LED stadslichtjes, welke?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Naast de (Bi-)Xenon zien de stadslichtjes wat bleek uit. Die zou ik dus graag willen vervangen door LED lampjes. Heeft er iemand ervaring met LED lampjes? Welke zijn aan te bevelen en welke niet?
BTW de (Bi-)Xenon is 6000K.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Tis ook vaak het enige lichtpuntje wat ik zie in Den Haag (Laten ze vaak nog branden ook, als ze buiten aan het roken zijn..............)
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je wacht tot ze binnen zijn, kun je zien hoe het eruit ziet.
Dingen kosten geen knoop, nou ja, net iets meer dan 1 knoop dan.
Overigens heb ik ook gelijk maar een 36 LED mistlamp gekocht, en 4 maal de combis 5/21 replacement BAY15, voor achterlicht en remlicht.
Bevindingen volgen.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik had eigenlijk gehoopt dat er mensen waren, die al wat langer ervaring hebben met LED-lampen in de standslichten. Want ze moeten het natuurlijk niet alleen de eerste twee weken doen, maar liefst ook over vijf jaar nog.
BTW eigenlijk hoop ik dat er ook LED-lampen zijn die in m'n achteruitrijlichten passen en wat meer (wit)licht geven dan de peertjes die er nu in zitten. (Sterkere gloeilampen is geen optie, omdat die te warm worden)
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die zijn er, had ik in mijn sedan, die er meteen de eerste keuring mee afgekeurd werd.Waren 25 LED wit licht, maar de keurmeester vond het blauwig en dat is verboden.Mathy schreef : BTW eigenlijk hoop ik dat er ook LED-lampen zijn die in m'n achteruitrijlichten passen en wat meer (wit)licht geven dan de peertjes die er nu in zitten. (Sterkere gloeilampen is geen optie, omdat die te warm worden)
Er zijn ook 36LED varianten, let dan op de kleurtemperatuur, die er vaak bij vermeld staat.
Als de levering van de lampen die ik nu heb, bevalt, bestel ik er denk ik meer, want ze kosten niksOnder de volgende bestelling zitten dan ook witte achteruitrijlichten en mistlampen achter.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Waar heb je deze ledjes en fittingen besteld?
Ik wil nl. ook graag wat meer licht in mijn stadslichten, dat gele kaarsje dat er nu in zit ziet er nl. niet uit.
Kan je gewoon de fitting vervangen (past allemaal goed) en ledje erin en klaar? of moeten er nog andere aanpasiingen gedaan worden?
groet ruben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik gewoon plug&play, als het goed is.ruspek schreef : Kan je gewoon de fitting vervangen (past allemaal goed) en ledje erin en klaar? of moeten er nog andere aanpasiingen gedaan worden?
Maar wacht het anders even af, als ze er bij mij in zitten, weet je zeker dat het past, anders bestel je ze misschien voor niks.
Misschien is het wel rommel.
Overigens, is het dus gewoon een normale BA15, BAY15s of BAYd fitting, dus past gewoon.Losse leds in mijn unit plakken ga ik niet doen.
De upgrade die ik nog wel wil, is 3 felle rode LED's aan de zijkant in mijn achterlicht, zoals de onder andere de V70 standaard heeft.Dat zou wel los moeten dan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb je al een datum waarop je verwacht dat het geleverd / gemonteerd gaat worden?
Ben nl. erg benieuwd.
groet ruebn
- John Blummel
- Nieuw lid
-