Klepstelplaatjes B18 blok (Volvo 460) zelfde als voor de B2x0? Hoeveel mm?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Namelijk 33mm diameter?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die voor de B18 zijn zeker 31 mm?Jelmar86 schreef : Nee.
(spruit ontvangen trouwens, dank u)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Of iemand nog input?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik weet 100% zeker dat het niet dezelfde zijn, maar kan me niet de maat meer herinneren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Op zich geen probleem om eerst even te meten, dicht te maken en daarna open te maken om de plaatjes te wisselen, maar inlaat en dergelijke moeten er dan waarschijnlijk elke keer uit en ingebouwd worden?
Zoek desnoods even op het 480 forum / register. Daar zijn voldoende mensen met een assortimentje.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Ik heb er wel een gereedschapje voor!Plaatjes is natuurlijk helemaal geen probleem. De nokkenasdemonteren vind ik toch te veel werk. Eerst maar eens de speling opmeten.<a href="/node/32705"></a>Baseman schreef : Moet ik dan echt het deksel lichten en opmeten?
Of iemand nog input?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat heb ik ook, dus daar ben ik niet naar op zoek, ik wil weten wat de diameter van het plaatje is.En om die eruit te krijgen, hoeft de nokkenas toch niet gelicht te worden?wp001 schreef : Ik heb er wel een gereedschapje voor!
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Dat de plaatjes een diameter van 31 mm hebben moet genoegzaam bekend zijn.
Eerst de klepspeling maar eens controleren. Misschien staat alles nog goed, dan hoeft er helemaal geen plaatje verwisseld te worden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik denk lezen, want dit was de vraag ook niet, juist, ter voorbereiding weten wat voor maat ze hebben, dat was de vraag.wp001 schreef : Als je het gereedschapje hebt om de plaatjes er uit te krijgen wat is het probleem dan nog?
Nee, want dat was dus net de vraag.Plaatjes van de B230 zijn toch 33mm?Voor de 1.7, 1.9 en de B230 reeks, zijn alle plaatjes gelijk, maar ik heb een B18U, een 1800 dus, op 6 cc na dan.De vraag was, hoe groot die zijn, want die staan nergens vermeld.wp001 schreef : Dat de plaatjes een diameter van 31 mm hebben moet genoegzaam bekend zijn.
Ik bereid dingen graag voor, tot op zekere hoogte.Dus als die deksel eraf moet, heb ik nog 9 plaatjes liggen, waar ik, als de maat juist is, mee vooruit zou kunnen.Aangezien het een benzineblok is, maak ik me ook niet zoveel zorgen.Maar als het nodig is, had ik het er liever maar 1 keer af, dan twee keer.wp001 schreef : Eerst de klepspeling maar eens controleren. Misschien staat alles nog goed, dan hoeft er helemaal geen plaatje verwisseld te worden.
Maar kan ik er dan dus gevoegelijk vanuit gaan, dat de plaatje in mijn 1794cc 18U blokje, die van Renault, met denk ik een Heron-kop, 31mm zijn?Dan zijn ze dus inderdaad afwijkend van maat, namelijk.