!! OFF TOPIC.........!! dierenarts in Friesland

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2011 18:50 #1088140 door V700 register
!! OFF TOPIC.........!! dierenarts in Friesland is gemaakt door V700 register
Binnenkort gaan wij voor een korte vakantie naar Friesland in de omgeving van Lemmer, en wij hebben nu het 'probleem ' dat één van de honden ziek geworden is. Zal niet teveel uitweiden, maar wat leek op de kuch van kennelhoest bleek na het maken van een foto toch wat anders. Wat dan is niet precies duidelijk , maar er zit bij de longetjes in ieder geval eea niet goed. Murphy ( zo heet ze ) kucht nu redelijk veel vooral 's-nachts en beweegt zich soms voort als een zwabberende dame. De dierenarts kan niet echt zeggen wat de prognose is, maar wel dat als ze het echt benauwd gaat krijgen het ook een keer afgelopen kan zijn..... Ze krijgt medicijnen , maar die moeten nog aanslaan. Normaal gesproken zouden wij de honden naar pension brengen, maar daar is - op dit moment - , nog geen sprake van, en we kijken nog of ze mee mogen naar het vakantieadres. ( dat lijkt wel te lukken )
Nou is mijn vraag aan diegene van jullie die in Friesland wonen , omgeving van Lemmer , of jullie mij bepaalde dierenartsen kunnen aanraden of misschien juist afraden. Want als puntje bij paaltje komt weet ik liever vantevoren waar ik naar toe moet, dan dat ik er met een zieke hond op de behandeltafel achterkom dat we verkeerd zitten....... En hopelijk is het niet nodig , maar ik ben hierin toch liever een beetje voorbereid......
Hoor het graag van jullie, en reacties mogen natuurlijk ook via PB .

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2011 19:45 #1323964 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hier
Hier te zien heb je nog niet veel reacties gekregen (of het moet via PB zijn) dus post mijn misschien niet helemaal relevante bericht toch maar. Voor onze cavia's gaan we naar een dierenarts in Heerenveen (<a href=" www.dierenartsenheerenveen.nl/ " target="_blank">linkje). Heerenveen is natuurlijk geen Lemmer, maar het is 30kms / 20 minuutjes over de snelweg vanaf Lemmer. Het is een praktijk van een aantal dierenartsen, ze zijn meer dierenarts dan veearts. Dus ze richten zich wat meer op "het kleinere spul". Voor zover ik het kan beoordelen is de praktijk netjes en modern, met bijv. heftafels voor de dieren. Operaties kunnen ze ook doen (zelfs aan cavia's). Ze houden van dieren en doen echt hun best om zo goed mogelijk te helpen, heb ik bij meerdere artsen van de praktijk gemerkt. Zoals gezegd heb ik geen ervaring met hen mbt honden, maar als ik eentje had zou ik m er zo heen brengen.Dichter bij Lemmer ken ik geen goede (of slechte) dierenarts helaas.Ik hoop dat je toch een fijne vakantie zult hebben, en dat jullie hond er snel weer bovenop is. Vervelend om met een ziek dier te moeten beslissen of je nu wel/niet op vakantie gaat en wat je kunt qua voorzorgsmaatregelen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2011 19:58 #1323967 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Emmeloord
Emmeloord ligt ook niet ver van Lemmer (wellicht nog dichterbij dan Heerenveen). Tom (TGTF) woont in Emmeloord en heeft een kat/paar katten dacht ik. Ik denk dat hij ook wel een adresje weet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2011 20:03 #1323968 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dank voor de link !
Nee nog geen PB, maar ik ben wel blij met jouw reactie Henk. Met je huisdieren wil je toch wel een goed gevoel hebben bij degeen die ze behandeld, en dat jij daar goede ervaringen bij hebt en dus aan kunt bevelen is mooi voor mij ! De afstand is inderdaad nog wel te doen , dus ik zal deze zeker in het adressenlistje zetten !!!
En tsja , voor wat betreft de vakantie, het is soms de kunst om er wat van te maken. Weer, zieke hondjes, ouder wordende ouders met kwalen........ je maakt je soms wel zorgen, maar we doen gewoon én / én : dwz. én zorgen maken, én een fijne vakantie hebben, en zoniet dan toch....... is tenminste wel de bedoeling.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2011 21:00 #1323975 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Steenwijk
He hoi,
Weet iets verder weg, maar in Steenwijk wil het ook altijd wel met onze 7 katten en 2 honden.

Ik zal es rond vragen mbt Lemmer, mijn vrouw is vrij aktief op het maine coon forum, en mogelijk dat via dat forum wat te vinden is.
Mbt vakantie en zorg voor ouders e.d. zo groot is Nederland nu ook weer niet. Met een uurtje of 2 ben je er ook weer.
Zeker met een vlotte Volvo :)

vr gr Arjan Andriessen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2011 00:21 #1323998 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dit
Is de dierenartsen praktijk van Emmeloord en Lemmer!! de hele fam gaat er al jaren heen en prijzen vallen reuze mee.
Dit is nog een praktijk die aan je portomonee denk en de goeie zin, als het niet noodzakelijk is schrijven ze het ook niet voor.

<a href=" www.dierenartsenpraktijklemsterland.nl/ ">KLIK!!!!!

Tom.(hoop toch dat het beesie er snel boven op komt)

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2011 00:38 #1324000 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Vreemde familie
Hallo Tom

TGTF schreef : ... de hele fam gaat er al jaren heen en prijzen vallen reuze mee.

Kunnen jullie niet beter naar een huisarts gaan?  Een dierenartsenpraktijk is voor dieren, niet voor mensen. 
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2011 08:02 #1324005 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic haha
hahaha ja we zijn een hele rare familie hahaha.
om rare verhalen te voorkomen de hele Fam. gaat er heen met hun
dieren.

@mathy ik had deze reactie kunnen verwachten van jou hahaha

Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2011 18:25 #1324035 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dierenkliniek Emmeloord aan te raden
Zakelijk veel contacten met Dierenkliniek Emmeloord. Weliswaar op het gebied van paarden. Maar kleine huisdieren is er ook erg goed, en ze hebben de meest moderne apparatuur.
Espelerlaan 778302 DC  Emmeloord
0527613500
Veel succes.
Wij hebben net twee weken geleden afscheid moeten nemen van onze Boris. Weten hoe zwaar het is met een zieke hond, als de oorzaak niet bekend is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2011 19:06 #1324040 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bedankt,
Bedankt voor jullie reacties. ( ook natuurlijk degene die via PB heeft gereageerd !)Is fijn om een aantal adressen te hebben waar we in geval van nood met een gerust hart naar toe kunnen. Op dit moment gaat het iets beter met Murphy, ze krijgt medicijnen waar ze wat meer lucht van krijgt, maar het blijft nu waarschijnlijk wel een hond 'van de dag'. Al met al gaan we nu wel iets geruster weg.
@ René : is erg om afscheid te moeten nemen van een hond, ik weet het nog van vroeger van onze hond thuis, die is 17 jaar geworden, dat was wel triest om afscheid te nemen. Nu zijn onze honden 13 en 11 jaar , en het zit er natuurlijk een keer aan te komen dat ze er niet meer zullen zijn..... Op het moment dat eentje zo sukkelt merk je pas weer echt welke plek ze in een familie innemen.

Moderators: Jerry Stam