Nieuw hier
- laurens linssen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-11-2010 18:14 #1083924
door laurens linssen
Nieuw hier is gemaakt door laurens linssen
Net nieuw aangemeld op het forum, wellicht later als lid. Dat hangt af van wat nog te nemen stappen...
In het verleden heb ik al twee 745's gereden een 1988 en 1991. De eerste was een rampenwagen waar ik me wat vreselijks heb laten verkopen, de tweede heb ik blij een kleine 100k bijgezet.
Sindsdien heb ik 2x 855 gehad, 1x 944. Ik heb nog steeds een C70(oud model), maar die staat in opslag. Het aantal kilometers dat ik rij is niet in verhouding met de wegenbelasting. En daar komt de vernieuwde interesse voor de 740 om de hoek. De wegenbelastingvrije bouwjaren zijn interessant: mooi rijden zonder dat stilstaan de hoofdprijs kost. Maar de grap zit hem, zoals altijd in het vinden van de juiste wagen voor het juiste bedrag. Toch minder uitgeven met wat werk. Of meer uitgeven en hopelijk goed zitten? Zweden, Duitsland, echt Nederlands of import Nederlands?
Iets werk kan ik wel, maar een motor wisselen of koppeling is toch echt te gek voor mij. De onkosten van een auto moeten gezien de km (max 10K per jaar) te overzien blijven. Meer dan 2000 euro moet het toch niet worden, of een 107 van een Frans merk wordt interessant.
Tot zover mijn introductie. Eerst ga ik maar eens rondhangen, wellicht komen er wat vragen. Alle hulp wordt zeer op prijs gesteld.
Als ik tot de aanschaf van een 740/760 overga, is een lidmaatschap de volgende stap!
In het verleden heb ik al twee 745's gereden een 1988 en 1991. De eerste was een rampenwagen waar ik me wat vreselijks heb laten verkopen, de tweede heb ik blij een kleine 100k bijgezet.
Sindsdien heb ik 2x 855 gehad, 1x 944. Ik heb nog steeds een C70(oud model), maar die staat in opslag. Het aantal kilometers dat ik rij is niet in verhouding met de wegenbelasting. En daar komt de vernieuwde interesse voor de 740 om de hoek. De wegenbelastingvrije bouwjaren zijn interessant: mooi rijden zonder dat stilstaan de hoofdprijs kost. Maar de grap zit hem, zoals altijd in het vinden van de juiste wagen voor het juiste bedrag. Toch minder uitgeven met wat werk. Of meer uitgeven en hopelijk goed zitten? Zweden, Duitsland, echt Nederlands of import Nederlands?
Iets werk kan ik wel, maar een motor wisselen of koppeling is toch echt te gek voor mij. De onkosten van een auto moeten gezien de km (max 10K per jaar) te overzien blijven. Meer dan 2000 euro moet het toch niet worden, of een 107 van een Frans merk wordt interessant.
Tot zover mijn introductie. Eerst ga ik maar eens rondhangen, wellicht komen er wat vragen. Alle hulp wordt zeer op prijs gesteld.
Als ik tot de aanschaf van een 740/760 overga, is een lidmaatschap de volgende stap!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-11-2010 18:34 #1294823
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sterk spul ...
In basis zijn de oude Volvo's gemaakt voor decennia.
Regelmatig wat onderhoud wat je nog zelf kan doen, dus je bent uiteindelijk minder kwijt aan onderhoud dan bij een garage.
Afschrijven doe je bijna niet en mijn wagen is 25 jaar en daar kan nog wel 10-15 jaar bij.
Dan moet je wel zelf wat kunnen, in de garage wordt een auto immers niet echt onderhouden en schrijf je dus veel af.
Garages kunnen of klanten willen het niet.
Onderhoud je een auto dan is 30-40 jaar geen enkel probleem.
Enige is, dat in de toekomst de brandstoffen misschien zo duur worden dat je met het verbruik niet meer weg komt.
Zal bij mij wel rond de 1,50 - 2,00 per liter LPG liggen ...
Regelmatig wat onderhoud wat je nog zelf kan doen, dus je bent uiteindelijk minder kwijt aan onderhoud dan bij een garage.
Afschrijven doe je bijna niet en mijn wagen is 25 jaar en daar kan nog wel 10-15 jaar bij.
Dan moet je wel zelf wat kunnen, in de garage wordt een auto immers niet echt onderhouden en schrijf je dus veel af.
Garages kunnen of klanten willen het niet.
Onderhoud je een auto dan is 30-40 jaar geen enkel probleem.
Enige is, dat in de toekomst de brandstoffen misschien zo duur worden dat je met het verbruik niet meer weg komt.
Zal bij mij wel rond de 1,50 - 2,00 per liter LPG liggen ...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-11-2010 18:35 #1294824
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leuk
Leuk om te horen dat je ons gevonden hebt, en dat de liefde voor de 700 serie stand heeft gehouden ondanks een slecht exemplaar. Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik ben bang dat je voor 2000 euro alleen maar met heel veel moeite en geduld een redelijk net, belastingvrij exemplaar kunt vinden. Een nette uit '87 kun je al voor 1000 euro (of minder) kopen. Eentje van voor de magische datum kost zowat standaard je hele budget (2000 euro) meer, ongeveer 2500-3500, en dan heb je nog niets speciaals. Een kmstand tussen de 2 en 3 ton en de gebruikssporen die bij die leeftijd en kmstand horen. Je moet er dan wel een paar jaar mee doen voordat het financieel interessant wordt. Buitenland is wel wat goedkoper, maar dan heb je nog wel de kosten voor invoeren. BPM zul je geen last van hebben, wel van transport- en reiskosten. In ieder geval succes gewenst, we hopen je uiteraard als medelid, met mooie wagen, te kunnen verwelkomen !
- laurens linssen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2011 18:05 #1309888
door laurens linssen
Beantwoord door laurens linssen in topic Aanschaf!
Inmiddels is de auto aangeschaft!
Het is een 744 geworden uit 1986. Nog een paar maanden en dan is de wagen belastingvrij. Tot die tijd ga ik kijken hoeveel kilometers ik rij, zodat ik de terugverdientijd van een gasinstallatie kan bepalen (wat ik zo zie is een gasinstallatie die je nieuw laat installeren zo tussen de 1000 en 1250 euro, oftewel een terugverdienafstand van tussen de 10.000 en 12.500 km).
De aanschafprijs met transportkosten bleef nog net binnen de grens van 2000 euro. De RDW kosten volgen nog. Dat gaat dus over budget heen.
Het gaat om een 740 GL, met een B230A motor (pierburg 175CD carburateur), kleur 400 (lichtbruin metalic) uit Zweden. 240K op de teller en van de eerste eigenaar (of beter gezegd de erfgenamen van de eerste eigenaar) gekocht. Het interieur zou mooier kunnen (lichtbruine stoffen stoelen en plasticdelen), maar dat is iets voor latere zorg.
De eerste testrit is geweest: van Stockholm terug naar Nederland. Wat opviel is dat de auto op constante snelheid keurig loopt, maar dat accelereren bij hogere snelheid wat hortend gaat, net als stationair lopen. Ik verdenk vooralsnog de carburateur omdat de bougies, bobine, verdelen en de bougiekabels recentelijk zijn vervangen. Hoewel dat om eigen merk gaat van de firma Biltemen. Het oliepeil in de carburateur bleek wat laag, dus dat heb ik eerst aangevuld. Kijken of dat de zaak gaat helpen.
Het aanmeldformulier is inmiddels gedownload en gaat binnenkort de deur uit.
Het is een 744 geworden uit 1986. Nog een paar maanden en dan is de wagen belastingvrij. Tot die tijd ga ik kijken hoeveel kilometers ik rij, zodat ik de terugverdientijd van een gasinstallatie kan bepalen (wat ik zo zie is een gasinstallatie die je nieuw laat installeren zo tussen de 1000 en 1250 euro, oftewel een terugverdienafstand van tussen de 10.000 en 12.500 km).
De aanschafprijs met transportkosten bleef nog net binnen de grens van 2000 euro. De RDW kosten volgen nog. Dat gaat dus over budget heen.
Het gaat om een 740 GL, met een B230A motor (pierburg 175CD carburateur), kleur 400 (lichtbruin metalic) uit Zweden. 240K op de teller en van de eerste eigenaar (of beter gezegd de erfgenamen van de eerste eigenaar) gekocht. Het interieur zou mooier kunnen (lichtbruine stoffen stoelen en plasticdelen), maar dat is iets voor latere zorg.
De eerste testrit is geweest: van Stockholm terug naar Nederland. Wat opviel is dat de auto op constante snelheid keurig loopt, maar dat accelereren bij hogere snelheid wat hortend gaat, net als stationair lopen. Ik verdenk vooralsnog de carburateur omdat de bougies, bobine, verdelen en de bougiekabels recentelijk zijn vervangen. Hoewel dat om eigen merk gaat van de firma Biltemen. Het oliepeil in de carburateur bleek wat laag, dus dat heb ik eerst aangevuld. Kijken of dat de zaak gaat helpen.
Het aanmeldformulier is inmiddels gedownload en gaat binnenkort de deur uit.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2011 20:21 #1309902
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leuk
dat je er een gevonden hebt, en nu beginnen aan onderhoud waar je aan twijfelt net zoals je zegt de carb nakijken en de onstabiele loop van de motor.
in iedergeval su6 en we blijven het volgen en leuk dat je ook lid wilt worden, langzaam aan word de club steeds groter.
Tom.
in iedergeval su6 en we blijven het volgen en leuk dat je ook lid wilt worden, langzaam aan word de club steeds groter.
Tom.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2011 09:00 #1309940
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Welkom
Welkom op dit forum en wellicht spoedig als clublid. Uiteraard willen we graag foto's zien van de nieuwe bolide!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2011 14:12 #1309964
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jahoe
Alweer een lichtBruine misschien verslaan we de "goene" wel ...
Foto,s .........,!
Foto,s .........,!
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2011 14:19 #1309967
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Groen
Wat is er mis met groen Henk?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2011 16:16 #1309980
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic teveel
- John Blummel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2011 17:02 #1309988
door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic kleur
nummer 400 is beige-metallic, dus zo bruin zullen de groene het niet maken.
Moderators: Jerry Stam