Sinds kort eigenaar van een Volvo 940 D24Tic-EGR, Estate automaat-ZF4HP22, bj. 1996
- van Kuijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-03-2011 15:20 #1085789
door van Kuijk
Sinds kort eigenaar van een Volvo 940 D24Tic-EGR, Estate automaat-ZF4HP22, bj. 1996 is gemaakt door van Kuijk
Met excuses voor deze 2e plaatsing, eerdere plaatsing per ongeluk gewist.
Ik ben sinds kort eigenaar van een Volvo 940 D24Tic estate automaat, bj. 1996. Km.stand 172.276. (per 6-3-2011, Km.stand 175.427)Auto is in 1996 nieuw gekocht in Spanje door mijn daar woonachtig schoonvader. Onderhoudsbeurten zijn (bijna) allemaal uitgevoerd door een Volvo dealer in Nederland. Volledige onderhoudshistorie is aanwezig.Werkelijk een schitterende auto voorzien van vele opties en, ook volgens de Volvo dealer, in een meer dan uitstekende technische staat.Kleur is 425-42 (champagne metalic), binnenbekleding heeft nummer 6610.Lichte lak, maar zeer eenvoudig te herstellen gebruiksschade.19-02-2011 Auto van Spanje naar Nederland gereden. (ca. 2.200 km)10-03-2011 Gecontroleerd voor invoer bij RDW en douane, nu in afwachting van afgifte kenteken.16-03-2011 NL kentekenbewijs ontvangen.18-03-2011 Auto heeft beurtje gehad (airco afgeperst/afgevuld + alle filters en oliën vervangen), nieuwe nivomats gemonteerd en APK gekeurd.Onderstaand foto's zoals de auto uit Spanje is gekomen. De auto is hier (nog) niet gewassen en gepoetst en glimt je nu al tegemoet.Controlebeurt en montage nieuwe nivomats is ook nog niet uitgevoerd.
Nu met nieuwe nivomats (foto 20-03-2011)
Ik ben sinds kort eigenaar van een Volvo 940 D24Tic estate automaat, bj. 1996. Km.stand 172.276. (per 6-3-2011, Km.stand 175.427)Auto is in 1996 nieuw gekocht in Spanje door mijn daar woonachtig schoonvader. Onderhoudsbeurten zijn (bijna) allemaal uitgevoerd door een Volvo dealer in Nederland. Volledige onderhoudshistorie is aanwezig.Werkelijk een schitterende auto voorzien van vele opties en, ook volgens de Volvo dealer, in een meer dan uitstekende technische staat.Kleur is 425-42 (champagne metalic), binnenbekleding heeft nummer 6610.Lichte lak, maar zeer eenvoudig te herstellen gebruiksschade.19-02-2011 Auto van Spanje naar Nederland gereden. (ca. 2.200 km)10-03-2011 Gecontroleerd voor invoer bij RDW en douane, nu in afwachting van afgifte kenteken.16-03-2011 NL kentekenbewijs ontvangen.18-03-2011 Auto heeft beurtje gehad (airco afgeperst/afgevuld + alle filters en oliën vervangen), nieuwe nivomats gemonteerd en APK gekeurd.Onderstaand foto's zoals de auto uit Spanje is gekomen. De auto is hier (nog) niet gewassen en gepoetst en glimt je nu al tegemoet.Controlebeurt en montage nieuwe nivomats is ook nog niet uitgevoerd.
Nu met nieuwe nivomats (foto 20-03-2011)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-03-2011 22:12 #1308413
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nice
Had je vorige topic ook al gelezen maar nog geen foto's gezien.
Zo op de foto's ziet hij er goed uit alleen lijkt het voor mijn ogen dat hij achter wat lager staat een beetje hangt zeg maar, kan ook gezichts bedrog zijn hoor maar daar kunnen de 9serie mensen je wel meer over vertellen.
Tom.
Zo op de foto's ziet hij er goed uit alleen lijkt het voor mijn ogen dat hij achter wat lager staat een beetje hangt zeg maar, kan ook gezichts bedrog zijn hoor maar daar kunnen de 9serie mensen je wel meer over vertellen.
Tom.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2011 08:31 #1308476
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic mooie uitzonderlijke auto
Zo tref je ze niet veel meer.
Bovendien heeft de auto in de provincie Alicante weinig te lijden gehad.
Bijna nooit een echt koude start meegemaakt. Het is er zelden kouder dan 10 graden.
Dat wordt wat anders in het noorden van het land.
Je zult zeer waarschijnlijk het waselement van de koudestartinrichting moeten vervangen die zal wel uitgewerkt zijn. Staat beschreven op deze site.
Dat de auto een beetje hangt kan te maken hebben met de belading.
Een lege auto behoort hoger te staan. Zit er niks in en hangt de auto inderdaad, dan zijn de achterveren uitgewerkt. Deze kun je makkelijk vervangen. Let wel goed op welke veren je er in zet in verband met het gebruik en comfort. Ook hierover is veel geschreven op deze site.
Bovendien heeft de auto in de provincie Alicante weinig te lijden gehad.
Bijna nooit een echt koude start meegemaakt. Het is er zelden kouder dan 10 graden.
Dat wordt wat anders in het noorden van het land.
Je zult zeer waarschijnlijk het waselement van de koudestartinrichting moeten vervangen die zal wel uitgewerkt zijn. Staat beschreven op deze site.
Dat de auto een beetje hangt kan te maken hebben met de belading.
Een lege auto behoort hoger te staan. Zit er niks in en hangt de auto inderdaad, dan zijn de achterveren uitgewerkt. Deze kun je makkelijk vervangen. Let wel goed op welke veren je er in zet in verband met het gebruik en comfort. Ook hierover is veel geschreven op deze site.
- John Blummel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2011 09:25 #1308480
door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic kleur
Mooie kleur! nr 400? Beige-metallic, zeldzaam aan het worden, zeker op estate-uitvoering.
Wees er (net zo) zuinig op!
Wees er (net zo) zuinig op!
- van Kuijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2011 10:27 #1308488
door van Kuijk
Beantwoord door van Kuijk in topic Hallo Adrian,De auto hangt
Hallo Adrian,
De auto hangt achter inderdaad, er zitten wel nieuwe Monroes E1015 onder (ca. 6.000 km geleden gemonteerd in Spanje), volgens mij is dit niet de beste keus.. Er worden zeer waarschijnlijk nivomats onder gemonteerd, dan zou de auto weer recht moeten staan. (althans daar ga ik vanuit)<div class="content">Volgens de Volvo dealer zijn er 2 opties vwb de af fabriek montage van de schokdempers.1. standaard oppompbaar 2. nivomats. Oppompbaar lijkt af te vallen omdat we niets hebben kunnen vinden wat in die richting zou kunnen wijzen. Blijft over nivomats en/of nieuwe veren.Vwb de koudestart, tot nu toe geen problemen gehad, heb de auto bewust buiten laten staan en hij start direct.Ik ben (helaas) A-technisch, dus ik moet me laten informeren en sta open voor alle suggesties / adviezen.
Eric
</div>
De auto hangt achter inderdaad, er zitten wel nieuwe Monroes E1015 onder (ca. 6.000 km geleden gemonteerd in Spanje), volgens mij is dit niet de beste keus.. Er worden zeer waarschijnlijk nivomats onder gemonteerd, dan zou de auto weer recht moeten staan. (althans daar ga ik vanuit)<div class="content">Volgens de Volvo dealer zijn er 2 opties vwb de af fabriek montage van de schokdempers.1. standaard oppompbaar 2. nivomats. Oppompbaar lijkt af te vallen omdat we niets hebben kunnen vinden wat in die richting zou kunnen wijzen. Blijft over nivomats en/of nieuwe veren.Vwb de koudestart, tot nu toe geen problemen gehad, heb de auto bewust buiten laten staan en hij start direct.Ik ben (helaas) A-technisch, dus ik moet me laten informeren en sta open voor alle suggesties / adviezen.
Eric
</div>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2011 10:44 #1308490
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stand
Gefeliciteerd, nivomats of niet, met zo'n mooie auto rijd je sowieso op stand. Een late diesel met M90-bak, mooie combi. Ik ben ook erg gecharmeerd van de kleur.
Zover ik weet is de 940 estate altijd geleverd met nivomats. Zie ook <a href="/node/35385" target="_blank">deze infopagina</a>. De oppompbare monroe schokdempers waren een optie onder de 740.
Zover ik weet is de 940 estate altijd geleverd met nivomats. Zie ook <a href="/node/35385" target="_blank">deze infopagina</a>. De oppompbare monroe schokdempers waren een optie onder de 740.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2011 13:39 #1308515
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic veren, etc
Bij deze link staat een heel verhaal:
www.volvo700vereniging.nl/node/34907
Meet met een schuifmaat de dikte op van een veer achter dan kun je daarna beslissen wat de vervanger moet worden.
Misschien hebben er nivomats onder gezeten en hangt de auto daarom een beetje door na vervanging door de monroes.
Ik zou niet voor de alternatieve versterkte veren van 13 mm gaan die zijn wat korter en geven een minder comfortabeler vering.
Voor de koudestartinrichting staat hier een verhaal:
www.volvo700vereniging.nl/node/814
Deze kun je makkelijk zelf controleren of die nog goed werkt.
Nog een tip: controleer of alle gloeibougies nog werken.
Wanneer ook de distributiesnaar nog vers is kun je voorlopig zonder enig ongemak een flink eind verder tuffen met deze auto.
www.volvo700vereniging.nl/node/34907
Meet met een schuifmaat de dikte op van een veer achter dan kun je daarna beslissen wat de vervanger moet worden.
Misschien hebben er nivomats onder gezeten en hangt de auto daarom een beetje door na vervanging door de monroes.
Ik zou niet voor de alternatieve versterkte veren van 13 mm gaan die zijn wat korter en geven een minder comfortabeler vering.
Voor de koudestartinrichting staat hier een verhaal:
www.volvo700vereniging.nl/node/814
Deze kun je makkelijk zelf controleren of die nog goed werkt.
Nog een tip: controleer of alle gloeibougies nog werken.
Wanneer ook de distributiesnaar nog vers is kun je voorlopig zonder enig ongemak een flink eind verder tuffen met deze auto.
- van Kuijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2011 14:40 #1308523
door van Kuijk
Beantwoord door van Kuijk in topic Hallo Adrian,
Bedankt voor
Hallo Adrian,Bedankt voor de informatie, ik zal het zeker bestuderen.Eric
- van Kuijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2011 15:52 #1308531
door van Kuijk
Beantwoord door van Kuijk in topic VIN
Voor de liefhebbers.Gegeven VIN = YV1945745T1179530<table border="1"><tbody><tr><td>Item</td><td>Code</td><td>Betekenis</td></tr><tr><td>Fabrikant</td><td>YV1</td><td>Volvo</td></tr><tr><td>Model</td><td>94</td><td>940</td></tr><tr><td>Aantal deuren</td><td>5</td><td>5 deurs estate</td></tr><tr><td>Motor</td><td>74</td><td>D24Tic-EGR</td></tr><tr><td>Versnellingsbak</td><td>5</td><td>ZF4HP22, AW71-Lockup</td></tr><tr><td>Modeljaar (kan afwijken van bouwjaar)</td><td>T</td><td>1996</td></tr><tr><td>Fabriek</td><td>1</td><td>Torslanda - Zweden</td></tr><tr><td>Chassisnr</td><td>179530</td><td>Serienummer</td></tr></tbody></table>
- Leon Steyns (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2011 16:28 #1308543
door Leon Steyns (GAST)
Beantwoord door Leon Steyns (GAST) in topic Exact dezelfde!
Hallo Eric,
Ik heb dezelfde, maar die kleur van jou is inderdaad erg mooi!
Als je een beetje in de buurt van Arnhem/Nijmegen zit, kan ik je Bouke Maas van harte aanbevelen.
Greets, Leon.
Ik heb dezelfde, maar die kleur van jou is inderdaad erg mooi!
Als je een beetje in de buurt van Arnhem/Nijmegen zit, kan ik je Bouke Maas van harte aanbevelen.
Greets, Leon.
Moderators: Jerry Stam