor "sportief luxe"
en
GLE voor "overdadig luxe"

Welke meer en minder heeft is geen pijl op te trekken, beiden kunnen helemaal volgestopt zijn maar ook een paar comfortabele extra's missen..
As for my GLT (GLE Overdrive volgens kenteken), alles elektrisch behalve stoelen (alleen op 760?), geen cruisecontrol en airco ipv ECC.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2011 18:12 #1326601 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ook gewoon '740'
Wij hebben ooit een Volvo 740. gehad, Dit was echt basic, de eerste 740 die ik had gezien zonder stoelverwarming....(uit 1984)
En zijn GLT's niet in de uitvoering van de Turbo (TIC) maar met 'gewone' motor ??
Vrgr Björn

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2011 19:05 #1326606 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Daarbij
Daarbij verschillen de opties per uitvoering soms ook nog over de verschillende landen, en zijn sommige uitvoeringen wel in het ene maar niet in het andere land geleverd. Of verschillen de bouwjaren waarin uitvoeringen leverbaar waren. Bij een import auto kan het zijn dat de verkeerde uitvoering is gekozen bij afgifte van het NL kenteken. Per ongeluk, of omdat de betreffende auto/uitvoering net in NL geen typegoedkeuring had voor het betreffende jaar en men daarom een iets andere uitvoering gekozen heeft.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2011 21:55 #1326639 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat zou inderdaad een hele
Dat zou inderdaad een hele goeie kunnen zijn.Bedankt.Maar over het algemeen is dus van alles mogelijk geweest bij de krengen.Je wilt een GLE, maar de mistlampen, de schuifdak, het chroompakket, hmmm airco om maar even wat op te noemen konden er op of eraf, ( klant is koning ? )En weet iemand iets meer over de kleur ?
Daar ik alleen auto's vindt van het type 760 met deze lak.

• Ziko de Kubber
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
15-08-2011 22:06 #1326642 door Ziko de Kubber
Beantwoord door Ziko de Kubber in topic Zoek op de autoweek site de
Zoek op de autoweek site de oude folders maar is op, er is bijna niks standaard op de GLE bovenop de GL. Slechts enkele kleine zaken als LM velgen en metallic lak zijn standaard. Rest is allemaal optie. Vroeger had je geen pakketten net als nu, je kon gewoon alles aankruisen wat je wilde. Daarom zijn er ook zulke vreemde combinaties geleverd.

Met vriendelijke groet, Ziko

Moderators: Jerry Stam